onzeker over lichaam?

het is alweer zomervakantie en dat betekend: zon zee en strand. ik vond het altijd heeerlijk om lekker in mijn bikini op het strand te zonnen. dat is nu wel anders. ik ben heel mijn leven mooi dun geweest, alleen dit jaar ben ik veel dikker geworden en hier baal ik echt van. ik heb het nooit erg gevonden om in mijn bikini rond te lopen, alleen voel ik me nu echt ongemakkelijk als ik dadelijk in mijn bikini over het strand loop. mijn vriendinnen zijn allemaal nog mooi dun en hebben een perfect figuurtje.
hebben jullie hier ook zo’n last van? en zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Als je altijd zo dun bent geweest kan je tog niet opeens heel erg dik zijn?

Ik heb het niet echt, ben eerder wat te dun =S ook niet leuk hoor.
Maar,
Als je op het strand ben, kijk eens om je heen… niemand is perfect.
er zijn heel veel mensen die veel ‘dikker’ zijn als jij(niet dat ik je ken, maar
je kan niet van dun naar echt dik lijkt mij.)
Het is heel niet erg als je niet heel dun bent ofzo.
Echt dun is niet mooi.
Geen zorgen iedereen heeft iets (:

Ik snap jou helemaal. Ik durf het ook niet meer. Het liefst zit ik gewoon in mijn t-shirt en korte broek op het strand.
Ik weet niet of het jou smaak is, maar ik heb gewoon een mooi badpak gekocht. Nee niet zo’n sport variant geval, maar gewoon eentje van de H&M. Dat werkt in ieder geval beter bij mij dan een bikini.

neee dat is ook zo. ik geef ik aan dat ik dikker ben geworden. het is niet dat ik nu dik ben ofzo, alleen heb ik een beetje een buik gekregen en mijn bovenbenen zijn ook een stuk dikker.

Je moet iets verder kijken dan alleen naar je dunne vriendinnen, kijk beter naar de mensen die dikker zijn dan jou. :3

Ja dat krijg je nu eenmaal als vrouw. Niks aan te doen.

Je moet eigenlijk jezelf sowieso niet vergelijken,
je bent wie je bent… en niet iemand anders. (:

Hee
Ik heb het juist andesom, ik vind het vervelend, want ik ben altijd bang dat mensen denken dat je anorexia hebt. maar je moet het gewoon doen, niemand heeft een perfect lichaam !

Pff, ja, dat heb ik ook. Ik ben echt enórm veel aangekomen afgelopen jaar (ja, bij mij kan dat wel) en ik zie er ook tegenop om in bikini op het strand te lopen. Dus ik weet wat je bedoelt. Het enige wat ik kan zeggen is; probeer er schijt aan te hebben en laat het je vakantie niet verpesten!

ik heb precies het zelfde
als ik bijv niet wil zwemmen omdat ik me een beetje dik voel,
zeggen ze altijd dat ik me niet moet aanstellen
en een strak figuur heb enzo weetjewel.
maar ik voel me er echt niet fijn bij
ik ben gewoon onzeker over mijn lichaam.

ik begrijp je, maar vergeet nooit; nobody’s perfect.
al is dat makkelijker te zeggen, dan te geloven.
ik heb juist het probleem dat ik te dun ben, en daardoor eigenlijk niet in m’n bikini rondloop/durf rond te lopen. mijn heupbotten steken heel erg uit, ik ben vrijwel plat, en als je goedkijkt zie je ook een deel van m’n ribben. Bah, ik walg ervan.