Onzeker over mezelf.

Nou okey i’ll get to the point.
Ik ben 14 en word over 11 dagen 15 en 45 kilo best wel licht zeggen sommige mensen en dat weet ik ook maar ik heb altijd de drang van dat ik nog dunner wil zijn of nog lichter wil zijn. Ook is het zo dat ik nogal jongens gek ben en ik er juist goed uitwil zien voor jongens en zo. Nou vraag ik me af of dat gewicht gedoe een probleem is of kan worden, want ik sport 6 x perweek en eet wel gezond…
ADVIES aub xx

Het kan inderdaad een probleem worden , omdat je erg veel sport. Al hoewel denk ik dat je moet aankomen , ga anders naar de huisarts. Die vertelt je wel wat je moet eten , om een gezonde gewicht te hebben voor een 14 jarige.

ik zou lekker gezond blijven eten… misschien sporten beperken tot 4x per week.

ik zal niet afvallen als ik jouw was. Ga minder sporten maar blijf wel gewoon gezond eten. (:

Jongens willen liever een iets dikker meisje dan een te dun meisje hoor

jongens hebben liver een beetje vrouwlijke vormen!
en hhoe lang ben je als ik vragen mag?

ik ben best klein 1.58 ongeveer denk ik

dat minder sporten gaat egt niet want ik doe karate, dansen en boogschieten en ik zit bij allemaal in de wedstrijd selectie dat betekend dat ik geen trainingen kan missen…

Oei… dat kan inderdaad een probleem worden… Ik zou het met je ouders bespreken.

Toen ik 14 was woog ik ook zoveel hoor, prima gewicht vooral met 1.58.
Ik zou gewoon doen waar je zin in hebt, sporten kan ook niet veel kwaad
Zolang je maar een stevig ontbijt hebt, luncht en avondeten eet met af en toe een tussendoortje komt het allemaal goed

Ik heb het wel is met me vader besproken en hij vond het toen niet zo erg tot dat hij me een x op de weegschaal zag staan met volgens hem een niet erg tevreden gezicht maar iets wat ik ook niet snap is ik eet wel supergezond maar ik eet ook echt heel veel maar dan ook overdreven veel en ik kom niet aan, hoe zit dat dan?

Je groeit en je sport veel, daardoor heeft je lichaam dat vele (gezonde) eten ook hard nodig en kom je er niet van aan!

Je hebt denk ik een snelle spijsvertering, een vriendin van mij heeft dat ook, breek je trouwens ook vaak wat? (bijv arm of been)

Hoi!

Lastig probleem inderdaad dat ik wel herken, dat minder sporten zal toch niet gaan werken dan. Dus lekker blijven doen.

Voeding aanpassen kan wel nog iets helpen. Ik weet niet wat je nu eet maar je zou wat meer koolhydraten kunnen eten (of zelfs koolhydraten shakes als ontbijt bijvoorbeeld). Wellicht eet je net iets te weinig omdat je veel beweegt en dan verbrand je lichaam alles (als je een snelle spijsvertering hebt helemaal).

Afhankelijk van of je al ongesteld bent, kan je eventueel ook aan de pil gaan daar kom je soms ook wel iets van bij.

Maar blijf ten alle tijden gezond eten en bewegen! En inderdaad vinden jongens een niet al te dun meisje leuk(er) alleen heb je echt meer aan een jongen die jou leuk vind om hoe je bent en niet om of je cup a of e hebt :wink:

xx

ja ik breek constant dingen zoals me knieschijf is 2 x gescheurd, me scheenbeen , me arm,me pols, me voet en 1x iets met me ruggengraat of zo weet niet meer hoe het heet…

Maar ik heb ook een speciaal dieet misschien kan het daar aan liggen want ik ben allergisch voor kiwi en ananas en vitamine B en vitamine B zit in heel veel dingen… ik weet niet of het daar aan kan liggen?
En het eten is ook best goed denk ik qua koolhydraten …
Maar als iemand aankomt met mac of kfc ofzo wil ik het ook niet is dat raar?

heel veel meiden van jouw leeftijd hebben dat ze kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen, als je in de puberteit komt gaat dat waarschijnlijk wel veranderen en dan kom je ineens aan. niets om je druk over te maken zou ik zeggen, behalve als je geobsedeerd wordt door eten en altijd maar wilt afvallen … maar dat is bij jou niet t geval lijkt me, want je bent er heel eerlijk over!

Dan heb je geen ondergewicht. Ik kan nu wel zeggen dat je er vast geweldig uitziet enzo maar ik vind dit eigenlijk een beetje een zeikpost.