onzeker : durf het niet met licht of zonder deken

hee meiden,

als ik verder ga met mijn vriendje hand & mondwerk… hebben we natuurlijk ook onze kleren uit.
maar het probleem is, ik ben heel erg onzeker over mijn lichaam want ik ben echt niet de dunste…
ik zeg dan altijd ; ‘heb het koud, doe de deken maar over’ of 'dat licht is irritant, doe het maar uit´

laatst gaf hij me een massage wat heel erg fijn was maar toen lag ik dus ook naakt… en hij vind me mooi zoals ik ben zegt hij maar toch voelde ik me erg onzeker…

zijn er meiden die zich hier in herkennen of misschien iets weten wat ik er aan kan doen?

ja ik heb dit ook, ik vind het gewoon niet fijn en ook niet romantisch om het te doen met groot licht aan. ik steek altijd wat kaarsjes aan, zo kan je elkaar wel zien maar is het een beetje schemer.

okee fijn dat ik niet de enige ben!
ja das idd ook een oplossing…
maar dat gaat moeilijk want ik ben bijna nooit alleen thuis en om dan meteen kaarsjes aan te steken… ?

zal ik het er met mijn vriend over hebben?

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om het er met je vriend over te hebben, hij reageert vast heel lief. Ik doe het ook maar af en toe met groot licht aan. Ik wil toch wel graag een sfeertje

kan toch wel op je kamer? ik heb zovaak een gezellig kaarsje aan, ook als ik alleen zit. het is niet alleen een mooi licht maar ook romantisch en sfeervol.

Ik heb daar inderdaad ook wel last van,
daarom zorg ik er zelf eigenlijk altijd voor dat er geen groot licht aanstaat, maar een paar kleintjes ofzo.
Of ik maak er een grapje van, bijvoorbeeld; jongens kunnen ook geen sfeer creëren hé, en dan snapt hij al dat het licht wat minder fel wordt,
zonder dat hij doorheeft dat het daar over gaat. :slightly_smiling_face:

Geloof me, ik had dit ook. Je kan misschien nog oude posts teruglezen. Ik had sex met een push up bh aan, want ik schaamde me ontzettend voor mijn kleine A/AA.
Uiteindelijk zette ik me eroverheen omdat hij ervoor zorgde dat ik me gewoon iets zelfverzekerder voelde. En ik deed hem uit… ja, mijn bh. En sindsdien hebben we gewoon sex zonder… :upside_down_face:

Ik had ook dat ik even over dat onzeker puntje moest komen bij mn inmiddels ex vriendje. Maar zoals jou vriend al aangeeft, vindt hij je mooi zoals je bent. Probeer het te geloven, en geniet er eens van hoe hij je bekijkt. Ik weet niet, toen ik seks met mn ex had, naakt, voelde ik me toch een soort van ‘sexy’ als ik bovenop zat en hij me kon bekijken. Dat klinkt misschien juist als hetgene wat je liever niet wil. Maar als je ziet hoe hij je vol bewondering en opwinding bekijkt, dan voelt dat heel goed!

Ik had dit in het begin ook. Het licht moest uit (en dan ook echt uit, geen schemerlampje) EN ik moest onder de deken. Maar langzaam maar zeker durfde ik toch wel meer. Nu hebben we eigenlijk altijd een sfeerlampje aan. Maar we liggen vrijwel altijd nog onder de deken - maar dat is omdat ik een koukleum ben xd.

Dit ja!

Ik moest gelijk denken aan het liedje Lights On van The Pierces. ‘Make love with the lights on baby, tell me what you see!’ Hahaha.

OT: Praat met hem over je onzekerheid, dan kan hij je gerust stellen. En als je het nog steeds moeilijk vindt kun je inderdaad ook gewoon een klein nachtlampje aandoen. Of kaarsjes.

Hmm ik heb hier juist helemaal geen last van, nooit gehad ook bij m’n huidige vriend. Van mij mag het licht gewoon aanblijven, en ik durf ook gewoon bovenop te zitten. En ik loop zonder enkele moeite naakt door zijn kamer haha. En het is echt niet zo dat ik zelf vind dat ik een supermooi lichaam heb, ik vind sommige lichaamsdelen ook niet mooi, mar ik voel me echt op m’n gemakt bij mijn vriend. Ik denk dat je er gewoon ‘schijt’ aan moet hebben, hij is niet voor niets je vriend.

Ik dacht altijd dat ik daar ook last van zou hebben, ben heel onzeker over mezelf en dus ook over mijn lichaam.
Heb nu sinds een tijdje een vriend en ik blijk er juist totaal geen last van te hebben, hij zei afgelopen donderdag nog dat hij dat zo mooi vond.
We douchen zelfs samen, etc. Nooit gedacht dat ik dat zo zou doen bij iemand hoor.
Ik voel me super op mijn gemak bij hem en andersom ook, alles verloopt heel ontspannen en natuurlijk, helemaal fijn. :slightly_smiling_face:
Maar dat lijkt me echt heel vervelend als je er wel last van hebt… Zoals eerder al is genoemd ‘je moet er gewoon schijt aan hebben’.
Begrijp dat dat heel gemakkelijk is om te zeggen en heel moeilijk is voor jou om die knop om te zetten…
Maar ik vrees dat dat wel de enige oplossing is, je kunt het natuurlijk in je eigen tempo opbouwen en als het goed is zal hij je ondersteunen en je gerust stellen.

Dit! En als je nu een klein lampje koopt? Ik heb er eentje met een rood omhulsel, zeg maar. Geeft een leuke sfeer, flatteert je en het is makkelijker/veiliger dan kaarsen aansteken.

Rood omhulsel? Krijg e dan niet zo’n hoerig idee? XD

Ik had dat ook heel erg. Heeft bij mij uberhaupt wel heel erg lang geduurd voordat ik uberhaupt iets bij hem durfde. En dat wist hij ook al, want hij kent mijn verleden. Dat heeft het wel makkelijker gemaakt en we gingen gewoon niet sneller dan dat ik aan kon.

Tegenwoordig ben ik gewoon helemaal op mijn gemak bij hem, maar dat heeft ons ook wel 3 jaar gekost.

Nog steeds erg onzeker over mijn lichaam, maar in elk geval niet bij hem :slightly_smiling_face:

Dus: gewoon over praten en aangeven dat je met dingen soms moeite hebt. Als hij om je geeft zal hij jou grenzen niet overschrijden, of in elk geval niet expres :wink:

Had ik ook in het begin! Ook door onzekerheid, mijn huidige vriend was mijn eerste en ik was nerveus omdat ik mij nog nooit zo bloot (haha) had gegeven aan iemand, heb ook erge striemen op mijn achterste en dat hielp ook niet echt. Maar zolang hij je wel een goed gevoel geeft komt alles wel vanzelf!