Heee ,
Ik ben echt heel erg onzeker over mijn neus… Hij is echt heel groot, en heel apart, en vind hem gewoon walgelijk.
Het komt ook doordat ik ermee gepest ben, en daardoor wordt je nog meer onzekerder.
Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen, ik zit er echt heel erg mee. Als ik bijvoorbeeld nieuwe mensen ontmoet of iets dergelijks, denk ik al zo na dat ik mijn hoofd draai op een manier waarop ze mijn neus niet van de zijkant zien. En als ik ergens ben, voel ik soms gewoon de mensen naar mij kijken (het zal misschien niet zo zijn, maar dat komt door bepaalde ervaringen).
Ik was eens een keer met een vriendin naar de supermarkt gegaan, toen was daar een groepje jongens, en dan hoor ik al meteen weer ‘He meisje, draai je eens om’, of: ‘Wow, kijk die neus!’.
En een andere keer, ik was met een andere vriendin naar een jongen mee, want die zag ze wel zitten, maar ze wou niet alleen. Dus vroeg ze aan mij of ik mee wou gaan, dat wou ik wel. Daar waren dus jongens, en het liep echt heel vervelend uit, ik werd daar als het ware ‘weggejaagd’ en uitgescholden voor Pinokkio. Ik ben toen weggegaan, en voelde me echt heel rot.
En nóg een andere keer, we waren met een groepje te winkelen, en we stonden gewoon ergens. Kwamen er van die meisjes (en ook jongens) aan, en begonnen ruzie te zoeken. En toen was het: ‘Wow, kijk eens, dat meisje heeft dezelfde neus als - Cynthia?- , wow draai je eens om’.
En dan te bedenken het te horen van verschillende mensen die ik niet eens ken… Het is echt verschrikkelijk.
Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik negeer het altijd, maar het is echt heel erg kut.
Ben nu 16 jaar, dus een neus correctie of iets dergelijks is geen mogelijkheid.
Liefs!