Onzeker bij het autorijden

Hallo!

Zoals de titel al zegt ben ik een beetje onzeker bij het autorijden, nouja… niet bij het rijden zelf maar bij het parkeren en achteruit rijden. Onzeker is misschien niet helemaal het goede woord maar ik wist even niet zo goed hoe ik het in de titel moest zetten, ik ben eerder bang dat ik een auto raak bij het parkeren ofzo. Ook kan ik nog niet zo goed achteruit parkeren in een vak… geen idee hoe het komt toen ik nog rijlessen volgde had ik het aardig onder de knie.

Ik heb mijn rijbewijs trouwens wel (al bijna 3 maanden)

Iemand die hier ook last van heeft? of ben ik serieus de enige??

Nee, je zal heus niet de enige zijn (: Dat is altijd nog wel op het begin hoor. Je moet gewoon even wat meer gaan rijden en zelfvertrouwen op bouwen. Dat krijg je toch altijd pas als je je rijbewijs heb gehaald.

Ik rij al best wel vaak, njaa misschien wat meer oefenen dan

Voel me echt een sukkel als ik dit terug lees haha

Veel mensen hebben dat op het begin. Gewoon veel oefenen zodat je een beetje gewend bent om alleen in de drukte te rijden.

Ik heb 5 maanden mijn rijbewijs maar ik kan echt niet parkeren hoor haha! Achteruit inparkeren dan. Fileparkeren doe ik nooit en vooruit lukt me dan nog wel. En anders rij ik gewoon verder naar een grotere plek haha. Dat was mijn rij instructeur zijn advies ook haha. En gewoon meer rijden inderdaad, ben sowieso niet heel erg onzeker geweest maar nu ben ik alles behalve onzeker achter het stuur.

ik heb bijna een jaar m’n rijbewijs en ik parkeer nog niet achteruit omdat ik dat nog steeds niet durf, alleen vooruit! ik rij elke dag naar m’n werk en onzeker ben ik niet meer behalve in het achteruit parkeren! m’n moeder zegt dat het vanzelf wel komt, hoe meer rijervaring je hebt hoe meer je durft

Bedankt voor jullie reacties! Word dus meer oefenen haha

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar en heb daar nog af en toe last van :stuck_out_tongue: Ik rij ook niet zo heel veel, maar het advies is vooral oefenen oefenen oefenen! Ga bijv. eens naar een industrieterrein om daar te rijden en te parkeren ofzo, of met je ouders (als je dat fijn vindt) of in je eentje.

ik was in het begin ook zo. Ik heb mijn rijbewijs nu iets langer dan een half jaar en ik heb er nu geen last meer van. Dat komt, omdat ik gewoon heel veel geoefend heb.

Haha leuk topic. Ik heb net mijn rijbewijs en van de week heb ik iets heel stoms gedaan met als gevolg een heel duur grapje, tijdens het achteruit inparkeren… Dus kijk gewoon altijd in alle spiegels en dan komt het goed. En doe het voorlopig niet als het donker is.

Oh dat heeft m’n moeder ook! Je moet het gewoon rustig aan doen denk ik. Weet je, luister maar niet naar mij ik ben 16 en kan amper fietsen haha

Ik heb dit ook en voornamelijk de autobaan en ook parkeren.
Heb mijn rijbewijs al bijna 1 jaar en toch moet mijn vriend me altijd even helpen bij het invoegen(meekijken dus) of bij het parkeren loop ik liever 10 meter verder dan dat ik moeilijk ga doen.

Achteruit parkeren leer je inderdaad door veel te oefenen. Desnoods op een parkeerplaats waar weinig auto’s staan. Het is echt niet moeilijk en ook niet eng.

Ik heb m’n rijbewijs bijna 3 jaar nu en ik kan nog niet goed achteruit inparkeren xD Ben ook altijd bang dat als ik achteruit rij iets raak, maar je moet gewoon heeel goed kijken voordat je er aan begint! En vaak doen, misschien haalt dat je onzekerheid weg.

Ik ben 19 en nog steeds bezig met mijn rijbewijs.
Ik heb al heel wat lessen gehad maar ben zo enorm onzeker / vergeet veel dat ik niet op durf, ook oefenen we weinig bijzondere verichtingen ondanks dat ik dit aangeef…
Ik mag op van mijn rij instructeur maar de onzekerheid dat ik het niet haal is zo groot, pfff

Toen ik nog rijlessen had heb ik ook weinig bijzondere verrichtingen geoefend, denk dat ik daarom ook een beetje onzeker ben, fileparkeren heb ik gelukkig wel onder de knie en dat dankzij mijn moeder en niet dankzij mijn rijinstructeur
Nja het komt wel goed als ik al die reacties lees haha

Nu ik er over nadenk heb ik volgens mij maar 1x met rijlessen achteruit moeten inparkeren :’) En bijzondere verrichtingen heb ik ook weinig gedaan, heb op een gegeven moment ook aangegeven dat vaker te willen doen omdat ik zeker wou weten dat ik 't kon en nog deden we ‘t niet vaak. Ik heb m’n rijbewijs nu bijna 4 maanden en zelfs vooruit zet ik em nog wel lomp neer af en toe :’) Fileparkeren gaat ook niet geweldig en achteruit doe ik nooit. 't komt allemaal wel een keer goed.

Parkeren is gewoon een kwestie van oefenen. In je leswagen ging het waarschijnlijk beter, omdat je dan precies verteld wordt wanneer je moet beginnen met draaien. In een andere auto zal je zelf het draaipunt moeten vinden en dat doe je door te oefenen.

Dat gaat echt na een tijdje echt weg! Vooral niet ontwijken om het te doen want daardoor ben ik echt een held geworden in file parkeren *kuch*

Nou, je hoeft je niet onzeker te voelen want je hebt niet coor niks je rijbewijs gehaald!gewoon denken aan hoe je het onder de les deed!

Ik heb nu 5rijlessen gehad, moet nu met de iege
S gaan kijken enzo en keren in 3 keer halve draai enz. Ik rij steds te didht langs de auto’s em de andere keer weer te ver op de andere weghelft zegmaar. Hier vo ik m ook wel onzeker door maar ik heb iemwnd naast me die me coacht, maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor!

Gewoon vertrouwen in jezelf hebben :slightly_smiling_face: