Onwijs jeukende gehemelte.

Ik heb geen idee of hier al een topic over is, maar ik heb een onwijs jeukende gehemelte!
Ik eet genoeg fruit, en als ik dit eet heb ik het, maar ook als ik geen fruit eet.
Bijvoorbeeld als ik net wakker wordt.

Het is echt heel vervelend en ik krijg en soms ook keelpijn door.
Verder leef ik gezond vind ik en eet niet mega slecht…

Weten jullie wat dit kan zijn? Of hebben jullie tips/advies?

X

Ik heb het altijd met ananas en kiwi. Dus verder kan ik je niet echt helpen. Tenzij je vaak ook deze twee fruitsoorten eet.

Dit heb ik ook altijd, ik heb het vooral met koud weer maar ik weet niet wat het kan zijn, ik heb dit eigenlijk al heel m’n leven maar het is volgensmij niks slechts

Misschien een allergie? Ik heb het ook als ik Parmezaans kaas gegeten heb, maar ik vind dat onwijs lekker dus deal ook met de gevolgen. Ik hield gewoon bij wanneer ik het kreeg en het was veel na het eten van pasta’s dus ik vermoedde al dat het daar door kwam dus ging het even testen door het los te eten en nu weet ik het zeker. Hou anders even bij wanneer het gebeurd en wat je daarvoor gegeten/gedronken hebt en misschien komt er iets uit.

Jaa, maar het is toch raar dat ik het ook heb als ik opsta?

Klinkt als een allergie, misschien wel iets van huismijt of stof? Misschien even langs de dokter, die heeft vast wel een idee wat t kan zijn!

Hooogst waarschijnlijk een allergische reactie

Dat is een allergische reactie, dat heb ik ook. Ik heb astma en reageer heel snel allergisch op bijvoorbeeld stof en haren. Ga even naar de dokter :slightly_smiling_face:

Ik heb het btw ook heel vaak als ik op sta of gewoon midden in de nacht, zelfs heel vaak als ik op sta

Dit en ook met banaan.

Misschien bij t tandenpoetsen erover heen gaan?

Niet aan te raden… als het van een allergie komt, dan maakt dit de jeuk alleen maar erger.

Ik heb 't ook, en wordt er ook vaker mee wakker. Soort van allergie is 't

Ik krijg dit altijd als ik verkouden word, en krijg daarbij dan vaak ook jeukende oren en een kriebelkeel.

Jaa nou, het is echt vervelend!
Ik ga toch maar een keer langs de dokter dan weet ik misschien waar het vandaan komt want het wordt alleen maar erger!