Onzeker morning after pil

Hoi meiden,

Ik ben op dit moment heel erg onzeker en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gisteren heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend, niet zo slim… Vanmorgen heb ik de Morning afterpil gehaald (binnen 16uur na seks geslikt), maar na 3 uur na het slikken van de pil kreeg ik super kramp in mijn buik en kreeg ik diaree. Nu is mijn vraag; heeft mijn lichaam wel de pil opgenomen of kan het zo zijn dat hij tijdens de diaree uit mijn lichaam is gegaan?

Sorry dat het allemaal zo onsmakelijk klinkt, maar kon geen duidelijkere manier verzinnen.

X

Pff sorry, dit zou ik echt niet weten. Ik zou je huisarts bellen, gewoon om het te vragen of om misschien langs te gaan. Misschien een beetje beschamend, maar dan weet je het tenminste zeker.

Dat is een normale bijwerking van de pil. Heb je Norlevo gebruikt? Kijk eens in de bijsluiter, volgens mij staat er niks over diarree, enkel over overgeven binnen 3 uur. Dan moet je een nieuwe pil nemen.

Als het binnen de 3 uur (jij schrijft NA 3 uur) was geweest en de diarree was heel dun zal de huisarts je voor de zekerheid toch aanraden een nieuwe pil te nemen.

Ik heb ook ooit de MAP gepakt, en een paar uur na de pil was ik stront ziek… Dat is gewoon een bijwerking. En ik dacht als je 3 uur na de inname van de pil moet overgeven of diarree hebt is de pil normaal gezien niet opgenomen. Maar lees voor de zekerheid de bijsluiter of raadpleeg de huisarts.

In de bijsluiter staat volgens mij dat als je hebt overgegeven, het niet werkt.
Maar ik zou als ik jou was toch eventjes naar de dokter gaan, voor de zekerheid.