onzeker maar wil wel verder

hey, mijn vriendje is 16 en ik 13. we zoenen wel ens. beetje droogneuken das soort dingen. maar ik wil graag verder gaan en hij sws ook. maar ik ben bang dat hij als ik hem bijv ga aftrekken of zn shirt uitdoe. hij mijn shirt ook uit wil. dat wil ik niet. want ik ben heel ontevreden en onzeker over mn lichaam. ik ben slank maar ben niet echt blij met mn borsten. ik heb cup AA en soms A. hier zit ik best wel mee. want ik wil wel verder en dat weet ik nu echt zeker. maar ik ben bang dat hij me niet meer mooi vind als hij ziet wat er onder mn shirt zit. miss veranderd dat niets aan mijn relatie met hem maar ik ben gwn te onzeker over mn lichaam om t hem te showen. vooral mn borsten. ik weet echt niet hoe ik dit in de zomer wil doen… pff. maarja. ik wou vragen of jullie miss tips hebben waar ik iets aan heb, ik ben te onzeker maar wil wel verder dan zoenen ens. alvast dankje

Doe het alleen omdat jij het wilt, anders niet. Als je het echt wilt geef hem dan gewoon aan wat je wilt en wat niet, als hij dit niet respecteer, dan moet je sowieso niets met hem doen. Wees ook niet te onzeker, want je vriend gaat het voor zoiets zeker niet uitmaken.

+ Denk er nog heeeel goed over na, want je bent wel nog heel jong.

ja je hebt gelijk. ik weet niet of ik hierover met hem zou willen praten. eerst ga ik er zelf er nog goed over nadenken. want weet eig niet of ik het nou voor hem of voor mezelf zou doen.

Als je er nog niet met hem durft over te praten, zijn jullie er sowieso nog niet klaar voor. En als je twijfelt is dit bijna altijd een slecht teken.

Ik denk persoonlijk dat je er nog niet aan toe bent om seks te hebben, omdat je nog niet zo goed weet wat je wil en omdat je zelf aangeeft best onzeker te zijn. Denk sowieso dat als je nog even wacht er mee tot dat je je er zeker bij voelt, je dan ook minder snel spijt krijgt.

Wachten kan nooit kwaad.

Waarschijnlijk (als hij jou eens goed bekeken heeft met je kleren aan) heeft hij allang gezien dat je geen grote borsten hebt. Hij heeft toch voor jou gekozen dus dat kun je als compliment zien.
Ik vraag me alleen wel af of je op jouw leeftijd al verder moet gaan. Je hoort zó vaak dat ze wanneer ze een jaar of 16/17/18 spijt hebben dat ze al zo vroeg ontmaagd zijn… Denk er dus nog eens heel goed over na!

Denk er nog goed over na, pas als het zo vertrouwd voelt met je vriend dat je je niet voor je lichaam schaamt bij hem, zou ik het pas doen.

Je bent 13 en onzeker: geen seks hebben dus. Op deze leeftijd is dat nog lang niet nodig in een relatie.

13 vind ik ook sowieso te jong en je klinkt niet bepaald of je er echt klaar voor bent.

Waar ik benieuwd naar ben: Hoe lang heb jij een relatie met deze jongen?

Bij twijfel niet doen… En je bent nog maar 13… Voor het zelfde geldt gaat het over een tijdje wel uit en krijg je er spijt van…

Ik zou lekker even een kleine 2 jaar of misschien wel langer wachten. Als hij je echt leuk vind om wie jij bent, heeft hij dat geduld…

Hoelang hebben jullie nu een relatie dan? Tis ook echt niet zo dat als je elkaar leuk vind en je het leuk vindt om te zoenen, je gelijk seks moet hebben. Seks komt pas als je er allebei helemaal aan toe bent.

uhm ong 5 maanden

Jouw vriendje heeft vast wel een beetje een idee van hoe je lichaam eruit ziet. Ook in een trui of shirt is wel te zien of je grotere of kleinere borsten hebt. Maar jouw vriendje moet je accepteren zoals je bent! Als hij je borsten ‘‘te klein’’ vind, is hij het niet waard, als hij jou leuk vind neemt hij je zoals je bent. En 13 is wel jong maar als je er ECHT klaar voor bent dan kan je wel verder gaan dan alleen zoenen, maar geef jouw grenzen goed aan en praat erover met je vriendje dat je zo onzeker bent. Hij heeft hier vast wel begrip voor.

Ik weet dat je denkt dat je verstandig en volwassen genoeg bent om seks te hebben, geloof me dat je dit niet bent. Ik wil je niet de les lezen, maar beschermen. Ik ben inmiddels 18 en als ik terug denk aan een paar jaar geleden vond ik mezelf toen ook al een erg volwassen meid en dacht ik dat ik al heel wat wist van de wereld… Nu heb ik zoiets van nee, ik was echt nog maar een meisje. Je moet genieten van je jeugd en de liefde, maar aan seks zou ik echt nog niet beginnen meid… Over een paar jaar kijk je erop terug en heb je zoiets van shit, ik was echt jong.