Onzeker in bed door eerdere ervaringen

Lieve girlsceners,

Ik loop al een tijdje met iets rond dat mij best onzeker maakt. ik ben 22 jaar en de ervaring die ik met seks heb is niet geweldig Ik ben op dit moment met een hele lieve man aan het daten. We hebben een goeie klik en ik heb het gevoel dat ik hem al jaren ken.
Nu was hij laatst bij mij en toen zijn er al wat dingen gebeurt op seksueel gebied. Als ik niet was gestopt hadden we die nacht seks gehad. Wat me deed stoppen was niet alleen de onzekerheid, maar ook dat ik dat nog wat te snel vond.

Nu is het zo dat ik ik al bijna 4 jaar lang geen vriend heb gehad. Dit komt ook doordat ik niet de juiste persoon ben tegen gekomen. Ik heb dus ook 4 jaar lang geen seks gehad. Ik ben op mijn 17de ontmaagd door mijn toenmalige vriend. Toen was ik erg onzeker over mijn lichaam en durfde ik bepaalde zaken nog niet, zoals pijpen. Ook kwam mijn ex nooit klaar en gaf hier mij de schuld van. Ik weet dat het niet mijn fout is, maar hierdoor heb ik dus maar weinig ervaring op seks gebied. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een condoom om een penis gedaan, omdat mijn ex dat altijd bij zichzelf deed…

Ik weet dat hij al wat meer ervaring heeft. Ik wil niet dat hij dadelijk hoge verwachtingen van mij heeft omdat ik dus geen maagd meer ben. Moet ik hem vertellen over mijn onzekerheid of maak ik nu alles veel groter dan dat het is?

Dankjewel alvast voor jullie advies :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon zeggen, ik heb het zelf ook en heb er over gepraat en het is nu zoveel fijner. Het gesprekje zelf kan even awkward zijn, maar daarna is het zoveel beter, haha

Inderdaad, vertel hem het gewoon. Als hij jou echt leuk vindt dan zal hij het helemaal niet erg vinden en jou alleen maar willen helpen.

communiceren is echt belangrijk in een relatie, dus sowieso vertellen

Je kunt toch gewoon vertellen wat je ons nu verteld? Een eerste keer seks in een nieuwe relatie is altijd spannend (helemaal als je vorige relatie al een tijd geleden is) en dat zal hij vast en zeker begrijpen.

Praat erover!
Oh en over dat condoom moet je je geen zorgen maken, dat doen de meeste mannen zelf wel hoor :slightly_smiling_face:
En je bent 22, het is echt heel normaal dat je (nog) geen seksgodin bent he. Komt vanzelf!

Praat er met hem over, hij kan je eerlijkheid sowieso waarderen.

Ik zou het hem vertellen, dan kan hij het jou “leren”. Geen ervaring ook al ben je geen maagd meer is echt normaal. :slightly_smiling_face: Mensen die 1x seks hebben gehad zijn ook geen maagd meer, maar hebben ook bijna geen ervaring. Wees eerlijk, als hij echt zo’n leuke man is als dat je zegt, dan zal hij er respectvol mee omgaan.

Praat erover, zeg dat je nog niet veel ervaring hebt en dat je nog veel moet bij leren. Dat is geen nadeel, dan zal hij zich ook goed voelen omdat hij “jouw meester” zal zijn, haha. Dat streelt zijn ego ook een beetje dus dat is alleen maar mooi mee genomen. Mannen zijn niet lastig :slightly_smiling_face: