Onveilige seks na menstuatie, kans op zwangerschap?

Hallo allemaal,
Ik heb al 3 jaar dezelfde pil maar ik moest plotseling overstappen op dezelfde van een ander merk. Daar kreeg ik bultjes van op me gezich dus daar ben ik na een week op donderdag mee gestopt. Toen werd ik op zondag ongestelt. Mijn menstruatie duurde tot donderdag en ik ben vanaf donderdag weer begonnen met mijn oude vertrouwde pil. Gisteren (vrijdag) heb ik met een condoom seks gehad maar het condoom was gescheurd dus hij is in mij gekomen. Nu ben ik bang dat ik zwanger ben door de wisseling van pil en ect ookal was het in princiepe dezelfde pil maar dan van een ander merk. En hoe zit het met de kans op zwangerschap vlak na de menstruatie? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik heb wel google afgezocht maar daar kon ik niet echt en duidelijk antwoord vinden met mijn situatie. Dus daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Ik zou voor de zekerheid een MAP halen. Beter dubbel beschermd dan niet ^^

Vlak na de menstruatie is er weinig kans op zwangerschap, want er heeft dan meestal geen eisprong plaatsgevonden. Maar doe toch maar wat Eve hierboven zegt :grinning:

Eerlijk gezegd vind ik dat je voldoende beschermd bent (:
MAP doet veel met je lichaam, niet zomaar nemen zou ik zeggen.

Ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als het dezelfde pil is maar dan van een andere fabrikant, ben je als het goed is gewoon veilig, tenzij je echt van pil (de samenstelling, dus bv. van Microgynon naar Marvelon als voorbeeld) dan is er wel een kans.

^^^^^Dit! Kans is echt minimaal! MAP kan je doen maar zoals gezegd niet echt super voor je.

Haha toevallig is het de microgynon, maar het is alleen van een ander merk geen andere pil. Maar omdat het dus eigelijk dezelfde pil is dacht ik dus al dat ik wel beschermt zou zijn. Maar omdat ik bij het gebruik van de eene pil bultjes krijg en van de ander niet begon ik me zorgen te maken omdat er dan toch een verschil zou moeten zijn qua samenstelling. Het zou ook zomaar kunnen dat het aan mij lag en niet aan de pil hoor.
Maar super erg bedankt want ik maakte me echt heel erg zorgen!

Als je met je oude pil bent begonnen, ben je meteen weer veilig.
Ik moet mijn diane strip afmaken, een stopweek inlassen en met een lichtere pil gaan beginnen.
Mijn huisarts zei dat ik meteen op dag 1 veilig ben met mijn nieuwe pil.
Dus in jouw situatie zou dat ook zo moeten zijn.

-werd niet gewaardeerd-

ja vast, Heilige maagd geloof me wanneer je een langdurige relatie hebt en je bent wat ouder dan 18/19 dan is seks een belangrijk iets. ik ga toch niet to mn 26ste wachten omdat ik dan pas klaar ben met mijn studie en dan pas kind wil? seks is een vorm van elkaar liefde geven

Ga even langs je huisarts. Schrijft zij de MAP voor, nemen. Zo niet, ook niet doen.
Ik zou hem in ieder geval niet zomaar zelf gaan halen. Het is nogal een paardenmiddel wat je inneemt.

Als ze de MAP slikt moet ze een bepaalde tijd met condoom doen.

@TS
Kijk in je bijsluiter of je al beschermd bent, als dat niet zo is een MAP halen en dan met condoom verder gaan.
Misschien is het een tip dat je de volgende keer eerst uitzoekt/weet of je veilig bent en dan beslist of het verstandig is om zonder condoom te seksen?