Onzeker over mijn huid

Over het algemeen ben ik best blij met mezelf… ik heb alleen echt een groot probleem en daar zit ik al meer dan een jaar mee.
Ik begon puistjes te krijgen, twee jaar geleden.
Ik begon daar aan te zitten en ze uit te knijpen waardoor het plekjes / korstjes werden; dat zag er echt heel lelijk uit.
Maanden daarna ben ik foundation gaan dragen, waardoor het niet mooier werd of zo.
Ik bleef er aan zitten, echt heel erg veel.
Maar een half jaar geleden ben ik er op een of andere manier mee gestopt, ik zit er niet (meer zo vaak) aan, en nu hoop ik dat m’n huid weer zoals eerst wordt, waar weinig kans op is. Voor mijn gevoel heb ik overal littekentjes op m’n gezicht enzo.
Ik vraag het vaak aan mijn moeder, hoe m’n huid er nou uit ziet.
(Ik draag een goede kleur foundation maar toch heb ik het gevoel dat ik er vreselijk uit zie). Mijn moeder zegt dat m’n huid er nu prachtig uit ziet en dat ik me nergens zorgen om moet maken. En als mijn moeder dit soort dingen zegt geef ik haar vaak gelijk maar ik vind het echt niet zo.
Ik zie mezelf nog steeds met de huid als dat ik een jaar geleden had, en dat zag er echt niet uit.

Ik ben zo jaloers op meisjes met zo’n mooie egale huid!

Aan die litekentjes kun je nu vrij weinig meer aan doen denk ik. Het enige wat je kunt doen is je huid goed verzorgen en reinigen. En natuurlijk gewoon je moeder geloven :wink:
Iedere huid veranderd en je hebt nu eenmaal niet meer het mooie babyhuidje wat je vroeger had, dit heeft niemand.

@Traveler Nee, daar heb je gelijk in, dankjewel!

Wel goed dat je er nu in ieder geval niet meer aanzit, dan wordt het in ieder geval niet erger. Verzorg je huid goed en als je het echt heel vervelend vindt, kun je ook eens om een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen? Die kan je ook wat tips geven voor de verzorging van je huid.

Biodermal (toch?) creme helpt daar volgens mij wel bij.

Benzoyl peroxide werkt tegen puistjes. Kun je kopen bij het kruidvat. Voor de rest niet veel krabben en regelmatig je gezicht reinigen.

Ik weet zelf ook dat puistjes echt NIET leuk zijn! Maar je moet blij zijn met je huid, jullie kunnen (bijna) allemaal make-up opdoen! Ik zit met een huidziekte, dus ik kan echt niets van make-up opdoen. Dat maakt het alleen nog maar erger. Ik moet de hele tijd zalfjes smeren enz, ik moet allemaal speciale producten gebruiken voor mijn huid. Bij mij begint de tijd nu ook van de puistjes en daarom heb ik terug een afspraak gemaakt bij mijn dermatoloog, Ik heb eind november gebeld en ik heb de eerste afspraak genomen die kon en deze was dan ook nog eens tussen de schooluren in en was pas 27 JANUARI om 11h. Het enige dat ik je kan zeggen is dat je blij moet zijn dat het niet voor je hele leven is ofzo, er is een meisje op YouTube die het vroeger echt heel erg fel had. Ze noemt ElaineMokk, anders moet je mssn eens naar haar videos kijken! Je hebt het zo slecht nog niet :wink:

Kijk, als ik jou advies zou geven is het dus precies hetzelfde als het advies dat mensen mij geven. Blij zijn, zelfvertrouwen hebben en focussen op de dingen die je wel mooi aan jezelf vindt. Doe dat ook, ik ga dat ook proberen. Het is idd niet voor je hele leven zo!

Ik heb precies hetzelfde! ): Ik heb sinds mijn 10e (ik ben nu 17) last van puistjes en zat er ook altijd aan. Daardoor zit ik nu ook onder de littekens en draag ik sinds ik 12 ben foundation élke dag.
Goed dat je ermee gestopt bent! Ik zit er nog steeds elke dag aan… haha. Het scheelt dat ik nu minder puistjes heb en dat ik mijn huid nu goed verzorg. Mijn littekens worden langzamer steeds minder zichtbaarder gelukkig.
Een goede scrub 2x in de week helpt mij enorm! Sinds ik hiermee begonnen ben zie ik zo een vooruitgang. Ook gebruik ik elke dag de Garnier dark spot corrector, maar dit helpt naar mijn idee meer om littekens te voorkomen dan dat het oude verminderd…

Volgensmij zie je met Biodermal littekencreme na jaaaaren pas verschil. Maar ik denk dat dat met elke littekencreme wel is haha, helaas…

misschien laten peelen? dan haal je het bovenste stukje van je huid weg, na dat je dit een aantal keren gedaan hebt heb je zegmaar een nieuwe huid geloof ik

wat voor scrub gebruik jij dan? X

Ik gebruik nu The Body Shop seaweed exfoliator. Scrubt mijn huid goed zonder het geiriteerd te maken.

Heel erg bedankt @PaintAPicture ! Ik zal er wat aan doen