Onvoldoendes

Haii
Ik heb een bijrijdpaard 2/3 keer in de week en ik rijd 1 keer per week op de manege. Nu heb ik in de toetsweek een aantal onvoldoendes gehaald maar ik sta nog 0 onvoldoendes dus het valt reuze mee. Ik had dus een broer ( zit nu op universiteit) die super slim was en die maar 1 onvoldoende per jaar haalde ofzo. Nu hebben mn ouders de regel dat als ik een onvoldoende haal, 1 week helemaal geen paarden. Maar ik heb gewoon de verantwoordelijkheid dat mijn bijrijdpaard beweging krijgt en het is helemaal niet erg allemaal. Hoe kan ik ze overhalen om dit niet te doen!

Ik snap het punt van je ouders wel. Goed leren, dan haal je geen onvoldoendes en kan je gewoon blijven rijden :slightly_smiling_face:

Een onvoldoende kan een keer gebeuren. Het zou dan ook super vervelend zijn als je ouders dit zo zwaar opnemen. Laat ze gewoon zien dat jij echt aan het leren bent en zo laat je ze dus zien dat je echt wel bezig bent met de toets. Als je dan toch een onvoldoende hebt weten je ouders tenminste dat je er wat voor gedaan hebt en dat wordt vaak gewardeerd.

Dit. Ik zou het er nog een keer met ze over hebben. Ik leerde altijd heel goed en toch haalde ik onvoldoendes. Maar m’n ouders + school wisten dat ik gewoon een goede inzet had en er veel aan deed, dus dat maakt het al anders. Ik vind het een veel te zware straf.

Wat een achterlijke regel van je ouders. Iedereen haalt wel eens een onvoldoende. Goed leren is ook niet alles. Vrij bijzonder dat daar een straf aan moet zitten. Geen wonder dat depressie de meest voorkomende aandoening is in de toekomst met zulke prestatiedruk…

Hoe komt het dat je die onvoldoendes hebt gehaald? Is dat inderdaad omdat je teveel met paardrijden bezig bent? Als het om iets anders is, zal ik dit vooral duidelijk maken aan je ouders, dat dit niet de oplossing is. Als het om paardrijden is, zou je andere vrije momenten kunnen opvullen met leren. In het weekend en 's middags na school of na het paardrijden.

Nee komt niet door paardrijden… heb in de toetsweek alles afgezegd en heb goed geleerd. Ik zal proberen om met ze te gaan praten maar ben bang dat dat niet gaat lukken :frowning_face:

Maar ze heeft niet maar 1 onvoldoende gehaald, maar meerdere.

Als ik jouw was zou ik een volwassen gesprek met je ouders aanbinden, ze overtuigen dat je het heel erg belangrijk vind je verantwoordelijkheid te nemen voor je paarden en daarom wil dat ze je een andere straf (of geen straf) geven. (bijv. dat je een paar klusjes om het huis doet ofzo)