Onzeker/Jaloers?

Hee,

Anderhalfjaar geleden leerde ik een jongen kennen, we hadden een paar keer afgesproken en ik werd helemaal verliefd op hem; hij ook op mij. Ik ben ook bij hem thuisgeweest, het voelde eigenlijk helemaal goed. Alleen toen stopte het 3 maanden later ineens door meerdere redenen… Ten eerste omdat ik het gevoel had dat hij geen tijd voor me maakte, ik zag hem opeens maar 1x in de 3 weken wat best wel pijn doet, aangezien ik zo verliefd was (en hij ook…). Ten tweede doordat ik best wel jaloers was, maar ik liet het niet merken. Op z’n facebook stonden namelijk allemaal berichten van meisjes met " je bent leuk x ", " i love you " en al die ongein. Ik trok me er eerst niks van aan omdat het al best wel serieus was tussen ons, maar na een tijdje begon het me best wel te irriteren. En in plaats van dat ik er iets van heb gezegd, heb ik hem dus genegeerd… Elke keer als die me belde nam ik niet op, als hij me pingde reageerde ik niet. Dat kwam eigenlijk omdat ik best wel bang was gekwetst te worden, en dan ga ik me een soort van afschermen… Ik ben dus al die tijd bezig geweest met hem te vergeten, wat best wel moeilijk was (het is me ook niet echt gelukt) omdat dit echt de eerste keer is dat ik zoiets gevoeld heb, dat ik zo verliefd ben geweest.

Ondertussen probeerde hij wel steeds contact te zoeken, door via facebook steeds berichten te sturen etc, maar ik reageerde er niet echt op. Tot een maand geleden, hij stuurde in een berichtje dat hij me heel erg miste en of hij m’n whatsapp mocht zodat we konden praten. Nou dat hebben we dus gedaan en heb hem verteld dat ik ook niet echt over hem heen was. Toen hebben we dus voor het eerst 3 weken geleden, na die anderhalf jaar, afgesproken. Het was echt geweldig, ik had meteen weer vlinders en we hebben ook meteen gezoend. We hebben daarna nog 1 xtje afgesproken en dat was ook echt super… Alleen komen weer die jaloerse gevoelens van anderhalf jaar geleden terug… Nog steeds staan er van die berichtjes op z’n facebook, en hij reageert er ook gewoon op. Als hij dan steeds tegen mij zegt: " Ik wil dat je m’n vriendin wordt, ik hou van je blabla", dan denk ik steeds oke… Waarom praat je dan ook leuk met andere meisjes? Maar in plaats van dat ik iets zeg over die berichtjes ga ik hem steeds negeren, omdat ik niet wanhopig of iets dergelijks wil overkomen.

En nog steeds heb ik de neiging om gewoon het contact te verbreken, omdat ik niet gekwetst wil worden -__-, maar aan de andere kant we zijn al zover gekomen en ik wil nu echt dat hij m’n vriend wordt!

Wat moet ik doen? …

Praat er met hem over! Zeg dat het je onzeker maakt, is echt niet gek hoor :slightly_smiling_face:. Het klinkt wel alsof hij je echt leuk vindt, omdat hij berichtjes bleef sturen en weer contact met je heeft opgenomen. Maar wat reageert hij op die berichtjes dan? Op het moment dat hij echt met je verder wilt, kan hij niet dingen sturen naar die meiden die zij ook naar hem sturen (dat i love you enzo). Je moet ook duidelijk maken dat je dat niet wilt hebben, want als je dat stil houdt en een relatie met hem krijgt en die berichtjes door blijven gaan, wordt je niet gelukkig en nog onzekerder.
Hopelijk heb je hier wat aan :slightly_smiling_face:

Laat hem dit lezen, als je het niet goed kan zeggen (:

Hee dankjulliewel! Heb hier echt wat aan…

Alleen hoe moet ik het zeggen? Want: “hee ik zat op je facebook en ik zag dat je berichten naar andere meisjes stuurt, wil je daarmee ophouden?” Klinkt ook zo stalkerig…

Nee, dat klinkt niet stalkerig. Zorg er alleen wel voor dat je het op de juiste manier brengt. (:
‘Heehee, wat zag ik laatst op Facebook? Er zijn wel meerdere meiden die jou zien zitten! :wink: Maar het is toch niet wederzijds?’
Iets in die trant?