Onzeker door die 'gezond eten/bewegen'artikeltjes etc

hoi,

Ik wordt nogal erg onzeker over mezelf, door o.a die artikeltjes op bijv girlscene van ‘zo krijg je mooie benen’ en ‘dit zijn goede workouts om mooi te zijn’ etc, op tv en overal reclames van wat gezond is en wat niet.
Want ik eet op een dag drie bruine boterhammen(soms wit als bruin op isXD), geen tussendoortjes behalve 1 stuk fruit na school en savonds avondeten. En ik fiets een uur per dag naar/terug school, en ik doe thuis ook situps en pushups, zowat elke dag. maar ik val maar niet af! en nu zie ik overal van die artikeltjes van wat je moet doen om klaar te zijn voor de zomer en dat je mooie benen moet hebben en dat je dan die en die workouts moet doen dat ik helemaal onzeker en superdown wordt.

ik bedoel op school hadden we bij een vak een proef dat je iets moest eten en dan moest kijken of je langzamer of sneller reageerde, maar ik wilde dat niet eten omdat ik me al dik en lelijk voel, en dan niet ooknog extra dingen wilde eten.

Ik weet niet of ik de enige ben die zich zo onzeker en kut voelt door al die artikeltjes etc. En wat kan ik verder nog doen om af te vallen, want ik weeg nog teveel en eet al echt de helft van wat me vriendin eet(die veel kleiner en lichter is.)

Het gaat er niet om hoeveel je eet, maar wat je eet. Maar ik snap je helemaal. Dan denk ik ; Ik kan nooit zulke benen krijgen! Ik kan niet alles eten wat ik wil zonder aan te komen. Mja, veel kan je er jammer genoeg niet aan doen…

Ik eet op een dag 6 boterhammen, en tussendoortjes.

En ik word gek van mensen die willen afvallen. Slank zijn hoeft helemaal niet, er zitten ook nadelen aan dun zijn.

Dus hou maar op met afvallen, en eet gewoon lekker wat je wilt. Zonder te overdrijven

Dat is best wel vervelend en ik begrijp het ook met al die artikels. Maar toch moet je in jezelf geloven, en als je toch echt zo graag wilt afvallen (ik vind dat je al heel goed eet trouwens, gezond en niet te vet zo te lezen) misschien in plaats van situps en pushups joggen of zoiets.
Helaas heb ik niet erg veel ervaring met afvallen omdat ik het zelf druk heb met aankomen.

Succes meid!
Ps. Je bent niet dik en lelijk, ik weet het gewoon! <3

je bent mooi zoals je bent!
echt waar,
“klaar voor de zomer” heeft niet te maken met dunne, bruine en gladde benen,
het gaat erom dat jij lekker in je vel zit, zodat je kan genieten van het mooie weer!

Ik kan ook niet over die artikels. Ik ben gewoon lelijk en zal ook nooit en mooi perfect lichaam krijgen terwijl het dan bij anderen wel weer helpt.

Ik haat dat soort dingen. Eet meer vezels kies bewust drink melk. Het is pure reclame en verkoop strategie. Ik amper groente fruit, ik sport niet en ik geregeld snoep. Ik leef nog steeds, weeg 55 kilo en als ik dood neerval is dat mijn probleem.
Ik krijg echt jeuk van dat soort spotjes.

Ik wil genieten en aangezien ik niet rook of drink, vind ik het prima, bevendien veranderd toch altijd weer de mening van dokteren. Dan krijg je daar kanker van en dan weer daar van.bah

Ik weet dat ik gezond leef en ik beweeg genoeg. En mijn lichaam is nou eenmaal mijn lichaam. En dat moet je gewoon accepteren. Je lichaam is iets moois, denk daar maar eens aan. En natuurlijk moet je ook gewoon kunnen genieten van eten.

^Ja ik was dus ook best tevreden met mezelf in het algemeen, maar toen moest ik naar zo’n ggd onderzoek, en die vrouw zei van 'ja je ziet hier dat je dus bijna 6 kilo teveel weegt en dat moet er dus eigenlijk af, dus gewoon een keertje een boterham minder en wat meer sporten. ’ en ze bracht dat helemaal van dat ik nu toch wel zo monsterlijk en niet normaal was en sinds toen ging ik dus (opnieuw) minder/gezonder eten, en bijv spieroefeningen doen, maar ik ben nu twee maanden verder en ik val helemaal niet af, er is zelfs een kilo BIJgekomen.

en ik zie er niet uit als een model ofzo, dat hoef ik ook niet, maar het zou gewoon fijn zijn als ik, voor de eerste keer in mijn leven het niet genant zou vinden om mensen(daarmee bedoel ik mijn beste vriendinnen en mijn moeder) te zeggen hoeveel ik weeg. Om me niet schuldig te voelen als ik iets ongezonds eet, om te kunnen genieten van eten. Om blij te zijn met mezelf, écht blij. etc.

En het is gewoon rot om het dikke meisje van je vriendinnengroep en je klas te zijn.

