Onverwachts kanker

Hoi iedereen,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dir schrijf, ik denk om het gewoon even kwijt te kunnen…
De vader van mijn beste vriendin heeft een tijdje geleden een herseninfarct gekregen en vlak daarna is gebleken dat hij alvleesklier kanker heeft en nog maar een paar maanden te leven heeft. Het kwam echt helemaal uit het niets, en toen ze me opbelde ben ik meteen in de auto gesprongen en ben naar haar toe gegaan (we wonen 25 kilometer uit elkaar). Ik ben toen meteen dat weekend bij haar gebleven en daar had ze heel veel aan, maar nu ben ik op vakantie… We bellen wel en op dit moment is alles stabiel, maar het kan elk moment omslaan… Mijn ouders steunen me wel heel erg hier in en mocht er iets misgaan dan boeken we tickets zodat ik in mijn eentje eerder terug kan. Ik kan er opzich best goed mee omgaan maar het zet je wel aan het denken, haar vader is bijna 10 jaar jonger dan de mijne!

Eigenlijk wil ik vooral weten of er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben of weten hoe ik haar nog meer kan steunen?
xxxx

Ik heb er geen ervaring mee, maar veel sterkte :sob::muscle:

Ik ken via via ook een gezin bij wie zo iets dergelijks aan de gang is, echt verschrikkelijk…

Ik denk dat je al genoeg steun aan haar geeft zo :slightly_smiling_face:
Maar je kan haar altijd nog een kaartje of brief sturen en misschien een leuk cadeautje meenemen om haar toch een beetje op te vrolijken…
Heel veel sterkte iig!

Ik heb er een soort van ervaring mee.
Oktober 2011 is de moeder van mijn (inmiddels ex-) beste vriendin overleden aan kanker. Ik weet niet meer welke soort kanker het was, maar het was heel zeldzaam.
Haar moeder is in ongeveer 1 jaar overleden. Ze gaven maar max. 6 maanden. Dat was dus best een wonder.
Zelf kwam ik bijna dagelijks bij mijn vriendin thuis en daarom was ik heel betrokken bij alles. Toen haar moeder was overleden, hebben we vaak weekendjes logeren gedaan. Soms was het echt heel gezellig en gingen we leuke dingen doen, maar vaak werden dit huilweekenden. Het klinkt misschien onlogisch, maar ze heeft er wel echt iets aan gehad. Ze ging net naar een nieuwe school waar niemand haar kende, en ze wilde niet elke dag huilend op school zitten.

Inmiddels zijn we geen vriendinnen meer, maar dat valt buiten dit verhaal.

Oke nu ik goed heb gelezen wat ik net heb getypt, was het bestwel ‘tip-loos’. Maar op dit moment kun je vooral leuke dingen met haar doen (als je weer thuis bent) maar ook als ze het nodig heeft, haar laten praten en meehuilen. Lucht voor jezelf ook op.

mijn beste vriendin haar vader is vorige week woensdag overleden aan slokdarmkanker.
eigenlijk zou hij twee jaar geleden al overlijden maar gelukkig hebben ze in die laatste twee jaar nog veel dingen met het gezin gedaan. vorige maand ging het opeens heel slecht met hem, ik ben toen ook vaak naar m’n vriendin toegegaan en ook nog vaak met haar bij haar vader wezen kijken. zij vond het erg fijn dat ik er toen hij nog leefde nog redelijk vaak ben geweest en zelf vond ik het ook wel fijn om hem nog even te zien.
ik zou als ik jou was (als je weer terugbent van vakantie en hij leeft nog) leuke dingen met je vriendin doen maar niet al te verweggaan (je weet maar nooit) en nu je op vakantie bent een kaartje sturen/smse/bellen < is wel duur al ga je naar buitenland… maarja
heel veel sterkte!

Als eerst; heel veel sterkte!
En ik vind dat je het ongelofelijk goed doet als vriendin, het is goed contact met haar te houden en dat moet je ook vooral blijven doen, maar hoe moeilijk het ook is, probeer een beetje van je vakantie te genieten, het gaat namelijk alleen nog maar zwaarder worden… Je zou verder nog iets speciaals voor je vriendin kunnen meenemen om een beetje haar gedachte te kunnen verzetten.

Sterkte !

De moeder van mijn beste vriendin heeft wel borstkanker gehad, dus ik weet enigzins hoe je je voelt. Alleen bij haar is het uiteindelijk allemaal goed gekomen, en dus niet wat jij beschrijft dat haar vader nog maar een paar maanden te leven heeft.

Wat mijn vriendin me in ieder geval vertelde was dat ze het heel fijn vond dat ik er voor haar was en dat ik haar steunde, meer kun je denk ik eerlijk gezegd niet doen, hoe rot het ook is. Of je kunt eventueel voor afleiding zorgen, dat jullie even lekker ergens anders aan kunnen denken.

Heel veel sterkte in ieder geval! :heart:

de moeder van een meisje waarmee ik 2 jaar geleden bevriend was, haar moeder heeft borstkanker voor de 2e keer en ze had ergens vorig jaar september nog maar een jaar te leven. ze kropt het zelf heel erg op maar ik weet dat haar broer en zus het heel fijn vinden om gewoon even weg te zijn met vrienden om aan andere dingen te denken. maar ik vind dat je haar nu al erg goed steunt en heel erg veel sterkte!!

mijn moeder heeft borstkanker.
een van mn opa’s is overleden aan kanker(maar dat was echt een hele nare man, lang verhaal etc.)
een van mn beste vriendinnen vertelde me net dat haar oma waarschijnlijk ook kanker heeft.

Ik heb je een berichtje (note) gestuurd. Sterkte! <3

kippenvel…
heel veel sterkte :frowning_face:

Heel veel sterkte :sob::muscle:

ik denk dat ze echt een top vriendin heeft zo aan je, heeel veel sterkte <3