Onzeker over relatie

Hey meiden!

Ik moet even m’n verhaal kwijt en ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken en wat jullie zouden doen.

Ik ben nu al meer dan een jaar samen met m’n vriend en tot een maandje geleden ging alles super tussen ons. We hadden nooit ruzie, er was niks waar we ons druk om hoefde te maken en alles was alleen maar leuk. Een maandje geleden las ik een berichtje op FB van hem en zijn ex-friends with benefits (misschien wel gelezen in een ander topic van mij?!) Zij stuurde hem berichtjes als; ik heb zin om je te zoenen en ik wilde dat je nu hier naast me lag, dan kon ik vast niet van je afblijven enz. Mijn vriend ging daar in mee en zei dingen als; misschien is het maar beter dat we zo ver van elkaar vandaan wonen, anders was ik nu al bij je. Ik was best wel boos natuurlijk toen ik dat las en heb hem hiermee geconfronteerd. Hij was super boos op zichzelf en zei dat het gewoon dom geauwhoer was en het niks te betekenen had en hij zich mee had laten slepen met haar. Uiteindelijk lang gepraat en het snel vergeven en vergeten, dacht ik.
Dat laatste lukt helaas niet echt bij mij. Elke keer als hij op stap gaat of op stage is met andere meiden ben ik als de dood dat dit ook met een ander meisje gaat gebeuren. Elke keer bedenk ik me in m’n hoofd weer allerlei situaties wat eventueel zou kunnen gebeuren en ik word er zo gek van… Ik wil helemaal niet zo denken, maar het gebeurd toch.
Het is nu een maandje geleden en elke keer als we bij elkaar zijn is het wel heel leuk, alleen hangt er wel een beetje een rot sfeertje overheen. Gister hebben we dat eindelijk naar elkaar uitgesproken en hij voelde dat ook zo. We kwamen tot de conclusie dat we gewoon te bang zijn om elkaar kwijt te raken en elkaar daarom te veel en te vaak controleren. We hebben afgesproken dat we dat niet meer zouden doen en elkaar wat meer ons eigen ding laten doen.

Ik weet dat we dat moeten doen en dat het dan beter gaat, maar die gedachten blijven in m’n hoofd rond spoken. Vannacht was ie op stap met z’n team en het vrouwenteam ging mee. Ik bedenk dan direct alweer allemaal situaties wat zou kunnen gebeuren.
Hoe kan ik hier mee ophouden? Ik maak mezelf helemaal gek zo en ik weet dat als dit zo door gaat ik hem juíst kwijt raak…

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt (L)

Liefs Mila

Ik denk dat het vertrouwen weer moet groeien. Het is heel normaal dat je na wat er is gebeurd onzeker bent over je relatie. Misschien moet je tegen je vriend nog eens vertellen dat je je onzeker voelt, zodat hij er rekening mee kan houden. En verder zou ik het gewoon tijd geven.

Dankjewel! Het is inderdaad een kwestie van tijd denk ik… Alleen hoe kan ik die gedachtes wegdrukken?

Dit! Ik vind het wel al heel goed dat jullie afgesproken hebben elkaar niet meer te controleren