ontzettend ongesteld

ik moetdit even kwijt… ik ben sinds mijn 15e ongesteld en ben nu 17,
nog nooit precies regelmatig geweest (is dat normaal na 2 jaar?) maar nu werd ik na 3 weken al ongesteld… en hoe zeg… vanochtend werd ik wakker en ik wilde naar het toilet gaan,maar echt een hele straal bloed langs mijn been. ik schrok heel erg, en heb ook geen tampons in gedaan want die zouden in no time vol zijn… wat nu? ik ben bang dat dit morgen weer gebeurt :S

ga even langs de dokter. Denk dat je beter aan de pil kunt gaan. Dan ben je het regelmatig en ook minder heftig. Maar ik zou wel even bij de dokter melden dat je het niet regelmatig bent. Denk niet dat het verschrikkelijk is, maar na 2 jaar zou dat wel moeten eigenlijk.

Ik heb ook heel veel, maar ach, je moet er mee leren leven… En wat maakt 't eigenlijk uit? Je bent toch thuis en niemand ziet 't toch? Of wel?

Je kan zeker aan de pil gaan
beter voor jou.

Maakt je geen zorgen, het is misschien vervelend dat het onregelmatig is, maar meestal is dit niet erg. Zoals MoonPie zei kun je de pil overwegen, maar de huisarts kan ook met andere oplossingen komen!
En als je wakker wordt en er dan in eens heel veel bloedverlies plaatsvind is ook heel normaal. Het komt omdat je de hele nacht ligt, dus blijft het meeste bloed binnen, wanneer je 's ochtends uit bed komt en gaat staan, komt al dat bloed van die hele avond in een keer… Ja vervelend maar zeker niet iets om je zorgen over te maken! :slightly_smiling_face:

Het is normaal dat je na 2 jaar ongesteld-zijn, nog steeds niet een regelmatige cyclus hebt. Sommige vrouwen zullen dat dus nooit hebben, dus maak je er geen zorgen over.
Haha, dat heb ik ook wel is, dat ik wakker word, en ontdekte dat ik ongesteld ben geworden en dat het bloed er dan gewoon letterlijk eruit druipt.
Een goede tip is inderdaad om aan de pil te gaan!

ik heb dit ook heel erg
de pil heeft er bij mij best goed bij geholpen (:

Even langs de dokter voor de pil.

Heb ik ook gehad, zoals iedereen hier al zegt, naar de dokter vandaag en vraag om de pil.

Deze keer wel, maar de volgende keer is het op school oid.
Ik zou ook voor de pil gaan.

Ik had het ook heel erg, dus daarom heb ik de pil genomen (:
Heb het nu iets minder maar ik zou gewoon naar de dokter gaan
als ik jou was.

ik heb precies het zelfde alleen ben ik nu 12 en pas dit jaar ongesteld maar ik was 2 weken terug al ongesteld en het is niet normaal veel in de wc (jagoor!!) had ik normaal druppels bloed maar nu kleurt het water rood

^dat is normaal hoor :wink:

Vanochtend nadat ik had gedoucht stond in in mijn kamer en het drupte er gewoon uit ! xd
Dat was echt heel vies ja, maar ik ben het ook niet regelmatig maar ook al wel een jaar ongesteld.

Ik heb dat ook, ook al moet je je tampons vaak verwisselen, dat is wel veel fijner dan maandverband!

En idd langs huisarts voor pil.

Heb het ook altijd heel erg gehad.
Toen ik aan de pil begon was het wat minder geworden.

Kut is dat he? Ik heb dat zelf ook heel erg. Ga ook maar aan de pil binnenkort

dat heb ik ook een keer gehad, toen stapte ik uit bed, helemaal bloed stroomde langs mijn been naar beneden! Ik schrok ook echt super erg! Ook allemaal druppels op de vloer. Maar nu is het al wat minder. Ga binnenkort ook aan de pil! x

Dit heb ik ook super erg. De dokter zegt dat ik aan de pil moet, maar zelf wil ik dat niet.

Wo ik heb nu precies hetzelfde, gisteren geworden terwijl ik bij een vriendin sliep -.- en niet normaal hoe veel, na 1,5 uur was mn tampon al vol. Ik kijk even hoe het verder gaat en anders wil ik toch maar aan de pil denk ik want dit is niet meer normaal.