Onzeker in klas

Hallooo,
ik doe dit jaar voor de 2de keer dus 3 HAVO, samen met mijn vriendin :blush:
Nu was het dus dat we uit elkaar waren gehaald en graag weer bij elkaar wilde, dit lukte pas na een maand. Ik kwam bij haar in de klas, omdat ik mijn klas niet super vond en zij die van haar wel. Toen ik in de klas kwam ging er een jongen weg omdat die jongen en ik ruilde van klas. Hij was niet het lelijkste persoon ooit en de meisjes vonden het ook niet zo leuk dat ik in de plaats kwam.
Na 2 weken in die klas begonnen mensen te roddelen en hoorde ik dus van andere dat ze me irritant vonden (terwijl ik niet vaak wat tegen hun zei) en dat ik en me vriendin erg vaak lachte en het vervelend was, nu voel ik me dus best onzeker omdat ik gewoon weet dat ze over mij roddelen. Het zijn niet veel meisjes iets van 3 maar ik voel me er wel nog steeds onzeker over.
Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Help alsjeblieft :frowning_face:
xxx

Het is waarschijnlijk makkelijk gezegd, maar je moet je er niks van aantrekken. Niet iedereen hoeft je aardig te vinden en het zijn maar 3 meiden die roddelen? Je hebt en vriendin in de klas en er zijn vast meer mensen die je wel mogen. Last ze lekker praten

Simpelweg schijt hebben.

zoals andere ook al zeggen, niet iedereen hoeft je aardig te vinden. Forget the haters because somebody loves ya! Je moet jezelf zijn en als ze je niet mogen, dan fack them.

Inderdaad, niets van aantrekken! Gewoon lekker jezelf zijn, en al ze je niet mogen maakt het toch niets uit. Niet iedereen hoeft je aardig te vinden, als je maar gewoon jezelf blijft.

Ik had precies hetzelfde en het is maar even. Nu weten ze nog dat jij gewisseld bent, maar over een paar weken (misschien maanden) zijn ze het allang weer vergeten en weten ze niet beter dan dat jij ook gewoon in hun klas zit.

Ik kwam dan wel niet alleen bij mijn vriendin, maar ook bij mijn broer in de klas en die is nou niet bepaald bang om zijn bek open te trekken en voor mij op te komen, maar dan nog: iedereen is dat alweer helemaal vergeten.

Probeer met je vriendin te praten.
Je kan aan haar vertellen dat je dit jiet leuk vind,
Misschien kan zij je wat meer erbij betrekken,
En misschien krijg je dan vanzelf meer vriendinnen, en stopt dat geroddel.
Jij kan er ook niks aan doen dat je wisselt met die jongen.

Success xx

Ik heb ook zoiets op school, en ik ben snel emotioneel de laatste tijd. Mijn moeder zegt ook tegen mij, sta er boven, en laat ze niet merken dat je ermee zit. Heb lol met andere die wel normaal kunnen doen. Dan zijn ze er snel genoeg klaar mee.
Ikzelf vind dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar ze heeft wel gelijk.
Probeer erboven te staan, jij weet wel beter.
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
X