Onzeker over mijn neus

Heee ,

Ik ben echt heel erg onzeker over mijn neus… Hij is echt heel groot, en heel apart, en vind hem gewoon walgelijk.

Het komt ook doordat ik ermee gepest ben, en daardoor wordt je nog meer onzekerder.

Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen, ik zit er echt heel erg mee. Als ik bijvoorbeeld nieuwe mensen ontmoet of iets dergelijks, denk ik al zo na dat ik mijn hoofd draai op een manier waarop ze mijn neus niet van de zijkant zien. En als ik ergens ben, voel ik soms gewoon de mensen naar mij kijken (het zal misschien niet zo zijn, maar dat komt door bepaalde ervaringen).

Ik was eens een keer met een vriendin naar de supermarkt gegaan, toen was daar een groepje jongens, en dan hoor ik al meteen weer ‘He meisje, draai je eens om’, of: ‘Wow, kijk die neus!’.
En een andere keer, ik was met een andere vriendin naar een jongen mee, want die zag ze wel zitten, maar ze wou niet alleen. Dus vroeg ze aan mij of ik mee wou gaan, dat wou ik wel. Daar waren dus jongens, en het liep echt heel vervelend uit, ik werd daar als het ware ‘weggejaagd’ en uitgescholden voor Pinokkio. Ik ben toen weggegaan, en voelde me echt heel rot.

En nóg een andere keer, we waren met een groepje te winkelen, en we stonden gewoon ergens. Kwamen er van die meisjes (en ook jongens) aan, en begonnen ruzie te zoeken. En toen was het: ‘Wow, kijk eens, dat meisje heeft dezelfde neus als - Cynthia?- , wow draai je eens om’.

En dan te bedenken het te horen van verschillende mensen die ik niet eens ken… Het is echt verschrikkelijk.

Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik negeer het altijd, maar het is echt heel erg kut.

Ben nu 16 jaar, dus een neus correctie of iets dergelijks is geen mogelijkheid.

Liefs!

Ik ken dit… Ik ga op me achttiende een neuscorrectie doen, ik vind mijn neus ook verschrikkelijk …

Wat een kut opmerkingen pff.
Je kan wle proberen om je neus te shapen, met bronzer en concealer enzo.
Succes!

Nou waarschijnlijk niet, voor een neuscorrectie moet je neus volgroeid zijn en dat is meestal als je 18 bent

Wat is de minimumleeftijd voor plastische chirurgie?
Er bestaat geen wettelijke minimumleeftijd voor plastische chirurgie. Wel moet de plastisch chirurg zich houden aan de regels die zijn vastgesteld in de Wgbo (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst). Dit houdt in dat jongeren onder de 16 jaar toestemming moeten hebben van beide ouders om een ingreep te mogen ondergaan. Soms hanteren beroepsverenigingen strengere regels ten aanzien van de minimumleeftijd van bepaalde cosmetische operaties. Ook binnen de kliniek kunnen er afwijkende regels gelden. Vaak wordt bijvoorbeeld een borstvergroting pas vanaf 18 jaar uitgevoerd, omdat de borsten dan uitgegroeid zijn. Tot slot kan elke plastisch chirurg zelf bepalen of hij een bepaalde behandeling al dan niet wil verrichten bij jongeren of kinderen. Het is bijvoorbeeld bekend dat niet iedere plastisch chirurg een schaamlipcorrectie wil uitvoeren bij een jongere, vooral wanneer er geen medische noodzaak voor is.

Bronhttp://www.plastische-chirurgie.nl/tips-adviezen/10-veelgestelde-vragen-over-plastische-chirurgie

ik zeg ook waarschijnlijk en meestal

Hoi! Ik snap precies wat je bedoeld. Ik heb namelijk een heel erg grote, dikke en lange neus. Ook heb ik altijd het gevoel dat mensen naar mijn neus kijken omdat die helemaal vol zit met mee-eters. Ik vond dit altijd verschrikkelijk. Maar ik ben er achter gekomen dat je blij moet zijn met je zelf en dat je echt schijt moet hebben aan andere mensen. Ik bedoel je gaat jezelf toch niet veranderen voor een ander. Je moet het ook vooral blijven negeren. Ik zou lekker jezelf blijven en er niks aandoen. Alleen als je je neus zelf ook heel vervelend vind, kun je er wel wat aan doen. Het nadeel is wel dat als je een neuscorrectie doet je er opeens ook heel anders uit gaat zien.
Nou succes ermee!

Liefs xx

Iedereen heeft iets waarover diegene onzeker is, niemand is perfect, en dat moet je weten. Die opmerkingen zijn inderdaad vreselijk ja, ik snap heel goed dat zo’n opmerkingen je heel onzeker kunnen maken. Maar weetje, je bent mooi hoe je bent. Kijk eens in de spiegel en kijk naar alle dingen die je wél mooi aan jezelf vind. Wees blij met wie je bent, jouw neus is uniek, denk het op die manier. Ergens op de wereld loopt iemand rond die je neus prachtig vind en van je zult houden zoals je bent.

Wat kunnen mensen ook ontzettend naar zijn… walgelijk is het.
Laat je niet nog onzeker maken door die rot mensen. Maar makkelijk gezegd… zoiets trek je je gewoon ontzettend aan… En wat sommige hier al zeggen, lukt het ook niet met make-up. Dat je wat filmpjes zoekt daarover? :sob::muscle:

Ik snap het wel, ik ben ook onzeker over mijn neus, maar ik wordt er gelukkig niet mee gepest. Echt naar, ik weet niet op welke leeftijd je zo’n neuscorrectie kan doen, maar ik zou er wel eerst heel goed over nadenken. Succes!

Ook speelt leeftijd een rol. Een plastisch chirurg zal als regel aanraden pas een neuscorrectie te laten uitvoeren als het gelaat geheel volgroeid is. Dit is rond het achttiende levensjaar het geval.

Voor een neuscorrectie moet de neus volgroeid zijn. Meestal is dat op achttienjarigeleeftijd. Wel moet de huidstructuur normaal zijn, want zowel een te dikke als …
[font=Verdana]

Het is alleen niet altijd de verstandigste keuze omdat je gezicht dan meestal nog niet volgroeid is.

TS: ik vind het echt heel naar voor je! :frowning_face: Ik zou proberen te wachten tot je gezicht volgroeid is en dan kijken naar de mogelijkheden, hoewel het natuurlijk het allerbeste is als je jezelf accepteert, maar het is begrijpelijk dat dat heel lastig is!

Wat een kutmensen heb je toch, echt zo naar om dit te lezen.

Bedankt lieve meisjes :grinning:

Maar, je neus en je oren groeien je hele leven toch door? Want als je bijvoorbeeld oude mensen ziet, hebben die echt hele grote oren en een neus :wink:

Ik zal plastische chirurgie overwegen, of ik het er voor over heb etc.

Jaa, maar dat werd mij eens verteld, haha. Daarom dacht ik dat ^

Ik snap dat je hiermee zit en zelf zou ik dan ook een correctie overwegen!

Ik wil ook een neuscorrectie nemen als ik 16 ben.
ben er ook mee gepest, alleen ik weet bijna zeker dat mijn ouders het dikke bullshit vinden…:c

ik ben ook heel erg met mijn neus gepest, bij waren het ook vaak vreemden die het zeiden :frowning_face: