Onveilig gevoel

Wat ik me wel eens afvraag… Hebben jullie soms een onveilig gevoel in jullie eigen stad? (of dorp, kan natuurlijk ook) 's avonds of overdag? Ik namelijk wel, voornamelijk ‘s avonds, als ik ook maar even de hond uit moet laten oid. Ik woon niet in een bijzonder grote stad, dat niet… Maar toch het idee dat er altijd iets kan gebeuren en al die verhalen in de media. Mijn zusje daarentegen heeft hier totaal geen last van. Wat zijn jullie ervaringen?
(ps, weet niet of ik bij het goede subforum zit:’) )

Ik heb wel eens dat ik mezelf opfok, dan fiets ik alleen en dan zie ik een paar mensen staan en dan denk ik stel dat ze me wat gaan aandoen ofzo en dan word ik heel bang. Heb het ook wel eens, maar dat ligt niet aan mijn stad want die is wel gewoon veilig ;p.

Haha ja dat heb ik ook, ik maak mezelf gewoon helemaal gek ermee haha:’)
dalijk dit… dalijk dat… en dan gaat mn hart ineens 100x sneller…

Ik ook in m’n dorpje 's avonds als ik de hond moet uitlaten. Niet alleen in mn dorpje trouwens :stuck_out_tongue:

ik had gister nacht iets raars

Het was zo 3 snachts en ik hoorde een helikopter echt alsof ie heel laag vloog. Dan krijg ik echt ideeën van dat we worden aangevallen en dat de wereld ondergaat LOL

jaa! zelfde.

Ik ben savonds al bang om naar beneden te gaan in het donker in m’n eigenhuis. :’)

Haha dat heb ik ook, of met die straaljagers enzo, die hoor ik de laatste tijd verdacht veel XD
Ik ben gewoon aangelegd als een schijthaas denk ik. haha
vroeger verstopte ik me altijd onder de schommel als er iets overvloog :grinning:

ik woon in een klein dorp
waar in de buurt laatst 3 babylijkjes zijn gevonden
en waar gister een jongen die ik kende is vermoord door z’n vader
bovendien zijn er bij mij voor het huis altijd van die drugsdealertjes aan het hangen & aan het dealen

dus nee ik voel me niet veilig

Alleen soms dan hoor ik wel eens ‘schoten’ achter elkaar en dan denk ik altijd dat WO 3 gaat uitbreken ;3
maar uiteindelijk blijken het geen schoten te zijn.

's avonds heb ik dat vooral dan loop ik ook niet graag in de stad

jaa, vaak.

Nee, als ik door het donker loop klem ik mijn kiezen op elkaar en dan ben ik nergens bang voor (Heel vaag maar het werkt bij mij)

Nja ik weet dat het niet veilig is, maar ik maak me er nooit druk om…

Laatst fietse ik over een stuk weg waar geen lantaarnpalen stonden, dus het was er erg donker.
Zie ik ineens een man lopen, echt een horror/thriller -film figuur, belicht door mijn fietslamp.
Nou toen schrok ik toch best wel erg. xd

Dat had ik toen ik 10 was ofzo heel vaak? zag ik altijd enge mensen,
zo van ; die vind ik eng, die vind ik eng, durfde ik helemaal niet langs ze te lopen…

Haha dat heb ik ook xd

Wtf? Waar woon je dan?

@varkenskind… check hetnieuw misschien haha
ik heb het trouwens soms ook wel

Ik heb 't soms, maar je moet jezelf niet opfokken, want dan word je echt gek.

ik heb dat eigenlijk nooit, maar mn moeder wel heeel erg.
en dat is zoo vervelend.
echt, al loop ik om 4 uur snachts door hartje amsterdam, maakt me geen flikker uit.
maar dat komt miss ook wel omdat ik vroeger vechtsporten heb gedaan,
heb zoiets van ‘als ik wordt aangevallen, sla ik ze wel van me af’.
en mn ouders worden heeeel boos als ik dat zeg, van ‘jaaa, dat gaat niet zo makkelijk hoor’
maar ik heb scheit.
als dat niet lukt, merk ik het snel genoeg, en gil ik gewoon net zolang tot hun ogen uit hun hoofd knallen. (6)