Onzeker: Schoonzus accepteert me niet

Het zit ingewikkeld in elkaar. De ouders van mijn vriend zijn uit elkaar. beide hebben een nieuwe partner gevonden. en beide kanten brachten 2 dochters (dus voor mijn vriend 4 stiefzusjes in totaal) mee. De stiefzusjes van zijn vaders kant zien wij nooit, en mag ik verder ook niet echt. Ze doen altijd erg afstandelijk en we hebben elkaar nooit echt gemogen.

De stiefzusjes van zijn moeders kant daar in tegen vond ik opzich wel aardig. Ze deden nooit onaardig, maar er was altijd een soort onzekerheid. 1 van de stiefzusjes gedraagt zich namelijk altijd vreemd rondom mijn vriend. Ze heeft ooit wel eens toegegeven gevoelens voor hem te hebben, mijn vriend heeft toen eerlijk gezegd geen gevoelens voor haar te hebben, dit zou ook erg raar zijn tegenover zijn stiefvader en moeder. Verder hebben we hier nooit een probleem van gemaakt. Mijn vriend kreeg een relatie met mij, en iets later kreeg ook het stiefzusje een vriend. We zijn altijd normaal met elkaar omgegaan, en gaan deze vakantie zelfs met zijn alle naar Italië (Zijn stiefvader komt daar vandaan.) Met dit als vooruitzicht heb ik haar 2 weken geleden een vriendschapsverzoek op Facebook gestuurd. We deden altijd normaal tegen elkaar, en het leek me wel leuk een iets betere band te krijgen voordat we naar Italië zouden gaan. Helaas, tot op heden heeft ze het vriendschapsverzoek niet geaccepteerd, maar is ze wél op Facebook geweest. Ik twijfel nu heel erg of ik het vriendschapsverzoek moet annuleren, en doen alsof ik het nooit heb gestuurd, of dat ik het moet laten staan?

Wat zouden jullie doen?

Edit: Het ‘niet’ mogen van de stiefzusjes gaat over de stiefzusjes van zijn vaders kant. Het hele punt gaat eigenlijk over 1 van de stiefzusjes van zijn moeders kant. Het is niet dat ik gemaakt aardig probeer te doen, of alleen voor mijn vriend interesse in hen toon. Het is echt oprechte interesse.

Aardig doen omdat ze nou eenmaal het stiefzusje van jouw vriend zijn en iemand mogen zijn wel andere dingen…

Ik zou het gewoon zo laten. Kans is groot dat ze er ook nooit over begint.

Edit: Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb. :cold_sweat: Maar zoals Zebra al aangeeft kunnen er heel veen verschillende redenen zijn, en als je een band met haar op wilt bouwen, dan zou ik gewoon eens samen iets leuks met haar gaan doen. Dat werkt vaak toch beter dan social media.

Gewoon laten staan. Hoelang hebben jullie een relatie?

Ik zou me niet te druk maken. Wie weet moet ze er gewoon even over nadenken of vind ze dat ze je nog niet zo goed kent. Of ze is het vergeten.
Zou me er niet te druk om maken. Daarnaast, als je een band met haar wil opbouwen zou ik eerder leuke dingen doen bij je vriend thuis. Nodig hen eens uit een spelletje mee te doen, of ga eens met zn allen zwemmen of naar een pretpark ofzo. Levert meer op dan een facebookverzoek denk ik. :slightly_smiling_face:

Ik ben nu bijna 4 jaar samen met mijn vriend. Het is ook niet dat ik ‘gemaakt’ aardig doe, ik probeer echt interesse in hun te tonen. Het lastige aan het uitnodigen van hun is dat hun aan de andere kant van Nederland wonen. Hun ‘even’ uitnodigen gaat nooit zo makkelijk, het wordt altijd ver vooruit gepland. Als ze er dan zijn probeer ik er ook altijd te zijn (meestal moet ik werken, dus vraag ik vrij) daarom leek een vriendschapsverzoek dan de ‘makkelijkste’ optie om nog soortvan een band op te bouwen als je ze zo weinig ziet.

Wat levert een band met hun op? Gewoon een interesse vraag. :wink:

Het lijkt mij gewoon leuk een betere band met hun te hebben dan ‘gewoon kennissen’. Het zijn nu eigenlijk altijd de standaard gesprekken die je voert. Het lijkt mij juist leuk (ook met de vakantie in het vooruitzicht) om gewoon een wat ‘vriendschappelijkere’ band met hun te hebben. Dat je gewoon over van alles en nog wat kan kletsen, ipv de ‘hoe gaat het? goed, mooi weer he’ gesprekken.

Ik snap je punt hoor, maar misschien denk zij juist; ik wil haar eerst beter leren kennen voor ik haar op fb toevoeg, dus net omgekeerd?
Wat betreft dat het niet makkelijk is, het is niet onmogelijk natuurlijk. Desnoods speel je het via je vriend, dat je ze wel een keertje bij jou wil uitnodigen om iets leuks te doen. Of je vraagt aan hem of het een optie is hen eens op te zoeken. Of spreek af samen te gaan lunchen bij hun in de buurt in een grote stad (en maak er dan een dagje weg met je vriend van?).

Initiatief wordt vast gewaardeerd. Aan de andere kant; als je met ze op vakantie gaat dan bouw je denk ik ook vrij snel een band op, wie weet is dat ook wel prima, ipv voor die tijd al. :slightly_smiling_face:

Misschien kan je daar inderdaad juist de vakantie voor gebruiken, als het zo moeilijk is om ze te zien.

Ik zou je niet teveel aantrekken van het vriendschapsverzoek. Gewoon lekker laten staan. Het kan vanalles zijn waarom ze het niet wil, misschien heeft ze het gezien en er daarna niet meer aan gedacht.

Wow 4 jaar, ik had na een paar weken al z’n hele familie op Facebook. Maar misschien verschilt dat per relatie.

Ik zou het gewoon laten. Misschien heeft ze het verzoek nog niet eens gezien!