Onzeker over relatie

Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer 9 maanden met mijn vriend en we zijn nu ongeveer 2 weken terug van een vakantie samen. De vakantie was super leuk, maar we hebben wel een aantal discussies gehad. Sinds ik terug ben van vakantie voel ik me súper onzeker over mijn relatie en ik voel me echt helemaal kut. Voor m’n gevoel is ie minder knuffelig, veel serieuzer als we appen, en hij reageert bijv. niet op m’n tags op facebook. Ik heb al een paar keer gevraagd of er iets is, en hij zegt telkens dat er niet is, en dat als er iets zou zijn dat hij het wel zou zeggen. Aan de andere kant maakt ie wel plannen voor ons voor over een paar maanden en heeft ie het wel over dingen die die volgend jaar met me wil doen (vakantie enz.)

Nou zat ik vanochtend met hem in de auto & zat ik een spelletje op zijn telefoon te doen, en toen zag ik dat hij een melding van facebook had dat een of ander meisje contact met hem zocht via messenger (dus denk dat het dan iemand is die je een berichtje stuurt waar je geen vrienden mee bent). Ik heb haar opgezocht op facebook en ze woont aan de andere kant van het land en lijkt me ook totáal niet het type die hij leuk vindt, maar toch ben ik bang dat ie nou met haar gaat praten via fb messenger ofzo.

Doordat ik in mijn vorige relatie keihard bedrogen ben, vind ik het echt heel moeilijk om hem te vertrouwen en ik ben sinds de vakantie de hele tijd bang dat hij het gaat uitmaken. Heeft iemand tips hoe ik over die angst heen kan komen? Als ik objectief naar de situatie kijk denk ik dat er ook niet zo heeel veel aan de hand is (hoewel ik dat berichtje van dat meisje vaag vindt), maar ik blijf gewoon met zo’n kutgevoel zitten…

Ik geloof dat als je via facebook een melding krijgt over contact via messenger, dit ook is als je vrienden bent geworden en dus contact bent op messenger. (zo wil facebook dat je een bericht stuurt)

Ik zou je er niet al te druk om maken

Als je zulke dingen ziet moet je gewoon meteen een onschuldige opmerking maken van, ‘heee blabla heeft je een berichtje verstuurd!’ Dan kun je meteen aan z’n reactie zien wat je er van moet verwachten.
In een relatie moet je alles gewoon met elkaar kunnen bespreken. Je mag dit soort dingen best vragen, als je maar zorgt dat het niet al te controlerend overkomt.

Dan de rest van je onzekerheden. Als je een tijdje een relatie hebt wordt alles nou eenmaal ‘relaxter’. Vooral jongens kunnen de neiging hebben om te denken dat het wel goed zit en doen dan onbewust minder moeite. Zoals niet reageren op tags. Mijn vriend reageerde in het begin ook altijd op alles, maar intussen krijg ik soms niet eens een like. Intussen laat ie vaak genoeg merken dat ie gek op me is en hij tagt mij ook zelf gewoon. Probeer je om zulke kleine dingen minder druk te maken. Soms hebben ze dit niet eens door en denken ze er niet zo bij na als dat meiden dat doen.
Probeer hem ook niet steeds te vragen wat er is. Hij zegt dat ie het wel zal zeggen. Vertrouw hem daar dan ook op. Als je dit te vaak vraagt raakt hij alleen maar geïrriteerd en snapt hij niet waar je je nou zo druk om maakt.

Eigenlijk wil ik zeggen, probeer je wat minder zorgen te maken. Doet hij afstandelijk of wat dan ook, nou, dan toch niet? Dan ga jij lekker wat voor jezelf doen. Als ie ineens niks meer van je hoort gaat ie vanzelf wel weer aandacht zoeken.

Ik zou, zoals in de vorige reacties al gezegd word, je niet al te veel zorgen maken. En als je je echt zo onzeker voelt over je relatie, probeer er dan met hem (face to face) eens over te praten. Wedden dat hij je meteen gaat geruststellen dat er niets aan de hand is? Maar ik begrijp ergens heel goed dat jij je zorgen maakt. Ik ben ook een persoon die snel piekert en twijfelt over dingen, omdat ik toch al wat keren in een vriendschap (en in een bijna relatie, of hoe ik het ook moet noemen) gekwetst ben geweest.

Jij bent eens een keer bedrogen geweest zei je en natuurlijk geeft dat wat trust issues. Maar ik zou er gewoon eens over praten met hem en je onzekerheden duidelijk aankaarten.

Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik me idd niet zo druk moet maken, maar dat van dat meisje zit me toch nog steeds dwars… ik zag die melding van dat meisje omdat ik per ongeluk bij z’n meldingen keek (ik wou z’n internet aan doen en bij mijn telefoon moet je dan naar beneden swipen, maar bij hem zie je dan de meldingen op z’n telefoon), dus ik ben bang dat als ik er nu nog naar vraag dat ie denkt dat ik echt expres bij z’n meldingen heb zitten kijken en dat ik hem wantrouw ofzo…

Ik denk dat je je er niet druk over moet maken, jullie zijn op vakantie gegaan en dat verandert jullie band nu eenmaal. Misschien ziet hij de relatie ineens veel serieuzer, hij denkt ook al over de volgende maanden, volgende vakantie,… Het is even veel tijd met jou geweest en nu jullie terug zijn moet hij alles weer even op een rijtje zetten. Misschien mist hij je en durft dat niet goed toe te geven, want jullie waren wel 2 weken 24/7 bij elkaar en nu niet meer.