Onzeker momentje.. Ik ken mijzelf ook zo niet

Normaal laat ik mannen echt geen greep of macht over mij krijgen, ik stel mij emotioneel nooit echt open voor mannen… Nu heb ik dat een keer gedaan, en ik wordt er nu al gek van, dan voel ik mij zo stom!!

(Ik wilde eerst geen topic openen, dus had het al in dat ‘lucht je hart’ topic, maar ik wil toch graag wat meer advies…)
Sinds begin november ben ik aan het daten met iemand (ik ben 22 hij is 29)… En we hebben het altijd super leuk als we samen zijn, en dingen die hij zegt lijkt het ook serieuze kant op te gaan, en dat verwachte ik ook wel een beetje bij een man van die leeftijd… Via whatsapp hadden we helemaal in het begin wel elke dag contact, een maand geleden had ik een weekje niks gehoord, toen heb ik er wat van gezegd of hij nog interesse heeft, en hij zei dat ik mij geen zorgen moest maken, maar dat hij doordeweeks gewoon niet zoveel contact wilde als hij druk was met werk. Oke prima, ik wist waar ik aan toe was…

Maar na een tijdje begon hij steeds meer berichtjes te sturen, elke dag zelfs! Ik vond het eigenlijk toch wel leuk, hij dacht aan mij, zei super lieve dingen. 3 weken geleden heeft hij bij mij gelogeerd voor het eerst, we hebben toen zelfs geen seks gehad, dat kwam niet van zijn kant, vond ik wel erg prettig! Daarna ook, elke dag stuurde hij wel wat… Vorig weekend ben ik naar hem toe gegaan (is voor mij 2 uur met de auto), toen hebben we het super leuk gehad! Zelfs in de nacht nog geen seks gehad, de dag erna zijn we wel verder gegaan. Daarna ook nog super gezellig gehad, en hij wilde me ook wel weer zien en afspreken deze vakantie.

Ik ben toen eind van de middag naar huis gegaan, door dikke storm gereden en was in de avond eindelijk veilig thuis. Dat was op maandag, ik heb toen een berichtje gestuurd dat ik veilig terug was blabla en of ie nog een mooi kadootje voor de verjaardag van z’n broer had gevonden. Kreeg niks terug. Naja oké, misschien wil hij even een punt bewijzen ofzo dat we nog niet officieel iets hebben? Prima, dat spel kan ik ook spelen… Maar inmiddels is het Zaterdag, elke dag is hij online, gister heb ik nog “Hey” gestuurd, hij reageert gewoon niet, en dat is niks voor hem eigenlijk…

Normaal zit ik absoluut niet met zulke dingen… Ik weet niet wat voor macht hij ineens over mij heeft, misschien omdat ik mij emotioneel voor het eerst sinds jaren weer open gesteld heb voor iemand… maar ik vind het toch geen lekker gevoel… Vooral vind ik het gemeen omdat ik vorig weekend binnen 24 uur, meer dan 4 uur in de auto heb gezeten om hem te bezoeken, in storm heb gereden, en dan niet eens even 1 berichtje er af kan.

Wat moet ik doen? Moet ik iets sturen wat ik er van vind? Moet ik het laten gaan? Ik weet het niet. Normaal zeg ik altijd tegen anderen: Heb geduld, wacht tot hij wat stuurt, en anders is hij jou niet waard… Maar het is toch makkelijker gezegd dan gedaan merk ik nu… Vooral omdat de laatste man waar ik mij voor open stelde PRECIES hetzelfde deed en ik daar vervolgens nooit meer van hoorde (Die vroeg mij de laatste keer nog weer uit, ik zei ja, en toen hoorde ik nooit meer van hem).
En dan denk ik, ben ik zo’n makkelijk doelwit? Ze flikken me allemaal gewoon hetzelfde? Of maak ik mij veel te druk? Moet ik eerlijk zijn naar hem, moet ik er mee kappen… Ik weet het even niet meer…

PS: Hij heeft nu trouwens gewoon vakantie, dus het is niet ‘vanwege het werk’ dat hij geen contact wil. Oh toen ik bij hem logeerde, lagen er wel haarspeldjes op zijn nachtkastje die niet van mij zijn. Ik schonk er geen aandacht verder aan, want konden zo van langgeleden zijn, en ik wil niet zeurderig of jaloers over komen, zeker niet omdat het nog niet officieel is… Ik spreek eigenlijk NOOIT mijn echte gedachten uit naar een man, als ik ergens mee zit omdat ik bang ben dat ik ze afschrik… En om de een of andere reden lukt het niet om mijn eigen advies op te volgen… Wat denken jullie?

