onzeker over uitgaan, raar? :S

Ik ben een meisje van 14 en ik ben best verlegen/onzeker, mijn vriendinnen nodigen mij wel eens uit om mee uit te gaan naar een jeugdsoos, maar ik weet niet wat ik dan moet zeggen… ik vind het eng ofzo om uit te gaan, ik ben bang om me te schamen bijv. omdat ik niet kan dansen, mijn vriendinnen zeggen dan dat als ik eenmaal een keer mee ga ik het geweldig zal vinden, ben ik raar? :anguished:?

nee je bent niet raar je moet er alleen aan wennen
ik had ook toen ik voor eerst uit ging

nee, ik heb dat ook. Ik verstijf dat altijd en dan denk ik ook dat iedereen mij aan zit te staren omdat ik niet kan dansen. Ik durf me ook nooit vrij uit te bewegen als er mensen zijn

Nee, dat is niet raar hoor meis. Je moet er gewoon aan wennen. Gewoon een keer proberen (:

Gewoon een keertje gaan, je zult zien dat het best mee valt :grinning: Je moet je niks aantrekken van mensen als ze je uitlachen om hoe jij danst want zelf durven ze het waarschijnlijk ook niet en als je eenmaal lekker aan het dansen bent en het leukt hebt merk je niks meer van die kinderen.

Maak je niet druk, eigenlijk kan 97% daar niet dansen. Ik lach me ziek als ik sommigen zie dansen :grinning_face_with_smiling_eyes: Het gaat ook niet om het dansen, gewoon gezelligheid!

Bedenk je dat mensen die heel onzeker dansen of niet durven te dansen er veel stommer uitzien dan mensen die dansen en het eigenlijk niet kunnen.

Ik snap dat het eng is… maar als je zelfverzekerd bent kom je veel leuker over dan als je alleen maar in een hoekje staat. Ook al ben je de slechtste danser van de wereld.

Edit: Je kunt ook eens meegaan en dan met je ouders afspreken dat ze je ophalen als je belt. Dan kun je na een uurtje al naar huis als je het niks vind.

ik dacht vroeger ook altijd dat ik niet kon dansen…
en nu durf ik sinds een paar jaar los te gaan,
en dan merk je dat het vanzelf gaat,
en mensen zien dat je plezier hebt,
dan straal je gewoon iets uit

Ik kan ook niet dansen hoor, je hoeft daar ook niet echt te dansen als in je doet allemaal leuke danspasjes, als je gewoon een beetje meebeweegt op de muziek is het al genoeg. En verder gewoon gezellig kletsen met mensen, het is echt wel leuk!

Gewoon een keertje proberen kun je daarna oordelen :slightly_smiling_face:. Bedenk ook hoe eng het echt is? Mensen die je niet kent, een beetje dansen, beetje praten, je kent ze toch niet dus echt iets fouts kun je niet doen xD. Het is gewoon iets leuks

haha dat eerste klopt echt. Dat ziet er heel raar uit, mensen die heel erg om zich heen staan te kijken alsof iedereen naar ze kijkt en een klein hee klein beetje meehobbelen op de muziek ziet er gek uit. Je hoeft natuurlijk ook weer niet helemaal los te gaan, maar probeer er gewoon plezier in te hebben met je vriendinnen en vergeet de rest :slightly_smiling_face:

er zit echt geen jury klaar om jou dansmoves te beoordelen, je vind het vast leuk! Het is zonde om je tegen te laten houden door angst (wat niet eens nodig is)

bedankt voor de tips :couplekiss_man_woman:

Ik ga haast nooit uit, dit heeft niet echt te maken met het feit dat ik net als jou onzeker ben als ik uitga, maar meer met mijn vrienden. Maar toch. De keren dat ik uitging voelde ik me zo ongemakkelijk, onzeker. Terwijl ik het eigenlijk heel leuk vond of wilde vinden. Maar er stonden allemaal meisjes om me heen, die er zo zelfverzekerd uitzagen. Ik vond het verschrikkelijk. Ook dansen inderdaad, ik voelde me zo stom als ik een beweging maakte. Na wat drank zette ik me daar gelukkig overheen hehe.
In ieder geval, met carnaval ga ik het weer ‘proberen’ en ik hoop dat ik het dan leuker vind. Maar je moet je er echt gewoon over heen te zetten, niet teveel na te denken en los gaan op jouw manier want dat is de bedoeling!
Dus nee het is niet raar :slightly_smiling_face:

Vond ik eerst ook eng, ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Maar het gaat eigenlijk allemaal vanzelf.

gewoon proberen, is vast wel leuk. en als het stom is, ga je niet meer.

Ik vond het in het begin ook zoo eng, ik kan/kon ook niet dansen hoor. Vind mezelf nog niet kunnen dansen, maar weet niet hoe andere tegen mij aankijken haha.
Ik keek gewoon naar me vriendinnen, wat die deden. En dan een beetje nadoen. Na een tijdje vind je je eigen stijl er wel in, in wat je fijn vind dansen.
Het is gewoon eventjes wennen! Maar wel leuk hoor!