Onzeker door daten

Beste Girlscene meiden,

Mijn probleem gaat om het volgende…

Ik ben nu sinds 2 jaar weer vrijgezel en in het begin vond ik dit wel chill. Na een tijdje heb ik dating apps gedownload zoals Tinder en ben ik best wel veel gaan daten. Eigenlijk is hier nooit echt iets serieus uit gekomen en ik merk dat ik daar nu steeds onzekerder door word. Ik heb nu best veel verschillende jongens ontmoet en bij elke jongen waarvan ik denk dat het leuk klikt of dat ik het een leuke jongen vind, gaat het mis. Meestal zien die jongens mij niet als serieus materiaal waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. Inmiddels begin ik de hoop een beetje op te geven en begin ik te twijfelen of ik ooit weer de juiste vent tegen het lijf zal lopen. Mijn vraag is nu, lopen andere meiden die vrijgezel zijn hier ook tegen aan en wat kan ik doen om mezelf niet nog meer naar beneden te halen. Ik begin namelijk steeds vaker te denken dat ik geen leuk innerlijk heb, dat ik saai ben en makkelijk. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder onzeker word en in mijn hoofd minder bezig hoef te zijn met mannen. Mijn leven word er een beetje door beheerst krijg ik het idee en dat is best a relaxed.

Alvast bedankt voor de reacties :flushed: Xx

Ik heb zelf geen Tinder, maar mijn algemene ervaring van wat ik hoor van anderen: veel mensen op Tinder zijn toch niet echt heel serieus op zoek. Er zijn uitzonderingen en dan houden mensen er wel een leuke langdurige relatie aan over, maar vaker zijn het toch eenmalige dates waarvan gasten dan vaak ook toch hopen seks te hebben. An sich niks mis met seks op de eerste date, maar soms zet dat toch al een toon en is een of allebei niet op zoek naar iets serieus.

Misschien kun je, als je wel openstaat voor datingapps/sites, beter voor een serieuzere app of website kiezen waar meer mensen zitten met een gelijk doel, nl serieuze verkering of een relatie.

NOOIT, maar dan ook NOOIT zo over jezelf denken door een jongen. Het is nou niet zo dat ik veel ervaring heb, maar weet genoeg om te realiseren dat IK en JIJ allebei oke zijn. Leuke meiden en het ligt niet aan jou!

Ik snap helemaal dat je er onzeker door wordt, maar je bent vast een schat met een geweldig innerlijk. Je hebt de ‘juiste’ gewoon nog niet gevonden ik zou het een beetje loslaten. Misschien als het helpt ook even stoppen met online daten
en lekker met vriendinnen afspreken en kijken wat er op je pad komt :wink:

Maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen voor jou, want alleen jijzelf kan wat doen aan jouw eigen onzekerheid (die ik wel volkomen normaal vind).

Het enige wat ik kan zeggen is, jij bent waarschijnlijk een geweldige meid die er mooi van binnen en buiten uit ziet en je vind wel weer een leuke jongen waarmee je een langere, vaste relatie kan aangaan (als je dat zou willen haha)

Xx

^Dit ja. Dit heeft niks met jou te maken, jij bent gewoon een leuke meid en verdient het om goed behandeld te worden!

Ik herken het ook. Ik heb de afgelopen periode best wat jongens (niet via tinder, maar alsnog) gedate. Met géén een van hen had ik het gevoel dat er ooit meer uit zal kunnen komen.
De jongen die ik interessant vindt, en waar ik notebane vandaag een move naar heb gemaakt, reageert niet op mijn berichten.
Dit maakt mij ook heel onzeker.

Herkenbaar dus! Maar we moeten in onszelf blijven geloven. We kunnen het niet afdwingen en door je er alleen maar op te focussen wordt het vaak niet beter. Ga gewoon lekker leven, ga uit, ontmoet nieuwe mensen en in de toekomst zal er zeker ook iemand voor jou tussen zitten!

Misschien toch wat minder ‘op zoek’ gaan? Gewoon afwachten wat er op je pad terecht komt. Liefde overkomt je.

Ik heb ongeveer het zelfde. Ik ben vrij onzeker geworden doordat 2 jongens mij na de eerste date hebben afgewezen. Beide probeerde mij te zoenen maar ik wilde dit niet. De eerste keer was 2 maanden geleden en de tweede keer was zondag. Ik voel me zo slecht en denk dat als ik wel gezoend had en verder ging wilde ze dan wel? Ik ben nu 21 en denk dat ik gewoon moet genieten en dat het vanzelf komt. Maar toch huil ik mezelf elke keer in slaap omdat ik gewoon zo emotioneel ben geworden door alle ‘‘jongens’’ gedoe. Mijn ex waar ik 4 jaar mee had stuurde mij gister een berichtje dat hij gaat verloven dit kwam ook nog extra hard aan.