Onzeker over lichaam

Hoii,

Ik ben de laatste tijd best wel onzeker over mijn lichaam. Zeker als dadelijk de zomer er aan komt en je weer strakkere/kortere dingen gaat dragen. Ik ben niet dik en vind mezelf ook niet dik maar ben meer onzeker over mijn borsten en billen. Ik denk dat dit ook komt voornamelijk door jongens aangezien hun billen en borsten nou eenmaal leuk vinden.
Ik ben eigenlijk nooit onzeker geweest maar nu begin ik best wel onzeker er over te worden en als we dadelijk met school gaan zwemmen heb ik al eigenlijk helemaal geen zin om mee te gaan omdat ik bang ben om ‘afgekeurd’ te worden…

Wat kan ik hier tegen doen en herkennen meer mensen dit?

Ik herken het volledig en het enige wat ik je kan zeggen is dat je, je tijd niet moet verspillen met zulke gedachten. Wees trots op je lichaam, want als jij er happy mee bent, dan zien andere mensen dat ook en ben je minder makkelijk doelwit voor commentaar. Geniet gewoon lekker van de zomer, wees blij met je lijf.

Het is misschien moeilijk maar maak je niet druk en geniet. Bedenk ook dat jongens niet allemaal van.dezelfde borsten en billen houden. De ene vind kleine borsten mooi en de ander weer niet. En daarbij denk ik dat wat je uitstraalt (qua plezier en zelfverzekerd) belangrijker is. De meeste jongens willen niet een leeg hoofd met een perfect lijf maar liever een leuke meid.

Waarom ben je onzeker over je borsten en billen?

Probeer deze gedachten in elk geval zo veel mogelijk te negeren, want wat hierboven ook gezegd wordt; uiteindelijk willen jongens een leuke meid die zich blij voelt met zichzelf en niet perse eentje met het “perfecte” lijf (wat dat ook mag zijn).

Mij helpt het altijd wel goed om een goede, mooie bikini te dragen met zwemmen. Als je iets draagt, waar je je mooi in voelt dan helpt dat ook al voor je zelfvertrouwen.