Onzeker door beugel

]Ik ben nu bijna 17 en moet een beugel en ben hier erg onzeker over.
Ik weet nu al een tijd dat ik een beugel moet maar kan niet aan het idee wennen.
Mijn orthodontist vertelde me dat ik hem een jaar moest dragen wat ik al lang vind.
Dus heb dinsdag een afspraak om te kijken of er een 6 maanden beugel in kan ik hoop dat kan want dan ben ik er sneller vanaf.
Misschien vinden jullie dat ik me aanstel maar het maakt me echt onzerker,
Zijn er meer meiden die dit hebben en zich zo voelen?
En of het nou echt zo erg is en tips om me niet zo onzeker te voelen?

Ik ben 18 en ik heb ook een beugel (kreeg hem net voordat ik 17 werd). Eerst vond ik het ook best naar dat ik op zo’n late leeftijd nog een beugel kreeg aangezien bijna iedereen van mijn leeftijd er al klaar mee was, maar het valt eigenlijk toch wel mee.
Als je er zelf gewoon niet aan denkt (wat in het begin lastig zal zijn, het doet soms echt pijn!) zullen andere mensen er denk ik ook niet zo veel aandacht aan besteden.

Ik heb sinds mijn 16e een beugel (naja een paar weken voordat ik 17 werd) en ben nou 18. Over een paar weken mag hij eruit ^^
Ik was eigenlijk heel blij met mijn beugel, maar dat is een beetje een lang verhaal… ;p
Iig het komt erop neer dat niemand je raar aan zal kijken. Heel veel mensen hebben een beugel of een beugel gehad en weten hoe het is. Bij mij hebben mensen er nooit echt aandacht aan besteed, of ik kreeg alleen complimenten over dat mijn tanden nu zo recht stonden. Als ik jouw was zou ik er echt niet te veel om stressen. (:
Je hebt nou misschien een (paar) jaar last, maar daarna staan je tanden wel helemaal recht.

Je hoeft daar helemaal niet onzeker over te zijn een beugel zie je nauwelijks nog zitten.
En denk maar als je um eruit hebt hoe mooi gebit je dan hebt.
Zo dacht ik ook altijd ik was wel 12 toen ik mijn beugel kreeg en heb die bijna 2 jaar gehad.

Ik ben 23 heb nu zo’n 6 maanden een beugel. En tot nu toe geen enkele nare opmerking of wat gekregen. Je ziet tegenwoordig zoveel beugels dat het amper nog opvalt. En wat is nou 1 jaar op een mensenleven?

Ik heb dinsdag me afspraak.
Staan bij jou alleen je tanden scheef of heb je ook ruimtegebrek waardoor een tand niet doorkomt?
x

Mijn vader is 53 en heeft nu 1,5 jaar een beugel, hij vind zich zelf nu een puber :flushed:

Denk maar, 1 jaar een beugel. 80 jaar mooie tanden :grin:

Ja klopt heb je helemaal gelijk in.
Maar toch voel ik me een beetje onzker met een beugel

Ik ben 19 en heb al 5 jaar een beugel: hoe shitty is dát? :’)

Beide, tanden stonden erg scheef en heb 4 kiezen moeten laten trekken door ruimte gebrek.

Had je ook dat er een tand dus niet door was gekomen dus dat er nog een gat zat?
En ben je er echt binnen 6 maanden af?

Haha ja dat lijkt me zeker vervelend?
En hoe vind je het zelf en mag die er al bijna uit x

Ik let er eigenlijk niet op of iemand een beugel heeft. Ik weet toevallig dat een meisje in me klas een beugel heeft, die is 18. Van de rest zou ik het niet weten eigenlijk. Ik kijk niet echt naar tanden van iemand haha.

Bekijk het positief en bedenk je dat je er iets prachtigs voor terug krijgt (:

Nee dat niet, maar moet ondanks alles toch 2 jaar een beugel. 6 maanden is daarom niks joh!

Moet je nou 6 maanden of 2 jaar een beugel?x

Damens morgen moet naar de ortho en zal jullie laten hoe het is gegaan.
Hoop mee op een 6 maanden beugel :flushed: x

Ik HEB hem 6 maanden en moet in totaal 2 jaar

Hoe is het gegaan ?!