Ontzichtbaar

Sinds een tijdje heb ik nu werk en ik vind het hartstikke gezellig met collega’s, maar nu kreeg ik vandaag van mijn teamleiders te horen dat ik ontzichtbaar ben. Niet echt het leukst om te horen, maar ik geef ze geen ongelijk. Op een of andere manier maak ik nooit contact met iemand die “boven” me staat. Met mijn collega’s schiet ik ontzettend goed mee op> Ik heb zelfs georganiseerd om met een groep uit te gaan dus het is niet dat ik het niet durf contact te zoeken. In het verleden werd mij altijd verteld hoe ik iets moest doen en en ik denk dat ik daarom geen contact zoek met iemand die “hogerop” Is. Hoewel ik dat heel graag wil, maar iets in zegt me dat als ik dat doe dat ik afgesnauwd word en er extra op me wordt gelet als ik iets verkeerd doe. ( Mijn stiefmoeder was een control freak en lette alijtd op alles wat ik deed)

Anyway, ik wil graag tips hoe ik meer op val op werk. Ik ken best wel goed de kneepjes van het vak, dus het is niet dat ik nog dingen kan vragen over hoe iets gedaan moet worden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik vind dit echt vervelend, want ik wil wel dat ze weten dat ik er werk want ik doe iedere dag hartstikke me best.

Alvast bedankt <3

Ik denk dat jezelf zijn belangrijker is dan opvallen bij je leidinggevenden, maar dat is puur hoe ik het zie.

Ik wil ook niet de volle aandacht op mij, maar ik werk er fulltime, dus ik vind het wel redelijk belangrijk dat mijn positie als onzichtbaar iets omhoog wordt gehaald

Ik denk dan toch gaan vragen hoe het met ze gaat, wat ze in het weekend hebben gedaan. Gewoon praten zoals je met je collega’s praat? Gezellig kletsen dus haha.

Ik werk zelf op personeelszaken, en als er bij ons tegen een werknemer wordt gezegd dat die onzichtbaar is, wil dat eigenlijk zeggen dat je een beetje standaard bent en dus niet opvalt. (Dit is niet lullig bedoeld hoor, dit is gewoon hoe wij als bedrijf er mee omgaan!)
Wat bij ons daar de oplossing voor is, is wat extra inzet tonen, overwerken bijvoorbeeld, gewoon net wat extra pit erin gooien en enthousiast blijven.
Dat houdt ook in dat je goed met je collega’s om gaat en dus in het team past. (Dat zit bij jou wel goed geloof ik!)
Dus eigenlijk gewoon een beetje uitblinken in wat je doet, dan val je vanzelf wel op.
Ik weet niet zeker of dit van toepassing is op jouw werksituatie hoor, maar zo gaat het bij ons altijd.
Succes! :slightly_smiling_face: