Onzeker door knappe meiden op social media

Hoi lieve meiden,

Als ik op Instagram zit heb ik steeds vaker door dat ik er een beetje chagrijnig van wordt en ik denk dat dat komt omdat ik de hele tijd alleen maar van die super knappe meiden tegenkom.
Ik probeer mezelf nooit met iemand te vergelijken maar ik denk dat ik dat onbewust dus wel doe en daar word ik best wel onzeker van…

Ik vraag me af of jullie hier ook wel eens last van hebben? Of ben ik de enige die dit heeft?

Ik zou het fijn vinden als jullie het me konden laten weten, want dan ben ik iig niet de enige…

Thanks! :sob::muscle:

Ja dat had ik ook, daarom heb ik toen mijn instagram verwijderd werd ook geen nieuwe meer aangemaakt.
Ben er wel vanaf nu, maar goed als je dat niet wilt moet je toch echt aan je zelfbeeld gaan werken en jezelf accepteren en niet vergelijken. Kan heel moeilijk zijn en veel tijd kosten.

Ik zit er ook aan te denken om het te verwijderen…
Maar heb je dan niet het gevoel dat je dingen mist ofzo?
Ik zit bijvoorbeeld vaak met mijn vriendinnen op Instagram

Nee niet echt eigenlijk, maar je kan altijd een nieuwe maken toch.

Dat is waar!
Super bedankt voor je antwoord, dan ben ik iig niet de enige.

Aan de andere kant is het eigenlijk een beetje weglopen van het probleem ipv het oplossen ervan hé want het probleem ligt bij je zelfbeeld en het vergelijken. Maar instagram verwijderen is dan misschien wel een eerste stap anders word je er telkens mee geconfronteerd.

Ik herken je probleem, en het ligt inderdaad bij jezelf. Bedenk dat die meiden betaald krijgen om er zo uit te zien. Ze krijgen betaald om die foto te plaatsen en ze hebben waarschijnlijk heel veel aan zichzelf laten doen. Het is allemaal nep. Op instagram worden alleen de hoogtepunten geplaatst.

Ik zou zeggen, verwijder het.

of je verwijderd gewoon de profielen die zulke nepmeiden hebben?

verkennen

Eigenlijk is dit de beste oplossing, bv ook met Facebook. En eigenlijk mis je echt niks.

Ik snap je hoor!
Maar zoals hierboven al werd gezegd, op Instagram worden alleen de ‘mooiste’ foto’s geplaatst, want waarschijnlijk is die ene mooie fantastische foto meerdere keren genomen om uiteindelijk te beslissen welke nou de meest perfecte ‘hoek’ of ‘licht’ had. Ik zeg niet dat dit bij elke foto gebeurt, maar geloof me, er gaat veel vooraf hoor. Je ziet meestal ook alleen hun hoofd, je weet helemaal niet of ze in het echt wel zo ‘perfect’ zijn. Tenzij het natuurlijk een van je kennissen is, maar who cares? Laat het lekker gaan en focus je op jezelf.

Zoals al eerder gezegd, soms is het ook ‘schijn’. Mensen willen vaak op social media het perfecte beeld van zichzelf laten zien, of laten zien hoe geweldig hun leven is. Terwijl dit soms niet de werkelijkheid is. Jij vindt die meisjes knap, maar er zijn vast ook genoeg mensen die jou zien en precies hetzelfde over jou denken :slightly_smiling_face: En anders, who cares? Probeer je niet te veel te laten invloeden door instagram en als je er echt last van hebt is het misschien inderdaad beter om de app te verwijderen. Doe waar je je het fijnst bij voelt.

Heb dit ook wel een beetje en daarom vermijd ik Instagram op sommige vlakken ook wel. Je moet je gewoon realiseren dat mensen alleen hun mooiste foto’s plaatsen en dat ze in het echt niet allemaal echt zo uitzien…

Hier hebben veel mensen last van. Ik ook maar mensen gaan niet een lelijke selfie op hun instagram plaatsen. En onthoud dat iedereen mooi is van buiten. We zijn misschien niet allemaal even knap als die instagram meisjes maar liever een aardig persoon die niet zo knap is dan een super mooi persoon met een lelijk karakter toch?

Laat je hierdoor echt niet onzeker voelen hoor! Heel veel van dat soort foto’s zijn hartstikke nep, bewerkt, filtertje hier en daar! En inderdaad: vaak worden er 100en foto’s gemaakt voordat er eentje goed is. Iedereen is goed zoals hij of zij is!

Ik snap heel goed dat je ook zo voelt. Ik ben daar laatste tijd wel mee bezig. Niet dat het mij onzeker maakt, maar dat het mij irriteert dat bekende meiden op YT en insta grotendeels: goed met make-up, goede kleding smaak, vlotte babbel. Maar kijk eens goed om je heen. 98% van de meiden om je heen zijn helemaal niet zo. Probeer dus meer naar meiden om je heen te kijken, ipv op insta. :slightly_smiling_face:

Ik vind het altijd jammer dat er geen “gewone” meiden bekend zijn op youtube/instagram (of ik ken ze niet). Instagram draait echt puur op uiterlijk en dan met name make-up en kleding.