onzeker, ongelukkig. help!?

Heyy,
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen en het proberen zo kort mogelijk te vertellen:
Ik voel me gewoon erg vaak ongelukkig tegenwoordig.
Ik heb heel weinig vrienden, ik ga ook helemaal niet uit, heb niemand om mee uit te gaan en ben eigenlijk ook bang dat ik niet kan dansen enzo. Ik ben 17 jaar en heb nog nooit een vriendje gehad, gezoend wat dan ook. Voel me bijna altijd wel lelijk, (ben heel erg dun, (1,70 met 45 kilo) heb daardoor ook helemaal geen borsten en vrouwelijk lichaam. Ik probeer wel aan te komen maar dat is zo moeilijk en lukt me tot nu toe ook niet.
En het vervelende is, dat mijn zus alle dingen waar ik me ongelukkig over voel wel allemaal heeft: ze is hartstikke knap, heeft een heel vrouwelijk lichaam, een vriendje, vriendinnen. Ik heb het er tegenwoordig gewoon zo moeilijk mee, ik wil ook uitgaan, vrienden hebben, misschien wel een vriendje. Maar ik heb het allemaal niet, en ik ben ook bang dat ik dat allemaal misschien nooit ga krijgen. Soms denk ik, ik wil zo niet meer leven. Waarom heeft mijn zus het allemaal wel en ik niet? Dat maakt me nog onzekerder.

Hebben jullie misschien tips voor mij om minder onzeker te zijn. En niet zo jaloers op mn zus? Of misschien is er iemand die dit een beetje herkend? Ben in ieder geval blij dat ik even mn verhaal hier kwijt kon =)

Ok, dit klinkt heel stom en is vast heel moeilijk uit te voeren maar, denk positief! Nu noem je alles op wat je slecht vind, en als je dit als enige blijft geloven straal je ook ‘negativiteit’ uit, waardoor mensen je ook minder snel zullen aanspreken enzow.
Geen idee of het helpt, maar probeer je dus te focussen op datgene waar je wel blij met mee bent. en als dat niet lukt, doen als of je blij bent helpt meestal ook al :’)

Succes :’)

Meid; jij mag er zijn.

Niet letten op wat anderen zeggen, wat anderen van je vinden.
Probeer anders wat aan te komen door gewoon goed en regelmatig te eten,
maar het gaat goedkomen!

Knoop gesprekjes aan met mensen die je aardig lijken, dan zul je vanzelf zien dat er vriendschappen van komen.
Want echt, lang niet iedereen is zo kortzichtig dat hij eerst naar je lcihaam kijkt.

Heel veel sterkte <3

ps: ik heb ook nog nooit een vriend gehad/gezoend.
Maarja ik ben 14 =]
wacht gewoon, de ware komt wel.

Wat rot voor je dat je je zo ongelukkig en onzeker voelt. De eerste tip die ik je mee wil geven is; vergelijk jezelf niet met een ander! Ook al ben je snel geneigd dat te doen, niet doen! De meeste meiden vinden zichzelf dan altijd minder namelijk. Ze zien van de ander alleen maar de goede dingen en van zichzelf alleen maar de slechte. Iedereen is anders en dat is maar goed ook anders zou de wereld zo saai zijn. Je zei dat je bijna geen vrienden had, dat betekent dus dat je er wel een paar hebt? Dat is toch goed! Beter een paar hele goede vriendinnen dan heel veel ‘gewone’ vriendinnen. Ga vaak leuke dingen met ze doen en ga lekker uit! En niet gaan denken dat je niet kan dansen of wat dan ook! Tuurlijk kun je dansen! Iedereen doet het op zijn eigen manier en er is geen goede of foute manier. En misschien kom je tijdens het uitgaan of waar dan ook wel een leuke jongen tegen. Je hebt nog zat tijd om die te vinden! Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt. En niet vergeten; kijk naar de goede kanten van jezelf, je mag er zijn!

Wees spontaner tegen je klasgenoten ofzo? En vraag de meisjes die jij wel interessant vind om bevriend mee te raken of ze willen afspreken?

& Hoe oud is je zus? Je zegt dat je zus veel succesvoller is dan jij en zo, maar waarom ga jij nooit met haar mee als ze uitgaat? Of als ze iets leuks doet met haar vrienden? Vraag gewoon of je mee mag aangezien jij helemaal niks te doen heeft? Praat erover met haar, zij kan je helpen…

edit; WOW dat zijn een heleboel vraagtekens :stuck_out_tongue:

btw, wat bij mij heel erg hielp: ik zei tegen mezelf echt zovaak ik kon dat ik mooi was :’) ik vond het eerst zo’n onzin als mensen dat mij als tip gaven want ik dacht dat dat mijn zelfbeeld niet zou veranderen, dus wel! :grinning:

Goeie tip!
Ik vul aan; Trek je favoriete kleding aan waar je je goed in voelt, maak jezelf mooi op en ga ervoor! Je hebt niets te verliezen; jezelf overtreffen door je grenzen te verleggen is een overwinning.

Aah wat vervelend. maar meid vergelijk je nooit met anderen je zus heeft vast ook slechte kanten en jij hebt hebt waarscheinlijk weer hele goede kanten die zij niet heeft. En alles hebben als je zus ik ook niet alles. Maar je kan wel spontaan op de meisjes in je klas afstappen en en gesprekje beginen en trek de kleren aan die je fijn vind en doe wat goed voelt. ga je vooral niet anders voordoen dan dat je bent want dat komt zowiezo uit ga niet stomme dingen doen om erbij te horen.wees je zelf en je komt zekers te weten mensen tegen die dat waarderen. Misschien heb je hier iets aan

Leg contacten, desnoods via internet.
Ga uit, doe dingen. Zo kom je mensen tegen

Ik leef met je mee…

Er is een HELE school vol mensen, daar zit vast wel iemand bij die ook geen vrienden heeft en die ook behoefte heeft aan vrienden. Ga eens ergens anders heen in de pauze, en probeer vrienden te maken.

En nog een tip “Je wilt niet dat anderen mensen tegen je zeggen dat je lelijk bent, waarom zeg je het dan tegen jezelf?”

Hee

Ik wou even vertellen dat je niet de enige bent.
Ik ben niet erg onzeker over me uiterlijk maar voor de rest heb ik echt precies hetzelfde ben 17 bijna 18 nog nooit een vriendje gehad niet gezoend enz.
Weinig vrienden dit vind ik erg jammer omdat ik het liefst elk weekend uitga maar simpel weg heb ik niemand op mee uit tegaan. En ik word bijna 18 en dan geef je meestal een groot feest nou ik zou niet weten wie ik moet uitnodigen en als ik daar aan denk voel ik me echt heel ongelukkig ik wil zo graag goeie vrienden waarmee je lol hebt en lekker kunt uitgaan. dus ik heb niet echt tips :frowning_face: maar weet wel dat je mooi bent zoals je bent

je bent echt niet de enige!!
ik heb vorig jaar ook zo’n periode gehad, en ik kan je vertellen; ik wéét wat je voelt, hoe rampzalig alles lijkt en hoe eindeloos je verdriet en onzekerheid je kunnen drijven…
maar (!) dit wil ik je toch even vertellen.
ik heb me altijd al een beetje onzeker gevoeld in de schaduw van mijn beste vriendin. Zij was mooier, beter, leuker, etc. Ik hemelde haar helemaal op zonder naar mijn eigen krachten en pluspunten te kijken, en het is DAAR waar het helemaal fout loopt natuurlijk! Dit heeft geen maanden, maar ettelijke jaren geduurd. Echt erg. Je hebt het zelf haast niet door omdat je zo ongelukkig bent! Die vriendin heeft daarna anorexia gekregen, en dan besefte ik dat ik moest ophouden met haar zo op te hemelen en steeds te zeggen hoeveel geluk ze had; want dat had ze nou net niet, zo zie je maar, dat bij die ‘mooie’ mensen ook wel eens wat tegenslag kan voorvallen! Haar ziekte heeft ons ook een beetje uit elkaar gedreven. Niet leuk natuurlijk langs één kant, maar langs de andere kant had ik toen tijd zat om uit haar schaduw te komen. Ik heb mezelf herontdekt en heb alle kansen genomen die er te nemen vielen. Het is één van de beste jaren ooit geworden! Nu, één jaar later, heb ik een vriendje, voel ik me prima in mijn vel, heb ik een leuke vriendinnengroep zonder mezelf met anderen te vergelijken, vind ik mezelf echt mooi en heb ik de kracht gevonden om te focussen op de belangrijke dingen in het leven, zoals geluk en genieten van de kleine dingen!
Misschien inspireert dit jou? Sta jij niet toevallig in iemands schaduw? Misschien moet je meer leren opkomen voor jezelf en je eigen positieve punten leren inzien, het komt HEUS wel goed (en ik kan het weten, alles op z’n tijd!!) YOU GO GIRL!!

