Onzeker of asexual?

Heei meiden! :hugs:

Ik ben ontzettend onzeker over mij zelf, soms gaat de onzekerheid even weg en dan denk ik van fuck it! ik ga met jongens daten… en dan is het zover… de date’s, maar dan word ik zo onzeker weer dat ik gewoon bang ben ( vroeger heb ik iets mee gemaakt wat het ergste kan zijn voor een klein meisje)

Maa ben ik er nog niet klaar voor of ben ik asexual?
En hoe kan ik dit ontdekken van welke van de 2 het nou is?

Hoe oud ben je? Het klinkt als onzekerheid. Als je bang bent, denk ik dat je er nog niet klaar voor bent.
Aseksualiteit is het gebrek aan seksuele aantrekkingskracht en/of seksueel verlangen.

Wat ik uit je verhaal op maak is dat jij iets heel naars hebt meegemaakt en dat heeft jou angstig gemaakt. Het kan zijn dat je een trauma hebt opgelopen wat jou belemmert in het contact met jongens. Dan is het mogelijk om dit trauma te behandelen. Het lijkt mij niet dat je aseksueel bent, maar zo gevormd bent na wat je hebt meegemaakt (al weet ik niet wat dat exact is maar heb wel zo mijn vermoedens). Dan is het heeeel begrijpelijk dat je een angst hebt ontwikkeld. Misschien zou je voor je zelf kunnen nagaan wat er precies gebeurd in zo’n situatie, waar ben je onzeker over? En waar ben je precies bang voor?
Mocht je hier mee op je verleden uit komen, is het een mogelijkheid om hulp te krijgen hè!

Liefs
:hugs:

Onzekerheid en aseksueel zijn ligt echt mijlenver uit elkaar. Aseksueel is dat je geen seksuele gevoelens hebt, geen aantrekkingskracht.

Ik denk dat het onzekerheid is, en misschien niet eens dat, maar eerder angst. Als je iets meemaakt kan dat echt een stempel op iemand drukken, kan je enorm bang zijn dat nog eens mee te maken. En als je gaat daten, dan wil je ergens wel, maar is de angst nog te groot. Heb je er eigenlijk al eens met iemand over gepraat?