(Extra: Ik heb 3 jaar geleden een relatie van 3,5/4 jaar beëindigt, sindsdien al vrijgezel en stel ik mij dus niet snel meer open voor iemand, bang dat ik een zwakte vorm die een man kan gebruiken om mij pijn te doen).

Kan je hem geen berichtje sturen met iets van: Waarom zeg je opeens niks meer?
Dan moet hij wel zeggen wat er aan de hand is. Verder zou ik het ook niet zo goed weten. Succes in ieder geval!

Ik vind je echt geen makkelijk doelwit als je je moeilijk openstelt voor een man. Dat zegt toch juist dat mannen het moeilijker hebben om jou te krijgen? Ik vind zelf dat het wel moeilijk is, omdat het niet serieus is nu. Dan kan je eigenlijk niet klagen. Wel vind ik het heel raar dat je haarspelden had gevonden. Weet je heel zeker dat ie vrijgezel is? Ik wil je niet bang maken ofzo, maar hij doet wel een beetje vreemd. Maar wat SimpleGirl zegt stuur hem een berichtje en vraag hem waarom hij niet kon reageren. Misschien waren het gewoon probleempjes met verbinding of telefoontje en lag het helemaal niet aan jou.

Ik ben wel vrij zeker ervan dat hij vrijgezel is, ik ben er niet zeker van of hij ook met anderen gaat, maar daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen, dat recht heeft hij nog gewoon (hoewel het natuurlijk geen leuk idee is).

Ik was wel erg overtuigd dat hij me heel leuk vind, omdat hij (ik zag het per ongeluk, herinner het mij nu eigenlijk pas weer) een foto van mij op z’n achtergrond van z’n mobiel heeft/had. Ik neem aan als hij een vriendin heeft, dit risico niet zou nemen… Dan denk ik ook wel van: Goh hij vind me echt leuk! Maar dan vertrek ik van zijn huis, en hoor ik niks, dan denk ik; misschien heeft hij zich door wat voor reden dan ook bedacht over mij??

Ik ga denk ik toch maar een berichtje sturen… Vind ik wel heel eng, want zoiets doe ik eigenlijk nooit…

Ahw das gewoon lief. Maar dan vraag ik me af als hij met andere meiden is, als hij met andere meiden date, zijn achtergrond weer snel veranderd in een foto van hen. Dat lijkt me een beetje te ver gezocht, jongens denken nooit ver na. Kan je hem niet vragen of hij anderen date? Maar dus zoals ik al zei het kan gewoon dat hij misschien geen goede verbinding heeft ofzo.

Nee aan de verbinding ligt het niet, hij is gewoon continu online, dan weer even offline en weer online… Ook op Facebook, dan zie ik aan de zijkant dat hij daar en daar op reageert en welke muziek hij luistert, of in de chat online is. Ik zie continu elke dag wel dingen langskomen dat er op duid dat hij toch echt wel gewoon verbinding heeft.

Lijkt mij inderdaad ook ver gezocht dat hij bij iedereen z’n achtergrond verandert, maar er lagen toch haardspeldjes van een ander naast zijn bed, toen wij nog niet eens met elkaar verder gegaan waren, dus ik geloof niet dat ik de enige ben… Maar dat is mijn minste zorg op dit moment, ja tenzij hij uit ‘meerderen kon kiezen’ ? Dat is ook mogelijk… Juist omdat er zoveel redenen kunnen zijn, ga ik mij zorgen maken

Da’s wel raar ja. De laatste keer dat jullie bijelkaar waren is er toen iets anders geworden? Misschien voelt hij dat het echt begint te worden, maar wil hij zich niet binden. Ik denk dat je hem voor duidelijkheid moet vragen.

