onzeker over alles

Hallo allemaal,

Ik zit al een paar jaar met een hoop dingen, ik ben erg onzeker… over m’n borsten (te klein) billen (te klein en veel striae), m’n neus (te lang) m’n schaamlippen (te groot). Ik denk heel erg vaak na om later aan plastische chirurgie te gaan doen maar ik vind het zo’n nare gedachte… altijd als ik grote borsten zie barst ik in huilen uit, ik vind het gewoon zo oneerlijk, mijn moeder en zus hebben het allebei ook en ik heb maar een klein beetje :frowning_face:
Voor de rest ben ik heel verlegen en ik heb geen vrienden, alleen mensen met wie ik omga. Ik ben bijna altijd zenuwachtig om met iemand te praten of om naar school te gaan…
Hebben jullie tips om wat zekerder van jezelf te worden?

bedankt en groetjes Anna

Ik weet precies wat je bedoel :confused: Het is rot en ook best moeilijk, maar je borsten, je stria, je schaaplippen en neus moet je leren te accepteren. Het beste is om te beginnen je zelf niet meer te vergelijken met andere.

De grote van je kont kan je trouwens iets te beinvloeden door bepaalde spieroefeningen (je kont stikt van de spieren!).

Probeer uit je comfortzone te komen. Zoek dingen in het leven waarvan je blij word. Zodra je zelfvertrouwen begint uit te stralen gebeuren van zelf alle fijne dingen. Het is moeilijk, maar gaande weg leer je vast mensen kennen die je zullen steunen met dit proces.

Meer tips kan je in dit topic terecht:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Hoe oud ben je? Ik was vroeger ook énorm onzeker en verlegen, maar ik merk wel dat het met de jaren stukken beter is geworden.

Ik durf te wedden dat dit harstikke mee valt. Zelf snap ik precies wat je bedoelt. Ik was ook zo 2 jaar geleden en zo ben ik nu nog steeds wel. Er zit voortgang in gelukkig. Zelf doe ik dingen zoals de promo op school en dat is een groep hele gezellige mensen. Vaak toch proberen uit mijn comfort zone te komen werkt echt geweldig. Zelf ben ik vandaag aangesproken geweest door mijn vriend dat ik echt moet proberen iets van een oplossing te gaan zoeken die voor mij werk. Hij vertelde ook allemaal dingen dat voor hem werk. Zit nu ook rond te kijken (ondanks ik eigenlijk huiswerk hoor te maken :x) en vond bijvoorbeeld dit erg interessant:

Eigenlijk is het bedoelt voor kinderen, maar durf te wedden dat het voor ons ook wel zou werken :stuck_out_tongue:

Hoi meid!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk tussen de 12 en 20?
Het is ontzettend vervelend als je je zo voelt, ik herken het ook bij mezelf.
Deze leeftijd is gewoon een leeftijd waarbij je hersenen zich ontwikkelen en je juist daardoor meer gaat nadenken over je lichaamsbeeld. Ook spelen ineens alle hormonen op, ongesteld worden, borsten krijgen, bredere heupen en billen etc. waardoor er een hoop veranderd.

Het is dus echt een foutje van de natuur om juist op het moment dat je lichaam het meeste veranderd, ook je hersenen in gang te zetten. Hierdoor ben je zó bewust van je eigen lichaam, en dat van anderen dat je lichaamsbeeld in feite achter loopt op je daadwerkelijke lichaam.

Ga daarom zeker niet vergelijken met anderen, maar wees blij met je eigen lichaam en wat je hebt. Iedereen heeft zo zijn kwaaltjes, maar misschien zie je die niet! Ik heb bijvoorbeeld striae op m’n borsten, maar niemand die dit ziet natuurlijk, dus als mensen zich met mij zouden vergelijken zouden ze ook denken dat ik ‘perfecte’ borsten heb.

Ik hoop dat je wat aan dit psychologische verhaaltje hebt! :flushed:

Heel erg naar als je zo onzeker bent! Ik lees dat je 17 bent. Ik denk dat je borsten opzich nog wel kunnen groeien :slightly_smiling_face:
En focus je op de goede dingen aan je lichaam. Daar word je een stuk vrolijker van. Ik weet hoe deprimerend het kan zijn als alles in je omgeving beter, mooier, etc. is.
Kleine tip, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes! :kissing: