Hi lieve meiden,
ik ben een meisje van 13 (december 14) en ik loop al ongeveer 2 jaar met problemen die ik niemand durf te vertellen. Ik ben ontzettend ongelukkig.
Ik kan het totaal niet met mijn ouders vinden. Op mijn 12e werd ik vaak door mijn vader geslagen en geschopt; mijn moeder wist hier wel van, ik heb het haar verteld en af en toe was ze er zelf bij. Ze zei; dat heb je verdiend, hij doet het niet zonder reden. Ik heb altijd ruzie met ze, en met mijn broertje kan ik het ook niet echt vinden. Altijd word de schuld op mij geschoven, ik word uitgescholden voor kânkerkind, trut, waardeloos kind en ik hoor mijn vader zelfs zeggen dat ik dood kan vallen. Woorden doen geen pijn zeggen ze, maar om dit van je ouders te horen breekt je ontzettend. Ik heb het gevoel dat ze helemaal niet van me houden.
Ook word ik op school regelmatig uitgescholden door ‘vrienden’/jongens, dik, lelijk etc. etc. Achter mijn rug hoor ik dingen over me gezegd worden, zelfs mijn ex heeft tijdens onze relatie dingen verveldende dingen verteld, het lijkt alsof ik telkens verder van mijn vriendinnen afdrijf. Ik ga niet met plezier naar school, maar ik doe me anders voor op school, veel lachen etc etc.
In groep 8 was dit ook al, en heb ik mezelf al lopen uithongeren. Toen kwamen er al roddels dat ik anorexia had. (Had ik niet, maar ze hadden door dat ik het altijd koud had, eten weggooide,nooit mee-at). Toen begon ik ook met roken, dat deed ik vaak alleen ergens in het bos. In de eerste had ik me een nacht ook al voorbereid op een laatste nacht, maar de slaappillen werkte niet (te lage dosis & vooral stress denk ik) en ook wel omdat ik misschien te bang/schijterig was om het te doen.
Het lijkt misschien aanstel ofzo, maar ik huil mezelf echt iedere nacht in slaap en het doet gewoon heel erg pijn als je het gevoel hebt dat je waardeloos bent en niemand van je houd. En ja, er word misschien nu gezegt dat je voor vriendinnen wel belangrijk bent enzo, maar dat is gewoon moeilijk te geloven als zij je dat gevoel niet geven. Daarbij ben ik ook heel erg verlegen en wil/durf ik het niemand te vertellen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen?
btw kan gemeen commentaar even voor je gehouden worden, heb ik even geen behoefte aan nu. Ik wou mijn hart graag luchten.
dankje <3