Het gaat er gewoon om dat jij je goed voelt in je eigen lichaam. En het is echt niet zo dat je je alleen zeker voelt over je lijf als je een perfect gewicht en lichaam hebt. Veel meiden die, in jouw ogen, een perfect lichaam hebben, zijn daar zelf nog onzeker over.

Probeer jezelf niet te vergelijken met anderen en eet gewoon lekker wat jij wilt. Bijna iedereen is onzeker over zijn of haar lichaam!

Het voelt bijna als een verplichting om ‘aan de lijn te doen’ en workouts te doen als je iets zwaarder bent dan gemiddeld, met al die artikelen over afvallen en een beter lichaam krijgen. Voor sommige mensen is het heel makkelijk blijkbaar, voor anderen niet. Ik heb het gevoel dat ik niet eens meer tevreden mag zijn met m’n lichaam zoals het is, de schaamte wordt je als het ware opgelegd.

^ja precies!
maar ik wil gewoon zijn, en niet zwaar.

ik vind dat jij nogal weinig eet eigenlijk, je hoort eigenlijk al 2 stukken fruit per dag te eten namelijk en dat eet je nog niet eens. heb ik het nog geen eens over de tussendoortjes die je daarnaast nog zou kunnen eten. Als je zo weinig eet, en niet afvalt, volgens mij ben je dan gewon op gewicht, gewoon zoals je zou moeten zijn en vind je jezelf alleen maar dik, en ben je het niet. ik kan dat alleen niet beoordelen want ik ken je niet, maar het klinkt wel zo.

daar word ik nou moe van xD, mensen die zichzelf dik vinden die het niet zijn. Eerst maar wat meer zelfvertrouwen opbouwen, en ook al is het lastig, dei artikels gewoon negeren en vrolijk doorgaan met eten.

Niet echt een goed idee om allemaal afval - eet extreem gezond etc. artikels te plaatsen op girlscene, hier zitten allemaal puberende onzekere meiden op die dat lezen en allemaal spontaan denken dat ze te dik zijn. Jaaaa, including me, maar ik ben dan te lui om daar echt iets aan te doen :’).

Even reactie op je vraag: Nee ik heb daar geen last van, die reclames etc.

Maar, weeg je echt teveel, of praat je dat jezelf aan?
Want je eet inderdaad (te) weinig.

goed, dan ben je misschien iets te zwaar, ik ben niet helderziend haha. Misschien val je dan op de verkeerde manier af, als zij zegt dat je eigenlijk iets te zwaar bent, probeer het dan gewoon bij een dietist, die weet er het meest van. Je kunt een langzame stofwisseling hebben, dan helpt meer sporten etc., er zijn nog wel honderd redenen waarom het afvallen bij jou niet lukt.

^

1. ik ben toen ik 8 was naar een dietist gegaan die me niet meer kon vertellen dan wat ik al wist. ‘verander dat stukje vlees bij je avondeten in een aardappel meer’. toen ben ik begonnen met het vreethalveportiesdieet*ja helemaal zelf bedachtXD*, en toen viel ik in een jaar bijna tien kilo af, maar nu is er in die tussentijd weer bijna 8 kilo teruggekomen omdat ik niet echt meer had gelet op mijn eten.
  2. toen kwam dat ggdmens op school die zei dat ik 6 kilo teveel woog en nadrukkelijk zei dat ik moest afvallen.
  3. toen begon ik me uit me naad te werken om wat gewicht af te vallen wat niet werkt. en nu ben ik een onzeker meisje dat in de war is.

ik trek me gewoon niks aan van die berichtjes. ik ben mooi zoals ik ben, mensen moeten me maar zo nemen. ik heb ook TOTAAL geen bikinivrees, want ik voel me prima met mn lijf en ben er trots op. ik kom vaak in het ziekenhuis, en echt waar, dan ben je blij als je gezond bent.

Niet iedereen valt af, omdat zij ‘slank willen zijn.’ Ik ben daar zo’n voorbeeld van. Ben 1.56 en weeg 59 kilo. Heel erg fijn, maar nog 1 kilo meer en ik zit op een bmi van 25. M’n gezondheid wordt er dan bij gehaald.

Ik heb ook zoiets… Ik ben best wel dun (vind ik als ik een ‘goede’ bui heb). Vorig jaar had ik er helemaal geen last van omdat toen bijna iedere keer als we gym hadden, ongeveer de hele klas zei: Wow, jij bent echt dun! Je moet model hebben, je hebt een prachtig lichaam… Maar nu ik niet meer ‘nieuw’ ben of bijzonder doen ze gewoon normaal. Oke ik ben misschien een beetje een omhooggevallen iemand maar nu ik geen complimentjes meer krijg over mijn lichaam, voelt het alsof ik dik ben geworden… Mijn moeder zei laatst: wat ben je een snoeperd. en als ik al die reclame’s zie van dun worden en weet ik veel wat dan voel ik me gewoon onzeker… Pff geen idee of iemand me begrijpt…