wow^
dat is nogal herkenbaar voor mij,
behalve n vriendin met anorexia,
nee dat heb ik gelukkig niet (voor zover ik weet natuurlijk)

bij mij is t… maar n paar maanden geleden, uiterlijk 4 ofzo,
ik voelde mezelf lelijk, ik dacht dat ik niets waard was, dat niemand iets om me gaf,
dat anderen beter waren…
maar je leven kan in een keer veranderen,
ik heb met de vriendinnen van mn vriendinnen ‘contact’ gezocht,
en nu heb ik meer vriendinnen, je houd altijd je ‘beste’ en ‘gewone’ vrienden,
maar tóch is t fijn om ze te hebben
ik heb nu ook n vriendje
maar n vriendje ís niet je leven, het is iets extra’s,
waarvan je makkelijk zonder kan.
focus je niet op n jongen,
want dat komt wel,
het is nog niet ‘echt’ nodig weetje…
het komt goed, geloof me,
nouja, geloof jezelf, want jij maakt jóuw leven.
stel doelen, wel haalbare natuurlijk
en je leven kan altijd in 1 x veranderen,
maar daar moet je niet op wachten.

onzekerheid gaat weg als je jezelf mooi ziet,
iedereen heeft minpunten
maar ook pluspunten,
kijk door die minpunten heen en zie júist het mooie aan jezelf

oww, wat erg.
misschien kanje idd zoals hierboven al met je zus mee uitgaan en zo nieuwe mensen leren kennen?
of misschien kan je een sport ofzo doen, waardoor je ook wel nieuwe vrienden maakt. (:
probeer ook je positieve punten te accentueren en tonen en de negatievere kanten van jezelf eerder te verstoppen, maar blijf wel jezelf!
ik hoop dat je er bovenop komt!

heel erg bedankt voor de lieve reacties :slightly_smiling_face: het helpt echt!! =)
En jullie hebben allemaal gelijk! in hoe ik moet denken enzo!!
(het doet me echt heel goed deze reacties en dat er meer mensen zijn zoals ik!!=)
Echt heel erg bedankt!!!

Ga naar een diëtiste. En de rest is hier boven al gezegd xd.

Je verhaal is echt heel herkenbaar! Ik ben zelf niet onzeker over mijn uiterlijk maar juist over mijn innerlijk en heb wel al gezoend (maar nog nooit een vriendje gehad), maar verder zit ik in precies dezelfde situatie. Alle tips die tot nu toe geven zijn kan ik zelf niet gebruiken om verschillende redenen, maar ik denk dat het belangrijkste is om er in te blijven geloven dat het goed komt en dat dit ongelukkige gevoel maar voor even is. Uiteindelijk zijn de mensen die zo´n periode hebben doorgemaakt vaak de mensen die daarna het gelukkigst worden en het sterkst. Zelf hoop ik ook dat als ik ga studeren ik een nieuwe start kan maken en eindelijk mezelf kan zijn, maar daar zal ik natuurlijk wel hard voor moeten vechten.

Ik ben ook best onzeker. Hier ergens boven stond een verhaal over een beste vriendin die helemaal geweldig is. Dat heb ik dus ook. Zij heeft hetzelfde karakter als mij, maar is alleen net wat spontaner, blijer, mooier en slimmer. En ik voel me daardoor dus echt kut.

Dit heb ik dus ook ja…

Ik heb idd ook zo’n vriendin. Eerst waren wij altijd samen de wat stillere mensen met weinig contacten, maar nu is ze heel erg veranderd en opeens heel sociaal en zelfverzekerd. Ik heb het gevoel dat ik gefaald heb en dat zij wel geslaagd is in het opbouwen van een leven. En ik blijf in mijn eentje achter.