Onzeker over mezelf

Ik zit al een tijdje met dit probleem, ik voel me heel onzeker over me lichaam. Als ik het zeg tegen me vriendinnen, bijvoorbeeld dat ik zeg dat ik mezelf te dik vind worden ze boos. Ze zeggen dan dat ze jaloers zijn op mij hoe ik eruit zie en dat ik een perfect lichaam heb. Maar toch blijf ik hier over in zitten. Iemand tips om dat onzekere gevoel weg te laten gaan ? :flushed:

Probeer jezelf eens te zien vanuit de ogen van andere mensen. Ik vind eigenlijk altijd dat bijna niemand een reden heeft om onzeker te zijn. Bijvoorbeeld als iemand zegt: mijn neus is lelijk of ik ben te dik, dan denk ik altijd: Daar is echt helemaal geen reden voor! Je bent perfect in mijn ogen zoals je er nu uitziet! En dat terwijl ik zelf eigenlijk ook wel onzeker ben (alhoewel daar dus eigenlijk ook niet echt een goede reden voor is…). Maar dat komt gewoon omdat je veel te veel op jezelf let (logisch ook), maar anderen zien je gewoon als een leuk/vrolijk meisje. Dus ik zal je vriendinnen maar geloven :slightly_smiling_face: . Als je er verzorgd en vrolijk/gelukkig uitziet, dan straal je dat ook uit, hoe slank of stevig je ook bent. Benadruk de dingen die je mooi vind aan jezelf uiteraard ^^.

er bestaat een algemeen topic voor dit soort problemen: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Als jij jezelf te dik vindt (zoals zoveel meisjes) dan moet je er iets aan doen.
Ik vind van mezelf dat ik een dik buikje heb (zo af en toe) en dikke put billen (zo af en toe)
Ik was het zat en ben weer gaan hardlopen. Sindsdien ben ik dat onzekere gevoel kwijt en vergelijk ik mezelf niet meer met andere meisjes.
Ik ben slank en voel me nu goed op mijn eigen manier.