Onveilige seks gehad, maar wil niet zwanger worden

Hey girlies,
Gisteren heb ik onveilig gevreeën… maar mijn ovulatie was ook gisteren en ik heb gelezen dat de morning-afterpil niet werkt als de ovulatie al geweest is… mijn vriendje zegt wel dat hij optijd heeft teruggetrokken, dus daar ben ik blij mee, maar van voor vocht kan je ook zwanger worden… wat moet ik nu doen?! Ik wil niet zwanger worden en weet niet of de morning-afterpil werkt als je in je ovulatie zit… ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjess

Ps, jullie hoeven der geen verstand van te hebben, wat jullie zouden doen is genoeg:)

Ik zou de de volgende keer een condoom gebruiken. Liever geen seks, dan onveilige seks.
Maar ik zou alsnog de MAP slikken

Kan gebeuren. Volgende keer beter opletten & het veilig doen. Pak de MAP, die ene voor 5 dagen overtijd ipv 3, en je bent oké (de langere just in case)

Hoe dom kan je zijn? Terugtrekken werkt niet. Van voorvocht kan je net zo goed zwanger worden.

Echt, waarom gaan mensen hier zo oppervlakkig mee om? Als het misgaat en je wil een abortus is dat echt niet niks. Denk gewoon na de volgende keer en doe het veilig.

heyy, tsja dat is niet heel handig, maar het heeft geen zin om achteraf te gaan zeuren, want daar bereiken we niks mee haha, kan iedereen gebeuren. Ik zou een zwangerschapstest doen, dan weet je het maar. Het is nu een week geleden ofzo dus nu kan dat denk ik wel. Als je menstruatie uit blijft, zou ik zeker een zwangerschapstest doen. Tot die tijd kun je de test ook nog even uitstellen, want voor hetzelfde geldt dat je helemaal niet zwanger bent. Ben best benieuwd of de map nog geholpen heeft?

Hee hee,

• binnen 72 uur een morning after nemen: die werkt heel vaak wel! OOK als je in je ovulatie zit.
  • als je 5 dagen na de dag dat je ongesteld had moeten worden nog niet ongesteld bent, kan je een test doen: daarvoor niet, want dan werkt de test nog niet.

Afwachten dus…

En niet meer onveilig seks hebben! Het beste is met een condoom (ivm soa en hormoonhuishouding), maar als je dat niet wilt zou ik aan de pil gaan.

Daantje, ik snap je frustratie, maar ik denk niet dat het helpt als je zegt “hoe dom kan je zijn” - ze is duidelijk zelf al tot de conclusie gekomen dat het niet zo handig was en zoekt nu support & advies.

2 likes

Kruidvat heeft een test die je 5 dagen voor je verwachte menstruatie kan doen

Hii,
Sorry dat ik het nu pas laat weten… maar ben alweer ongesteld geworden! Ik was vier dagen over tijd, dus dat was nog wel even spannend😅

Hardstikke bedankt voor jullie steun en advies, en ik vond het erg prettig dat (de meeste van jullie) zo aardig waren en meedachten! Ik voelde mij er namelijk erg vervelend over, en jullie lieten weten dat het oké is om foutjes te maken en heb er zeker van geleerd. Dankjulliewel daarvoor:)

Groetjes

TO, excuses. Mijn bericht was een beetje fel.

Als je zwanger raakt en je ondergaat een abortus is dat niet niks. Het gaat om een heftige medische ingreep, een (ongeboren) embryo en daarnaast kan je eigen verdriet heel groot zijn. Zelfs als je zeker wist dat je geen kind wilde.

Dat is niet iets om licht mee om te gaan. Ik weet hoe het is om jong te zijn en bij gebrek aan een condoom te denken ‘het kan wel voor een keer’, maar dat is echt niet slim. Als je seks hebt komen daar ook verantwoordelijkheden bij. Neem het aan van iemand die gezien heeft hoeveel verdriet het kan opleveren als het ‘fout’ gaat.

Ik hoop dat je de volgende keer beter nadenkt en ben blij voor je dat het goed is gekomen deze keer!

1 like