Onzeker over mijn lichaam voor de seks.

Ik heb nu een vriend van 16, en ben zelf 14.
We merken dat het verlangen naar elkaar steeds groter word, maar ik heb soms twijfels.
Omdat ik namelijk nogal onzeker ben over mijn lichaam.
Hij zegt altijd wel van dat ik perfect ben, en soms helpt dat ook wel.
Maar ik heb een buikje.
En ik wil niet dat dat de ‘zin’ naar elkaar belemmert.

Ben ik de enige ?
En wat the fack moet ik hier aan doen?

Xx Jeanine :couplekiss_man_woman:

Waarom denk je dat hij liegt dan

Misschien ben je er gewoon nog niet klaar voor? Ik voelde me eerst ook onzeker over mijn lichaam en seks leek me daardoor ook nogal eng. Maar uiteindelijk voelde ik me zo op m’n gemak bij m’n vriend, dat ik me er niet meer zo druk over maakte. Daarvoor was ik er dus nog niet klaar voor.

ik denk dat je pas echt klaar bent voor seks als je je helemaal op je gemak voelt bij je vriendje :slightly_smiling_face: misschien moet je nog even wachten tot je je wat zekerder voelt! maar je bent zeker niet de enige hoor!! :slightly_smiling_face:
succes! xx

Ik had precies hetzelfde, uiteindelijk heb ik het toch gedaan, zonder spijt. Maar dat kwam ook omdat ik me heel erg op me gemak voelde bij hem.
Doe het alleen als je écht klaar ben, en misschien is het inderdaad slim om te wachten totdat je er wat zekerder over ben, kan je er zelf ook meer van genieten!

Onzekerheid en klaar zijn voor seks is iets aparts. Je kan er klaar voor zijn en nog steeds onzeker zijn over je lichaam.
Ieder geval als je je er echt klaar voor bent moet je het niet laten belemmeren door je onzekerheid. Hem maakt dat ‘buikje’ niks uit. Hij vind je toch wel prachtig. :slightly_smiling_face:

Ik snap dus niet waarom mensen over ‘niet klaar zijn’ beginnen als ze het heeft over onzekerheid?

OT
Als een jongen gek op je is (en dat is hij duidelijk) dan is alles aan jou hartstikke mooi voor hem, ook dat buikje. Geniet er nou maar gewoon van :slightly_smiling_face:

Ik was ook altijd onzeker over mijn lichaam ivm seks, heb ik niet teveel een buikje, vindt hij mijn borsten wel mooi, blabla. Maar tijdens mijn eerste keer vielen die zorgen allemaal weg, je voelt dat je van elkaar houdt, er is passie en verlangen, dus er wordt op dat moment echt geen aandacht besteedt aan eventuele kleine minpuntjes.

Als je vriend zegt dat hij je mooi vind mag ik hopen dat hij dit ook meent, geloof jij dit niet dan weet ik niet hoe jullie verhouding echt zit.
De onzekerheid snap ik wel die heeft iedereen wel, op zijn minst een beetje, en komt daar vanzelf wel overheen.

Dus wat je er aan kan doe is gewoon je vriend geloven en je niet teveel zorgen maken hij vind je mooi om wie jij bent.

Doe het alleen als je er klaar voor bent, en if he likes you just the way you are is het geen probleem =)

Ik voelde me ook eerst heel erg onzeker over mijn buikje dat niet bepaald de kleinste is, maar als ik mijn vriendje er met grote verliefde ogen een kus op zie drukken neemt dat een groot deel van de onzekerheid weg (:
Het is inderdaad moeilijk, maar als hij zegt dat hij je mooi vindt meent hij dat waarschijnlijk ook. Het buikje zal hem waarschijnlijk niets uitmaken en misschien vindt hij het zelfs ook heel mooi, omdat het natuurlijk is en bij een vrouwenlichaam hoort. We hebben nou eenmaal geen strakke buik, behalve die lucky few.

Hoe lang zijn jullie al samen?

Je gelooft hem niet?

Ik snap ook nooit wat mensen bedoelen als ze zeggen ‘we willen wel verder’. Gebeurt zoiets niet vanzelf? Bij mij wel, tenminste. Wij hebben echt niet zitten plannen tot er iets gebeurde ofzo. Als je er klaar voor bent merk je dat zelf wel en als je dat niet bent laat je het merken.

Jij bent er niet klaar voor, dus ik zou nog lekker wachten.

Ach, onzekerheid. Welk meisje heeft dat nou niet?
Toen mijn vriend en ik verder wilden gaan hebben we het heel langzaam opgebouwd. Hij wist dat ik onzeker was. Hij heeft me nog nooit gepusht, en we bleven er gewoon om lachen. En daardoor kreeg ik ook wel het vertrouwen. Al bij al heeft het nog wel even geduurd voordat ik me fijn voelde als ik naakt was. Maar dat komt dus wel, vanzelf.

Overigens, dat buikje ziet ie ook wel door je kleren heen, tenzij je altijd wijde dingen aan hebt. Dus waarom zou hij erop af knappen als hij dat zelfde buikje ziet, maar dan zonder stukje stof erover heen?

Ik heb nu bijna 4 jaar een relatie met mijn vriend en geloof me, hoe vaak hij ook zegt dat ik me niet moet schamen en dat ik de leukste liefste knapte ben blablabla… Ik geloof het ook nooit. Ben we wel steeds zekerder gaan voelen hoor. Dat wordt steeds meer hoor. In het begin hoor je ook onzeker en zenuwachtig te zijn, dat is normaal.

Jij bent nog veel te jong…

hij neemt je toch voor wie je ben dat is toch al goed

er worden ook mensen verliefd op me moeder en die heeft veel meer dan 1 buikje

gaat niet alleen om je lichaam hoor

Dit.

Je moet kijken waar die onzekerheid vandaan komt. Ben je enkel onzeker over je lichaam of wil je dit soort dingen ook eigenlijk nog niet? Je moet niets doen waar je niet klaar voor bent en persoonlijk denk ik dat op 14 jarige leeftijd niemand klaar is voor seks, maar goed dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.

Als het alleen om je lichaam gaat kan ik je zeggen dat heel veel meisjes/vrouwen dit hebben. Als hij seks met je heeft kun je er van uitgaan dat hij je niet lelijk vind. De meeste jongens hebben sowieso geen relatie met een meisje dat ze lelijk vinden, laat staan seks. Waarschijnlijk ziet hij dat buikje niet eens. Daarnaast ben je echt 100x sexier als je gewoon zeker bent over je lichaam. :slightly_smiling_face: