Onzeker, dit sturen?

Hoi,
Yes alweer een topic! De zoveelste, i know.

Ik ben een beetje onzeker aan het worden. Mijn vriend had altijd in zijn social media accounts hartje (mijn naam) staan. Langzaamaan verdwijnt dit, terwijl de rest van die statussen wel hetzelfde blijven. Ik word daardoor een beetje onzeker, zeker omdat ik het idee heb ar ik hem leuker vind, dan hij mij.

Het is natuurlijk stom om op social media te focussen, maar ergens is het wel een punt van onzekerheid van mij.

Ik zie mijn vriend nu 2 weken niet, omdat we beide een beetje veel afspraken hebben en bellen vond ik doodeng. Ik heb nu het volgende geschreven en twijfel of ik het zal sturen. Hebben jullie verbetertips of een mening hierover?

(Naam vriend) er zit me iets dwars. Al een tijdje. Dwars is ook een groot woord, het is meer een soort onzekerheid. Ik wil geen ruzie of discussie. Ik wil alleen even laten weten hoe ik me op dit moment voel. Het ene moment voel ik me ontzettend blij en gelukkig en het andere moment voel ik me onzeker en verdrietig. Dat wordt een klein beetje veroorzaakt door social media. Het is stom om me daar op te focussen, maar het is wel klein punt waardoor ik mezelf onzeker voel. Noem me een stalker of weet ik het wat, maar ik kijk wel eens op je profiel op twitter, instagram of facebook. Ik vind het leuk om te zien of je iets nieuws hebt gepost of om een foto van je te bekijken. Maar de laatste tijd zie ik langzaam aan het :heart:(Mijnnaam) verdwijnen. Het hoeft er niet per se te staan, maar het is vooral als je je een beetje onzeker voelt soms, een beetje vervelend en niet echt oppeppend als je dat ziet. Ergens snap ik, het is normaler geworden dus het hoeft niet meer overal te staan, maar ergens denk ik ook van: waarom weghalen? Het staat er toch ‘goed’? Ik wil ook zeker niet je baas zijn of zeggen wat je moet doen, maar ik wil wel laten weten dat ik soms een beetje onzeker wordt erdoor en dat ik soms het idee heb dat ik jou leuker vind dan jij mij. Ik hoop dat dat niet zo is. Die onzekerheid komt vooral door mijn verleden en jeugd. Veel mensen gaven mij dan een indruk dat ze me leuk vonden of vrienden wouden zijn, maar uiteindelijk was ik degene die altijd de meeste moeite deed en die erin trapte omdat mensen me toch niet leuk vonden en me dan lieten vallen. Ik wou dit gewoon even aan je kwijt.

Ik vind het mooi verwoord hoor, maar ik zou het absoluut niet sturen. Dit soort dingen moet je echt niet via whatsapp bespreken. Het is je vriend toch, waarom vind je bellen zo eng?
Als ik jou was had ik er voor gezorgd dat jullie even, ook al is het maar een halfuurtje, tijd voor elkaar vrij maken deze week en dat je gewoon in het echt met hem kan praten. Waarschijnlijk bereik je daar veel meer mee. Als dit echt onmogelijk is en je wilt het nú bespreekbaar maken zou ik me over mijn angst heenzetten en hem bellen.

Ik doe dit soort berichtjes nooit via app omdat het vaker fout uitpakt dan goed. Het is misschien twee weken wachten maar zo’n lang bericht ik zou er als ik jongen was niet erg vrolijk van worden. Meer zien als overdreven gezeik ook al snap ik jouw punt en dat je het niet heel leuk vind.

Dat is zeker waar en daarom wacht ik er dan maar eventjes mee. Ik ben wel vang dat als ik het hem zeg, dat hij mij een zeikerd vindt en overley attachted enzo. Volgens mij vinden z’n vrienden en ouders dat namelijk al.

Zo ook laatst. Ik verveelde me en bladerde door het fotoalbum van een club waar ik wel eens uiting. Ik kwam toen mijn vriend tegen en liet het hem zien omda ik dat leuk vond. Ik was niet eens naar hem opzoek. Het enige wat hij zei was dat ik een stalker was… Dus ik weet niet hoe dit gaat vallen. Hoenkan ik hem duidelijk maken dat ik echt niet zo stalkerig ben?

nee ik zou dit absoluut niet sturen. Sturen vind ik inderdaad overly attached. Gewoon eens zeggen tussen neus en lippen door vind ik heel wat anders.

Ik vind dat meer een kutreactie van hem dan een rare actie van jou.

En misschien hard; maar als je al bang bent om hem dingen te vertellen, hoe goed is de relatie dan? Dit is ook niet bepaald je eerste topic met dit soort dingen, namelijk.

Als je zegt ‘ik ben geen stalker’ of ‘hopelijk vind je me nu geen zeikerd’ dan leg je zijn focus daar op.
Als je ergens mee zit, zeg het dan, maar ga jezelf niet verantwoorden of meteen erbij zeggen dat je hoopt dat hij je nog leuk vindt. =)

VEEL SUCCES! You can do it. GO GO GO.

Inderdaad zulke dingen als niet via internet of mobiel versturen! Ik heb een lange afstandsrelatie en we communiceren eigenlijk constant over whatsapp en heb ervaren dat (zelfs al is er geen meningsverschil) sommige dingen verkeerd worden geïnterpreteerd.
Waarom vindt je bellen zo moeilijk? Ik zou dit gewoon doen… of even snel bij hem langs wippen, hoeft toch niet zo lang te duren?

Ja dat tussen neus en lippen is wel goed, maar hoe zeg je dat subtiel dat je dat niet leuk vindt? ‘Aah waarom is dat uit je status?’ is ook weer zo…

Hij zei na die stalker reactie, toen ik zei dat ik dat niet was en als ik dat wel was het niet eens had gezegd. ‘Ja, ik geloof je het. Je lult dom blahblahblwh.’ En later ‘ja was maar een geintje’ maar zo vond ik dat niet echt overkomen…

Ik heb ook een lange afstandsrelatie en ik merk dat dingen soms inderdaad niet goed overkomen. Bellen vind ik echt verschrikkelijk, waarom weet ik niet. Doodsbang voor confrontatie en dingen. Hij weet dat. Als ik moet bellen waar iemand of hij bij is, loop ik altijd weg. Hij weet dat wn wil me dat afleveren en houdt me altijd vast als ik moet bellen zodat ik niet weg kan.
En bellen is denk ik teveel voor dit ‘probleem’ dan maak ik alles weer groter dan het is…

En langswippen had ik al eens eerder voorgesteld toen we echt ruzie hadden, ik had toen een uur heen en een uur terug willen rijden om het face to face uit te praten, maar dat wou hi niet want ze hadden e rjiet opgerekend en z’n moeder vond dat onzin, dus ik denk dat dat nu ook niet zou ‘kunnen’

Ik zou het wel sturen, maar dat ben ik en ik kan snappen dat jongens zon lange tekst niet heel erg waarderen. Misschien als je hem ziet iets zeggen ervan, maar wel subtiel en niet zo van waarom haal je mn naam uit je status, is er iets mis?!?!??!?! Want volgens mij is er niks aan hand, maar. Ook al snap ik best dat het jou onzeker maakt.

enorm onsamenhangende reactie maar ik ben net wakker sorry

Als ik zo’n berichtje van iemand zou krijgen, zou ik me nogal aangevallen voelen en het idee hebben dat ik meteen in de verdediging moet schieten. En zo is de kans groot dat je ruzie gaat krijgen.
Dus nee, ik zou het niet sturen. Je kunt hem beter een keer persoonlijk vertellen dat je best onzeker bent en je afvraagt of hij je nog wel leuk vindt.

Ik zou dit niet sturen. Komt verkeerd over en zulk soort dingen moet je niet op whatsapp bespreken.

Hmm ik snap je, even langsgaan is dan niet bepaald een optie. Ergens ken ik je probleem wel, mijn vriend studeert in het buitenland en momenteel loop ik ook tegen iets aan waardoor ik me wat minder prettig voel. Ik wil dit ook graag met hem bespreken, maar er is geen tijd. Ik heb besloten om het niet te doen en af te wachten, ik wil het sowieso niet doen over whatsapp en tijd om te skypen is er niet.

Skype zou eventueel voor jou nog een optie zijn… Als je hem in het echt zou zien, dan is dat ongeveer hetzelfde als via skype. Eigenlijk vind ik dat ook met de telefoon, als je hem in het echt zou confronteren waarmee je zit, dan hoor je z’n stem ook. Dat lijkt me zelfs nog moeilijker dan het via telefoon doen om eerlijk te zijn… Succes in ieder geval! :slightly_smiling_face:

Ik zou het niet sturen, ik denk dat hij zich helier aangevallen door voelt. Voor mijn idee wordt er van een mug een olifant gemaakt. Ik zou of het in het echt bespreken of gewoon simpel zeggen ‘heey, ik zie dat mn naam niet meer in je status staat, waarom dat opeens?’ Dit vind ik wel kunnen zelf, hij zou zich voor zoiets kleins niet aange allen hoeven te voelen.

Je moet je niet zo druk maken om niets, niet sturen dus.

Ik zou het absoluut niet sturen.

Ik zou dit absoluut niet sturen. Ik zou denk ik gewoon een keer terloops in een gesprek er luchtig een opmerking over maken. Zo’n whatsapp bericht is een beetje too much.