Onzeker door weinig tijd

Hee allemaal!

Ik zit een beetje met een first world problem. Mijn vriend is heel lief en leuk en als ik hem zie is het echt super tussen ons. Hij heeft echter een hele drukke baan, waardoor hij als ik hem niet zie weinig tijd voor me heeft. Aan het begin van onze relatie hadden we allebei vakantie, dus toen kletsten we de hele dag door en was hij me iedere dag op nieuw aan het versieren. Nu doet hij dat alleen nog maar als ik bij hem ben. Niks mis mee, zou je zeggen. Het probleem is echter dat ik er heel erg onzeker van word. Als hij op een dag maar minimaal reageert dan denk ik dat hij minder geïnteresseerd in me is of me niet meer leuk vind, terwijl hij het natuurlijk gewoon druk heeft. Dit ligt 100% aan mij, dat weet ik echt wel. Ik vroeg me alleen af of er meiden zijn die het herkennen of dat iemand weet wat ik aan het onzekere gevoel kan doen. Gewoon denken: ‘Hij is druk en hij vind me wel leuk.’ helpt niet echt.

Liefs :slightly_smiling_face:

Herken mezelf hier wel in, mijn vriend heeft ook wel een redelijk drukke baan. Dus ik volg dit even ! :slightly_smiling_face:

Kwestie van wennen, denk ik

Ik snap wel hoe je je voelt, het is een beetje hetzelfde als wanneer je vriend op vakantie is en je hem niet elke dag spreekt. Je weet dat hij je leuk vindt en dat je je eigenlijk niet druk hoeft te maken, maar je gevoel zegt wat anders!

Het helpt misschien als je leuke foto’s van jullie terug gaat kijken. Dan krijg je een heel blij gevoel. Ook kan het helpen om iedere keer dat jullie mekaar zien achteraf in detail te schrijven in bijvoorbeeld een dagboek, en als je hem dan een soort van mist kun je dat stuk opnieuw lezen en word je er weer van verzekerd dat hij je écht leuk vindt.

En verder denk ik dat het slijt. Als je elke keer elkaar duidelijk maakt dat je gek op mekaar bent, gaan jullie dat vanzelf geloven en maakt het minder uit dat je mekaar soms iets minder spreekt :slightly_smiling_face:

Het zelfde hier, en e hebben beide ook echt een eigen leven buiten elkaar dus soms wil hij door de week 's avonds even liever gamen dan bij mij zijn. waar ik soms van baal.
Maar aan de andere kant ben ik ook veel bij vriendinnen.

if you guys really want to, you can make it work! :slightly_smiling_face:

Dit ja.
In het begin had ik hier ook een beetje last van met mijn vriend. School en afstand. Dus als ik vrij/vakantie had had hij bijv. school/stage en reageerde hij minder. Dit kon ik soms minder hebben en zocht ik afleiding door foto’s van ons samen te kijken of met vriendinnen af te spreken. Nu heb ik er niet meer zo’n last van, het wordt minder en je went eraan… Ik althans wel. :slightly_smiling_face:

Ik snap je. Ik kan er ook niet tegen.

Dat heb ik ook gehad. Als hij wat kortaffig reageert dan is hij bezig, en ik heb me er er eerder heel erg druk om gemaakt, dat heb ik hem ook verteld, maar toen zei hij dat alles goed zit. En dat weet ik nu ook. Dus: maak je nergens zorgen om! Echt niet! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je om iets zorgen maken terwijl er niks aan de hand is, is niet goed voor je.

Hey :slightly_smiling_face: had hetzelfde voor met m’n nu gelukkig ex vriendje :slightly_smiling_face: wat mij altijd hielp was m’n beste vriend :slightly_smiling_face: bij hem had ik gewoon geen tijd om erover na te denken :slightly_smiling_face: Ik weet niet of dit echt nuttig is voor jou maar hoop van wel!

Alleszins veel succes :grinning:

Dat heb ik ook. Mn vriend heeft het echt superdruk. Ik begin er nu wel aan te wennen. Eerst dacht ik ook van joh die wilt me niet, ziet het niet meer zitten, etc. Maar sinds kort besef ik me echt pas dat die het zo druk heeft. Heel veel dingen lijden eronder. Het is gewoon even wennen. Je hoeft je nergens zorgen over te maken!

Hopelijk wen ik er dan vanzelf aan. Het scheelt al dat hij andere mensen soms afzegt omdat hij het zo druk heeft en mij vrijwel nooit. :slightly_smiling_face:

Misschien voor jezelf ook wat (meer) bezigheden zoeken? Dat leidt je dan een beetje af van die onzekere gedachten, die volgens mij echt niet nodig zijn (om je even gerust te stellen). Maar ik snap dat het moeilijk is hoor.