onzeker door beste vriendin

hee meiden,
ik zit hier de laatste tijd best wel mee en voel me er best wel kut over, want ik ben heel vaak met mijn beste vriendin, dan gaan we naar de stad of uit ofzo en zij is zo knap en spontaan aardig, iedereen mag haar. Maarja als ik dan met haar ben komt iedereen op haar af en mij zien ze niet staan, ik ben onzichtbaar, terwijl ze mij wel kennen, maar dan sta ik er ook maar een beetje overbodig bij… Dat komt ook omdat ik niet zo spontaan ben als haar, maar toch ik word er echt onzeker van, ik vergelijk me altijd met haar en ze is echt perfect, alle jongens willen haar en als ze haar niet kunnen krijgen tja dan gaan ze maar een praatje met mij maken…Maar dat wordt ook nooit wat, omdat ik natuurlijk niet zo leuk ben als haar. Ik weet niet wat ik nou kan doen zodat mensen mij wel zien staan ? spontaner worden ? maar hoe ? ik voel me er de laatste tijd echt kut over, ik heb ook helemaal geen zin meer om dingen met haar te doen, omdat ik daar echt onzeker van word… of stel ik me gewoon aan ?
liefs

Dit is zo’n typisch probleem :wink:
Ik kan je niet echt helpen, mijn enige tip is om meer zelfvertrouwen te krijgen…

Upje.

klinkt herkenbaar, up

Ik snap je wel, hoor, je stelt je niet aan naar mijn mening. Mijn advies is om minder met haar uit te gaan, maar meer met een ‘gelijkgestemde’ vriendin. Daarmee wil ik niet zeggen een ‘lelijkere’ vriendin ofzo, maar een vriendin die iets minder spontaan is en iets minder in het middelpunt staat. Hierdoor heb je een leukere avond, meer zelfvertrouwen én meer kans op een leuke jongen.

Er zijn ook heel veel jongens die over zulke meisjes heen kijken en liever een wat meer rustig minder perfect vriendinnetje willen

waardeloze tip

Dankjullie wel! Maar de meeste jongens doen niet eens de moeite om mij te leren kennen, dan zijn ze het na een paar weken alweer zat, omdat ik gewoon niet zo snel mezelf ben en mijn vriendin is altijd haar zelf daarom vinden ze haar allemaal zo leuk. En ja ik wil best met een andere vriendin gaan, maar dan ben ik bang dat mijn beste vriendin boos wordt omdat ik echt altijd met haar ga…

je kan het vertellen aan je beste vriendin, daarvoor is ze toh je beste vreindin, dan kan ze je wat helpen of zelf een keer wat meer op de achtergrond blijft zodat jij wat meer uit je schulp komt.

Heey,ik heb ook zoiets , bij mij zeggen ze , ‘zelfvertrouwen’ krijgen , jha hoe doe je dat ?

je moet je gewoon meer mengen in het gesprek, denk ik.
maar ik zeg het wel heel leuk, zelf doe ik het ook niet ;p ik weet hoe jeje voelt

ja dat wil ik ook altijd graag, maar dat kan gewoon niet! En dan vinden ze mij weer stil enzo pff… terwijl ik dat als je moet goed kent helemaal niet ben!

Ga anders eens naar een andere plek waarvan jij weet dat je je er fijn voelt? Misschien voel je je daar meer op je gemak en dat straal je uit, als je je op je gemak voelt!
Ga anders met een groepje vriendinnen, mits je vriendin dat leuk vindt. Als zij dan met jongens flirt, heb jij nog je andere vriendinnen om je mee te vermaken. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch?

Mja, heb hetzelfde probleem.
Ik heb echt knappe en spontane vriendinnen en ik ben… doorsnee.

gewoon mengen in het gesprek als je erover mee kan praten. of geef diegene een complimentje over wat diegene aanheeft ofzoiets dan luisteren ze echt wel hoor

Praat er met je vriendin over… Misschien kan ze je helpen spontaner worden.

Ik heb echt precies hetzelfde! En het is inderdaad echt niet leuk.
dus up…