Onvoldoendes...

Hoe komt het dat je zoveel onvoldoendes haalt? Beter leren?

[i][i]Dit is uit jou ogen:

1. Havo is leuker vanwege je vrienden, maar veel moeilijker.
  2. Mavo is makkelijker, maar je lijkt dom, plus je bent bang dat je gepest wordt en je ziet je vrienden minder.
    Zo te zien wil je liever havo blijven doen,
    dus probeer je te bewijzen.
    Haal goede cijfers en leer gewoon superveel.
    Knok er gewoon voor!
    Maar ja, ik kan me voorstellen dat havo te moeilijk is,
    ga dan naar mavo,
    het is helemaal niet dom.
    En blijf jezelf en zelfverzekerd,
    dan komt het wel goed.[/i]
    [/i]

Faalangst?

Heb wat zelfvertrouwen en ga naar het VMBO. Het gaat je alleen maar slechter af als je op een te hoog niveau zit. Bovendien houd je dan ook geen tijd meer over voor je vrienden omdat je zo hard moet knokken. Kan je dus net zo goed naar het VMBO gaan.

Knokken is te laat, want over 2 weken worden de cijfers van het 1e rapport ingeleverd… Ik weet dat ik het wel kan, maar ik leer het, snap het, en dan krijg ik de so en repetitie en dan weet ik niets meer en snap ik niets meer…

Daar word ik al voor geholpen, al 2 jaar… alleen het werkt niet :S

ah… nou, sorry, dan zou ik echt niet weten wat je zou moeten doen!

-deleted-

Misschien toch nog beter leren. De enige rede dat ik soms slechte cijfers haal, is dat ik slecht leer. Behalve met natuurkunde, dat snap ik soms echt niet.
Neem wat bijlessen anders.

En als je naar het vmbo moet, tjah… Daar snap ik je probleem niet echt, niet zeuren, gewoon gaan.

Bijlessen heb ik ook al :wink:

Maar ik durf dan helemaal niet naar school te gaan :frowning_face:

[i]De enige optie is dus mavo,
want ik weet niet hoe erg je onv zijn,
maar als je het dus nu niet meer kan ophalen…
Loop dan gewoon heel zelfverzekerd en niet bang zijn.
Desnoods val je wat af, zodat je trots op jezelf wordt.

Ik zie als enige oplossing dus naar mavo gaan & zelfvertrouwen krijgen,
volgensmij kan het niet anders.[/i]

Vul je dan wel wat in, of helemaal niks?

ik probeer alles in te vullen wat ik nog wel weet, en als ik echt niets meer weet dan vul ik het niet in

Nou lekker dan, heb je faalangst, gaan ze zeggen ja, als je zo door gaat moet je van de HAVO af. Nee, dat helpt.

Ik denk dat je het echt wel kan, alleen moet je daar zelf ook in geloven, ook tijdens een toets. Ik heb t zelf ook wel eens, denk ik alles goed te snappen… krijg ik de toets, weg kennis :’) Zo vervelend… terwijl ik het echt kan.

Veel succes, en het lukt je best!

Weet je, als ik jou was zou ik eens met iemand (mentor? afdelingsleider?) gaan praten op school, goed uitleggen wat het eigenlijke probleem is. Misschien dat zij een goed oplossing voor je weten.

dan lijkt het alsof ik dom ben xD haha sorry, dat vond ik echt een geweldige opmerking
Maargoed, havo is duidelijk te hoog voor je. 1ste en 2de horen namelijk heel makkelijk zijn. Ik snap dat je niet naar vmbo wilt, want daar loopt natuurlijk weer heel ander publiek rond, maar je zult het heus wel overleven, en het zal veel gemakkelijker gaan. Succes!

ALTIJD wat in vullen ook al weet je het niet zeker.

Ik heb trouwens het idee, dat mensen die zeggen dat faalangst training niet werkt, dat ze zelf er heel weinig mee doen.
Het moet vanuit jezelf komen, die ander lost het niet voor je op hoor.
(of ik zit er naast)

Dat is helemaal niet duidelijk. Ze heeft faalangst en zegt van te voren wel alles te kunnen maar door de spanning/druk? van de toets krijgt ze black-outs.