ik heb al langer dan een jaar een relatie met mijn vriend, alleen de laatste tijd is het erg raar. we hebben een periode erg veel ruzie gehad, het is ook vaak bijna uit gegaan. momenteel gaat het “goed” maar er zijn gewoon dingen waar ik me aan irriteer, ik vind het namelijk fijn als hij een slaaplekker appje stuurt of even goedemorgen, ik kan me dan ook mateloos irriteren als hij mij 's ochtends niet appt maar wel op fb zit. ook ben ik soms bang dat hij met andere meisjes praat of interesse heeft in andere, maar aan de andere kant… als hij dat zo graag wou dan was hij wel weg… ik weet dus ook niet wat ik moet doen maar ik voel me er heel kut bij. als ik er dan over wil praten met hem wordt hij boos en zegt die dat ik niet zo moet zeiken hele dag. :bored:
Ik heb het idee dat je vooral aan je eigen onzekerheid moet werken. Zoals je al zegt, hij heeft voor jou gekozen dus twijfel daar ook niet te veel aan!
En eerlijk: hoe belangrijk is een “slaap lekker” of “goedemorgen” appje nou echt? Het is natuurlijk heel lief en wel leuk, maar is dat nou echt iets om een punt van te maken?
En dat hij je even niet appt in de ochtend, ik zou me daar ook niet te druk om maken. Je moet ook beide je eigen ding kunnen doen toch!
ik ben ook best onzeker en dat ontken ik ook niet, alleen ik vind het kut dat hij me dan niet helpt om minder onzeker te worden, of is dat raar dat ik dat wil?
en van dat appje snap ik je wel, in het begin appte hij me altijd continu dus daarom vind ik het zo kut. hij zei zelf dat die erover heen was gegroeid ofzo… en doordat we zo vaak ruzie hebben gehad die periode voelt het allemaal zo raar… of misschien zit dat tussen mn oren, ik weet het allemaal niet
Weet je waar het precies door komt, die ruzies? En naar mijn idee ben je inderdaad erg onzeker. Ik weet niet of hij altijd al zo geirriteerd heeft gereageerd als je wilde praten, maar als je er al vaker over bent begonnen snap ik ook wel dat hij daar een beetje gek van wordt.
Probeer in plaats van aandacht vragen te laten merken dat je ook best zonder hem kan. En gebruik humor! Dan is het veel leuker om te appen en met elkaar te zijn. Als je alleen maar laat merken dat je hem nodig hebt werkt dat juist averechts. Het klinkt misschien stom, maar dat vinden jongens juist leuk. En meestal zijn ze ook meer van het op zichzelf zijn.
Ik heb al deze tips trouwens van deze site en dat heeft mij ook erg geholpen
ik denk dat ik die ruzies zelf een beetje heb veroorzaakt… er was een tijd dat ik meer contact kreeg met een leuke jongen uit mijn klas. en omdat mijn vriend mij geen aandacht gaf voelde ik me speciaal bij hem. om mn vriend jaloers te maken had ik verzonnen dat ik was vreemd gegaan, dit pakte ik niet goed uit want hij was razend. er is overigens niks gebeurt, sinds dat gebeuren hebben we vaker ruzie gehad. omdat ik het zo nodig vond om zo’n domme grap uit te halen. maar hier zijn we eigenlijk al overheen alleen die ruzies blijven er, het valt me ook op dat ik veel meer moeite voor hem doe dan hij voor mij. dat laat me ook twijfelen aan mezelf. maar bedankt voor de site, ik ga een paar tips uitproberen
Eerlijk gezegd snap ik haar punt wel hoor. Mijn vriend stuurt mij gelijk als ie wakker word een appje en laat mij ook weten wanneer hij gaat slapen. Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal om te doen als je in een relatie zit tbh. Je hoeft elkaar niet 24/7 te appen maar het is wel zo netjes om even goeiemorgen of slaaplekker te appen. Ik zou ook behoorlijk pissig worden als mijn vriend dat niet deed want om het niet te doen is gewoon niet netjes vind ik.
Praat er anders met hem over TS? En niet op een ruziënde manier maar gewoon vertellen hoe je je voelt en wees eerlijk tegen hem dat je bang bent hem kwijt te raken.
^ Ik vind het niet echt horen dat je elkaar goedemorgen en slaap lekker appt hoor. Maar dat zijn andere normen en waarden denk ik.
TS, ga aan je onzekerheid werken. Dat is de enige tip die ik heb.
Ik snap wel dat je het vervelend vind als hij je geen goedemorgen zegt maar wel al op Facebook zit want het is eigenlijk maar een kleine moeite. Maar ik denk dat hij zich daar helemaal niet van bewust is. Begin gewoon met zelf ook geen goedemorgen meer te zeggen etc en dan valt het hem vanzelf wel op. Als hij erover begint te klagen dan kan je aangeven dat je het zelf ook vervelend vind dat hij het niet doet
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik ben alleen niet bang dat hij vreemd gaat of zo, maar ik reageer wel snel erg heftig op dingen, die misschien helemaal niet zo erg lijken. Want dan heb ik wel snel het gevoel dat hij gewoon niet geïnteresseerd is in wat ik doe en andere dingen belangrijker vindt. Bijvoorbeeld als hij me nooit “uit zichzelf” appt, of geen slaap lekker appje stuurt. Maar als ik dan boos op hem word/verdrietig ben daarover, dan voelt hij zich heeel schuldig en verdrietig, omdat hij denkt dat hij dan een slechte vriend is, en dan voel ik me weer schuldig, omdat ik dan pas echt merk dat hij zo lief voor me is en echt super veel voor me over heeft.
Duuss, conclusie van mijn struggle: Misschien moeten we maar accepteren dat het mannen zijn, en mannen denken anders Hij denkt misschien wel gewoon de hele ochtend aan je, maar denkt er niet aan om je even een appje te sturen. Ik zou er wel met hem over praten, want sinds de ruzies met mijn vriend over zulke dingetjes, gaat het weer erg goed.
Edit: We hebben ongeveer 1,5 jaar samen
^ Oh ja, eerst lukte praten met hem ook niet zo, omdat hij dan zei dat hij gewoon druk was of dat ik me een beetje aanstelde, ofzo. Maar laatst heeft hij 2 fouten begaan, waardoor ik echt dacht van: do you even care about me…
En toen werd ik gewoon echt heel boos en verdrietig. Vond dat hij die dingen wel moest weten van mij, omdat we al zo’n 1,5 jaar samen zijn. En toen zat hij zo van fuck, ze heeft gelijk. Was wel echt kut die ruzies, maar ben blij dat het nu beter gaat.
Ik denk niet dat je minder onzeker wordt als hij die appjes stuurt. Misschien dat het kortdurende oplossing is voor alleen op het moment dat hij appt, maar het gaat je op de lange termijn niet helpen. Natuurlijk vind ik dat hij je moet steunen als je aan je zelfvertrouwen werkt, maar jouw zelfvertrouwen moet niet van hem of zijn appjes afhangen. Of überhaupt van hem. Die moet je uit jezelf halen. Mijn tip is daarom: ga daar aan werken.
Ja, geen wonder dat je vriend pissed off is. :’)