Onzeker over mijn relatie

Hallo!

Ik heb al meer als een jaar een relatie, alleen ik ben er eigenlijk altijd al onzeker over geweest. Ik twijfel vaak, vindt mijn vriend me wel echt leuk? Of vindt hij andere meisjes leuker? Steeds als hij contact heeft met een ander meisje, wat hij vindt ik nogal vaak heeft (whatsapp, sms, facebook, etc.) dan voel ik me daarna weer kut en onzeker. Het contact is allemaal vriendschappelijk dus echt een aanleiding voor de onzekerheid is er niet, maar toch denk ik dan elke keer, hij vindt haar leuker. Het heeft er denk ik vooral mee te maken dat ik nogal snel jaloers ben.
Ik vraag me dus af, zijn er meer meiden met dit probleem? En wat doe je eraan? Met mijn vriend erover praten heb ik al heel vaak gedaan maar hij zegt dat hij niks voor die andere meisjes voelt en dat het gewoon vriendschappelijk is en dat ik niet zo moet overdrijven en niet zo jaloers moet zijn. Zijn er meer meiden met een vriendje dat veel contact heeft met andere meiden?

ik heb het precies zo en ik heb al 4 jaar een relatie. ik ben ook heel jaloers aangelegd maar dat is alleen maar goed als je dat hebt. ik kan heel goed met mijn vriend over dit soort dingen praten dus ik hoop dat jij ook eerlijk tegen je vriend durft te zeggen wat je er van vind.

Ik durf ook wel tegen hem te zeggen dat ik het niet leuk vind dat hij veel met andere meisjes praat en dan zegt hij wel jaa wat wil je dan dat ik doe? moet ik niet meer met ze praten. Maar ik wil ook weer niet zo iemand zijn die hem dat gaat verbieden. Wat doe jij dan met je jaloerse gevoelens? Spreek je ze altijd uit?

waarom zeg je dan niet gewoon tegen hem dat je dat gevoel blijft hebben, hij kan je echt wel helpen hoor, daar is hij je vriend toch voor?

Ik word ook erg snel jaloers, en mijn vriendje heeft ook contact met andere meisjes. Niet abnormaal veel ofzo maar wel met een paar. Soms maak ik me er zorgen over, maar ik heb me er eigenlijk maar gewoon bij neergelegd.

Als ik heel eerlijk ben zie ik er het ‘goede’ er niet van. Het kan je relatie echt goed verpesten.

OT: Jaloersheid komt voort uit onzekerheid, daar moet jij wat aan doen en niet jouw vriend. Als hij geen aanleiding geeft om jou onzeker te maken, dan maak jij dit zelf in je hoofd. Dit kan hij wel even uit je hoofd praten, maar dit komt toch wel steeds terug. Daarom moet jij daar zelf aan werken als jij het vervelend vindt, en dat vind je.
Als mijn vriend zo steeds zou doen, terwijl ik niks verkeerd doe, zou ik het ook heeeeeeel vervelend gaan vinden.

Hoe je eraan werkt? Elke keer als de onzekerheid opkomt denken: als er iets gebeurt dit toch, ik kan mij heel druk maken maar dit zal hem niet tegenhouden. Ik heb het ook gehad hoor, bij mijn ex maar dit was terecht, maar ik heb er wel mee om leren gaan. En bij mijn vriend heb ik dit gevoel overigens niet.
Mijn vriend heeft wel heel veel meisjes vrienden, ik heb ze wel allemaal ontmoet en het zijn gewoon aardige meiden. Hij kan ook bij wijze van spreke vreemdgaan met een ander random meisje, dus ik maak mij niet zo druk en vertrouw op de eerlijkheid van mijn vriend. Dat is ook de basis van een relatie.

Ik was bijna 19 maanden met mijn vriend samen, tot hij het een week geleden uitmaakten… We hebben elkaar de hele week gezien nu sinds het uit is, maar soms is goed tussen ons, doet hij weer lief nzo maar de andere moment lijkt het wel of het is echt gedaan… Hij zij dat hij nog van me hield maar me al een beetje vergeten was… Maar als ik zo zie hoe hij doet lijkt het echt niet alsof hij me al vergeten is… Hij geeft zijn trui aan me als ik het koud heb, hij trakteert mij, hij vervoert me achter op de fiets, hij helpt me ondanks alles…
En plots gisteren waren we aan het praten en hij tegen mij dat hij van me houdt, alles voor me doet maar dat hij het beu is omdat ik nooit praat … Maar eigenlijk praat ik wel met hem maar op openbare plaatsen zoals de tram, bus nzo durf ik dat niet echt … Dan ben ik 'bang" dat iemand het hoort of commentaar geeft op ons of ja ik weet niet ;(
Maar ik zie hem echt graag en ik wil hem gewoon niet kwijt :s

Goed met hem praten, dat je jezelf onzeker voelt. En probeer echt niet jaloers te zijn, dat is moeilijk, weet ik. Maar jij hebt toch ook jongens vrienden? Zo heeft hij dus meisjes vriendinnen :wink:

@LTDS: wat jij zegt klopt denk ik wel, ik heb ook meer het gevoel dat het probleem bij mij ligt. Bedankt voor je tips!

@Benthe11: ik heb niet echt jongensvrienden zelf;p hij weet gelukkig al wel dat ik er onzeker over ben…