onze klas is verdeeld in groepjes.

ja, ik zit in de derde en na de tweede zijn alle klassen opgesplitst en door elkaar gehusseld echt unfair. nu zit ik in een klas, opzich best wel leuk maar het zijn behoorlijk groepjes. je hebt een beetje de ‘populaire kinderen’ de ‘sufferds’ de normalen en de aparte kinderen waarvan je af en toe denkt, wtf?
hebben jullie dit ook af en toe vind ik het best wel kut want in de tweede waren wij met alle meisjes best wel hecht maar nu dus niet meer. ):

Hebben wij ook wel, de populaire, de nerdjes en de normale/iets saaie mensen.
Maar als het er eenmaal op aan komt, zijn we wel hecht met elkaar en komen we voor elkaar op.
't is ook wel klote, maarja, dit krijg/ heb je altijd wel.

Hebben wij ook indd.
De wtfkinderen en nerdjes en poppulaire boys en populaire girls.

Ik zit bij de ‘‘populaire’’ meiden, maar wij kunnen gewoon met iedereen goed opschieten enzo en doen veel met elkaar als meidengroep en kunnen goed met de jongens omgaan .
Maar er zitten ook een paar meiden en die willen allemaal dé populairste worden enzo, en dan gaan ze roddelen echt heeeel stom , daarom gaat ‘‘de groep’’ nu een beetje uit elkaar enzo !

Ik zit zelf in de 2e nu eigenlijk xd

alleen wij hebben helaas niet dat heel erg voor elkaar opkomen ofzoiets. en af en toe kan ik er echt behoorlijk sacharijnig (schrijf ik het goed?) van worden. ook omdat sommigen dan echt de aandacht trekken enzo weetjewel, bahbah

Dat hebben wij ook , De Popi Kinderen & De Saaie/Nurdies .

Ik Hoor bij de Popies maar ik kom op voor de Andere (A) .

Ja dat hebben wij ook!
In de tweede was het echt veel leuker, in tussenuren zaten wij echt allemaal bij elkaar enz.
En nu in de derde hebben ze onze klas helemaal verdeeld in 3 klassen omdat wij de drukste waren, en nu zitten we in zo’n saaie klas en nu heeft echt iedereen groepjes: de allochtonen(o.a. ik), nurds, popi meisjes/jongens, mensen die zijn blijven zitten enz.
En soms als we uitval hebben zeggen ze dat niet eens tegen ons :S.

Ik denk dat je overal wel hebt dat je groepjes krijgt(:
En dat is ook best logisch. Mensen met dezelfde gewoonte’s en interesses en prioriteiten gaan meer met elkaar om dan met mensen waarbij die dingen totaal anders zijn.

Dat heb je overal een beetje, omdat mensen nu eenmaal geneigd zijn elkaar in ‘hokjes’ te steken.
Best vervelend, maar niets aan te doen.

aparte mensen for life :guitar: :metal:

Maar in onze klas zitten echt veeel rare mensen man [ ik doe gymn. dus veel nerdjes ] bijv . een boy die in zijn vrije tijd encyclopedieen leest (!!) en al die shitt! En 2 boys met asperger en 1 met eutisme,adhd en dyslexie!

like ohmygod.
En iedereen ergert zich aan hun dus zij horen er niet bij .
( dit bedoel ik niet gemeen, niet dat ik het zo vind hoor maar zo is het bij ons zegmaar xd )

Dan heb je gewone kinderen, meisjes en jongens appart .
En ‘‘populaire’’ meiden, daar hoor ik bij en wij gaan leuk met elkaar om, kunnen goed met iedereen opschietten enzoo maar er zijn nu 2 meiden die op nummer 1 ofz. willen staan en gaan ze roddelen over anderen en al die dingen en alles voor aandacht!

Je hebt ook populaire jongens, dat zijn de knappe jongens enzo met leuke kleren en alless, maar bij hun is het echt een ‘‘strijd’’ welke jongen de meeste meiden heeft enzoo!

Maargoed, in elke klassen is dat wel zo in groepjes volgensmij?

bij ons is het alleen: populair of niet populair
de meeste populaire zijn harstikke gemeen tegen de onpopulaire en roddelen hartstikke veel.

Ik ben de enige die in het midden staat zegmaar… ik wordt niet gepest, doe er niet aan mee en ik kan wel gewoon met iedereen praten enzo

maaargoed, ik heb wel een goede tip!

; Zoek de aardige meiden/jongens op in de klas , maakt niet uit hoeveel , en begin daar een gezellig groepje mee en ga daar leuke dingen mee doen enzo en dan sluiten steeds meer mensen bij jullie groepje aan, en dan wordt het al een heel stuk minder !

; Probeer met zoveel mogelijk mensen op te schieten en laat zien dat jý níét meedoet aan die groepjesshit.

ja, ik ben ook gewoon aardig tegen iedereen, zo zit ik in elkaar haha =D

Wij zijn ook gehusseld, maar onze klas is er alleen maar op vooruitgegaan :grinning: gelukkig maar.

Dat hebben wij eigenlijk niet, ondanks dat k nu fikse ruzie heb met 3 vroegere vriendinnen, kunnen we voor de rest allemaal goed met elkaar opschieten alleen zijn er dan ‘groepjes’ qua hechtere vrienden (die lopen meer met elkaar en zitten bij elkaar etc), maar da’s logisch: je kunt het nu eenmaal met de een net iets beter vinden dan met de ander.

Bij ons heb je de ‘nerds’ en de ‘populaire mensen’, we praten niet zoveel met elkaar maar pesten ook niet :3. Er wordt wel 1 iemand buitengesloten en daar ben ik heel blij mee. Hij deed vroeger heel gemeen tegen mij en nog een paar, maar toen kwam ik voor mezelf op en mijn vriendinnen ook en nu hoort hij er zeg maar niet meer bij. Ik heb echt een hekel aan hem :’)

-

je spreekt jezelf tegen :wink:

ik denk dat het vooral haar tweede tip de beste is, probeer tege iedreen spontaan en leuk te doen zodat je zelf zo weinig mogelijk meedoet aan dat groepjesdinggedoe

ja op de middelbare was dat ook wel ja, nu absoluut niet meer maargoed ik zit ook op een mbo school dusja daar verwacht ik wel wat ‘volwassenheid’ wij zijn gewoon een gezellige klas waarin iedereen wel goed met elkaar op kan schieten.

tot nu toe heb ik dat in elke klas waarin in gezeten heb wel gehad, alleen dit jaar is het wel veel minder, dus dat is wel fijn !