onzeker over gebit

Halloo,

Mijn naam is naomi en ik heb even een vraagje voor de andere meiden. Ik ben ju eigenlijk al heel lang onzeker over mijn gebit. Mijn onderkaak staat te ver naar voren, ik heb binnenkort een afspraak om te kijken wat ik kan doen maar ik zou eigenlijk graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft. Het is voor mij wel een gevoelig onderwerp maar ik wou het graag eventjes weten.

Ik heb wel eens gehoord dat ik mijn kaak moest laten breken maar dit benauwd me nog al waardoor ik erg bang ben voor de afspraak. Weet iemand ook of dit anders is op te lossen ?

Ik ben 17 maar mijn gebit groeit nog wel.

Ik hoop op jullie reactie,

Groetjes Naomi xx

Ik heb dit ook gehad en dit is bij mij gewoon opgelost met een beugel!

Mijn onderkaak stond te ver naar achteren, dit is op mijn 9e opgelost met een blokbeugel. Mijn zus en een vriendin van mij hadden het ook, die kregen op hun 11e/12e een blokbeugel. Iemand anders die ik ken was te laat met de blokbeugel (zij begon op haar 15e met de blokbeugel), haar kaak moest gebroken worden (ik weet niet meer of dit alleen boven was of ook boven). Dan mag je 6 weken enkel vloeibaar eten.

Hoe oud was je toen ? en hoe lang heb je die beugel moeten hebben ?

Ben heel erg zenuwachtig voor die afspraak, ook al duurt het eventjes :bored: :bored:

Dat soort dingen kunnen vaak ook worden opgelost met een beugel. De tandarts zal je daarom waarschijnlijk ook doorsturen naar de orthodontist. Het is natuurlijk alleen niet zo leuk maar er zijn wel oplossingen. Daar kan je tandarts je alles over vertellen. Zet anders vast op papier wat je wil vragen en dan kun je dat meenemen als je naar je afspraak gaat.