Ik moet wel echt de moed verzamelen om een berichtje te sturen met de vraag waarom hij niet reageert… Het gaat zo tegen mijn instinct in, of de ‘gewoonte’ dat ik dit normaal nooit doe. Normaal was ik allang zo geweest van: Oke, laat maar, tot nooit… Maar dat lukt ook weer net niet.

Voor mijn gevoel was het juist nog beter toen we bij elkaar waren, er leek niks aan de hand. Behalve dat ik dacht dat ik er tot de avond zou zijn en hij ineens mij in de middag weg liet gaan, geheel onverwachts.Niet weg liet gaan, maar soort van weg stuurde eigenlijk. Want hij moest nog douchen en naar de stad een kadootje kopen, ik dacht dat we dit samen gingen doen… Uiteindelijk vond ik het niet zo erg, want ik hoefde toen niet door de ergste storm meer te rijden in het donker… Maar toch dacht ik daar toen al wel 2 keer over na, toen ben ik er verder niet over na gaan denken…

Tja, je zit best wel in een lastige situatie. Maar wij verwachten altijd wel iets meer dan de mannen. Maar misschien moet je wachten tot hij met jou praat en dan pas vragen waarom hij niet reageerde.

Ik vind het nog steeds vreemd. Misschien zal een ander meisje komen en wilde hij je wegsturen? Ik verzin steeds van die rare scenario’s… Of wat ik al zei, hij wil zich nog niet binden.

Ja misschien moet ik dat dan inderdaad maar doen… Maar dan moet ik er misschien wel een limiet op zetten… Ik wil ook niet weken ofzo gaan wachten op een doodlopend pad.

Ja die scenarios blijf ik ook maar steeds vormen in mijn hoofd! En dan verbied ik mijzelf dat maar gewoon…

Ja, ik snap dat je duidelijkheid wil. Wil je een relatie met hem? Zo ja zal ik het wel vertellen, zo weten jullie wat de ander wil. Misschien wilt hij juist wel een relatie met je, maar weet hij niet wat jij wil.

Ja ik zou wel wat met hem op willen bouwen, ik dacht dat hij op het zelfde uit was, maar nu weet ik juist niet of hij dit wil. Misschien was het inderdaad niet duidelijk genoeg van mijn kant… Maarja, als ik dan weer niks stuur, dan is het ook niet goed. Haha en daar is het probleem :'D

Je kan het meid!

Ahw :frowning_face:. Ik zal erover praten, hopelijk durf je het. Ik vind wel dat je duidelijkheid verdient!

Inderdaad, gewoon een bericht sturen! Ik snap dat het eng is, maar het is echt de enige manier om duidelijkheid te krijgen.

Dat van die haarspeldjes vind ik trouwens wél echt heel raar, om eerlijk te zijn.

Oke, ik heb een bericht gemaakt, ten eerste om te kijken waarom hij het niet reageert, maar ook maar direct met de vraag voor duidelijkheid waar we mee bezig zijn… Ik heb dit gemaakt, moet er iets anders, of kan dit?

“Hey… Waarom stuur je eigenlijk niet terug? Ik vind dat wel jammer dat je niet iets gestuurd hebt sinds ik je huis verliet. Dan vraag ik mij af of we wel uit zijn op hetzelfde? Ik heb eigenlijk geen idee wat jouw bedoelingen zijn. Misschien is het handiger als we dat toch weten of dat we beiden met iets compleet anders bezig zijn. We hebben natuurlijk geen verplichtingen nu naar elkaar toe, jij niet naar mij en ik niet naar jou. Maar het is toch prettig om te weten waar we eigenlijk mee bezig zijn, anders is het misschien ook een doodlopend pad”

Zal ik dit sturen of is het overdreven? of zal dit hem juist heel erg afschrikken? Want soms willen mannen gewoon duidelijkheid omdat ze stille hints niet begrijpen en gewoon blind zijn, maar als hij het allemaal te vroeg vind voor serieus praten kan het hem ook enorm afschrikken…

Ik vind het duidelijk, maar misschien schrik je hem inderdaad af. Misschien alleen maar waarom reageer je niet sturen en dat andere deel bewaren?