Onvoldoendes

Ik doe vwo en het valt eigenlijk best wel mee, maar ik doe gewoon veel te weinig en dat wil ik nu veranderen. Ik sta heel erg veel onvoldoendes (meer dan dat ik voldoendes sta) en ik vraag me echt heel erg af of iemand weet of ik dit jaar nog kan halen als ik het ga proberen op te halen?

ik heb op mijn ergste moment 12 tekorten gestaan, deze heb ik op een gegeven moment naar 5 gebracht, maar omdat ik aan het begin van het jaar weinig had gedaan begreep ik de stof aan het eind van het jaar daardoor niet meer en ben dan ook blijven zitten.

Misschien dat je een aardige mentor hebt. Als hij of zij ziet dat je er echt voor wilt gaan, wil hij/zij je vast helpen! En bovenal: geloof in jezelf!
Een toetsweek goed doorstaan kan al veel helpen :wink:
Heel veel succes <3

Ja dat kan zeker! Ik had volgend jaar iets van 6 tekorten, en die heb ik terug gewerkd naar 4 geloof ik. Dat kwam idd ook omdat ik geen ene flikker deed :frowning_face: Ik stond een 4 voor Grieks, een 5 voor Latijn en een 5 voor wiskunde. Ik kon alleen maar over als ik ateneum ging doen, dus dat deed ik natuurlijk! Ik snapte er geen ene flikker van en ik dacht ‘ik ga het later toch niet gebruiken’ Ik heb hier wel erge mazzel mee gehad, want eigelijk mag dit helemaal niet. Maar omdat ze zagen dat ik erg mn best had gedaan de laatste paar maanden en ik in de zelfde klas kon blijven omdat we een gemixte klas zijn, kon het gelukkig toch. Dus als je er voor zorgt dat je goed je best doet thuis en ook in de les, zodat docenten zien dat je het wilt veranderen kan het zeker! Als je een bepaalt vak heel moeilijk vind kan je natuurlijk ook bijles nemen :slightly_smiling_face: Veel succes, en geloof in jezelf!

Goed plannen en je er ook echt aan houden, hierdoor denk ik dat je wel je cijfers omhoog kunt halen!

Je huiswerk maken en proefwerken serieus nemen. Het is helaas hard werken

Succes, ik stond eerst 8 onvoldoendes van de 12, maar nu sta ik er nog maar 3. Ligt er echt aan hoeveel onvoldoendes je staat en hoe zwaar die zijn. Maak schema’s, leer beter voor de vakken waar je onvoldoende voor staat.

Ligt er ook aan in welke klas je zit. Vaak worden die op het einde van de middelbare school van 2 jaren meegeteld

Ik volgens mij ook een periode gehad dat ik op dit moment echt bijna alleen onvoldoendes had en uiteindelijk over ben gegaan met allemaal voldoendes. Kwestie van een tandje erbij zetten. Je zegt dat je het niet zo moeilijk vind, dus je zou bijvoorbeeld kunnen proberen om een rooster te maken waarbij je het werk een beetje meer verdeeld.

Ik heb dit meerdere jaren gehad en wat voor mij vooral belangrijk was om goed contact met leraren te houden. Zo kon ik bijvoorbeeld soms extra dingen inhalen of herkansen.
En ik had veel meer motivatie om te leren op school en in de bibliotheek dan thuis, omdat daar veel minder afleidingen zijn. Dus dat kun je ook proberen :slightly_smiling_face: