Onveilig gevoel verslaafden

heyhey
hier een vraagje vanuit mij, om mij wellicht veiliger te voelen. bijna dagelijks reis ik s’avonds met het openbaar vervoer. ik stap dan vaak op bij een locatie vlakbij een opvang voor o.a drugsverslaafden. vaak komt er wel een client van deze opvang naar mij toe, vaak oudere mannen en vaak dus ook onder invloed van drugs. ik zal niet de enige zijn die zich vaak geïntimideerd voelt door mannen in het algemeen, al vraag ik me af of ik dezelfde angst moet hebben bij deze verslaafden. ze komen vaak naar me toe om te praten en stellen dan vragen zoals waar ga je heen en hoe heet je. opzich niks kwaads, maar door de houding komt het toch wat bedreigend over al is dat meestal als je s’avonds alleen bent. mijn vraag is dus kortgezegd; hebben deze mannen wellicht ook een verkeerde bedoeling of moet ik dit vergelijken met recreatieve gebruikers die gewoon opzoek zijn naar “normaal” extra sociaal contact? ik gok (en hoop) zelf op het laatste maar ben toch benieuwd naar jullie mening. alvast bedankt : )

Heey, ik snap dat dat vaak eng overkomt. Maar de mensen die daar zitten hebben meestal de bedoeling van hun verslaving af te komen. Als ze het enkel bij die vragen houden zou ik er nix naar zoekn, maar als ze vragen of je meekomt of andere prive dingen of zo. Zou ik zeker weigeren en hier ook met je ouders over praten of met iemand die je vertrouwd.
Als je echt heel bang vr ze bent zou ik een beetje uit hun buurt proberen te blijven, maar je moet zeker nix niet doen alleen maar met de reden dat je niet langs die mannen wilt enz

Suc6
Praat hier mss ook even met iemand uit je omgeving over, mss weten zij meer over die opvang.

Je moet niet in gesprek gaan en resoluut doorlopen. Als je je onveilig voelt later altijd de politie bellen. Ze zullen deze mensen dan vaak wel verwijderen.

Dit soort mensen hebben vaak zware psychiatrische problemen en kunnen in een psychose onverwacht gewelddadig worden. Dus, probeer het contact zo veel mogelijk te vermijden.

dat is het ding een beetje, normaal zou ik altijd weglopen maar ja ik sta bij de halte en zal dan toch naar huis moeten😬 ik denk gewoon negeren en iets bij me hebben om mezelf mee te verdedigen misschien? in ieder geval bedankt voor jullie reacties geeft me een beetje meer inzicht😊

Hey,
ik begrijp jouw gevoel wel.
Die mensen zullen niet meteen agressief zijn of zo, maar het voelt vaak niet fijn als ze je zomaar aanspreken (of erger opdringen) terwijl je daar gewoon op de bus staat te wachten.
Kun je misschien met iemand samen reizen? Dat helpt ook wel in plaats van alleen daar te staan.
En zijn er bij die opvang ook medewerkers die kunnen zien wat er voor de deur gebeurt?
En je kunt natuurlijk iemand bellen als je je onveilig voelt (of doen alsof je aan het bellen bent).

Als je je niet veilig voelt bij een halte, dan altijd melding doen bij de politie. Ze kunnen deze vorm van overlast dan aanpakken. Je hoort je veilig te voelen.

ja klopt, heb al eens gebeld naar die opvang en zover ik weet rijd de politie er ook vaak rond ter controle ofzo. echter doen ze er niet echt iets aan omdat ze volgens hun niks verkeerd doen dus dat schiet ook niet op. in ieder geval bedankt voor het meedenken!

En toch wel blijven bellen. Ze doen misschien niet meteen iets met de melding, maar de hoeveelheid klachten bepalen wel of ze iets gaan doen.

Hoop dat het snel beter gaat!