ontzettend droge huid

Ola!
Ik heb een ontzettend droge huid, helaas komt het zomerseizoen er weer aan en zijn geschoren benen en co wel zo charmant! Nog helaasder is dat wanneer ik net heb geschoren (en de 2 dagen daarna) mijn benen zo vreselijk geïrriteerd zijn! Zo geïrriteerd dat het ongelooflijk veel pijn doet. Dit is dus allemaal te danken aan mijn huidje. Heeft iemand hier toevallig tips tegen? Meer lotgenote? Zelf smeer ik me altijd in met vaseline om de schade te beperken en komen er de nodige bodylotions aan te pas (van the body shop bv).

ik vind die lekkere body butters van the body shop heerlijk! dat smeer ik zoiezo elke keer op mijn benen na het epileren en mijn benen worden er echt heerlijk zacht van.

Ik gebruik de cacao butter vitalising oil van Vaseline.
Die helpt geweldig tegen mijn superdroge benen.

ik heb de Nivea Soft in een pot, en ik moet zeggen dat die errug fijn is! ik heb ook wel last van droge benen en die Nivea helpt echt wel!

Water! Maak je huid nat, dan is het niet meer droog.
Haha sorry moest ff.

Naja wat je opzich moet doen is gewoon SCRUBBEN!
Jaa! Als je een droge huid heb dan heb jij allemaal van die schilfertjes. En door te scrubben gaan ze weg :grinning: Als je dat gedaan hebt, dan gewoon lekker smeren met wat bodybutter, lotions etc. :wink:

misschien kan je beter overgaan tot epileren/harsen?
scheren maakt je benen droger!

Eerst harsen die handel, of epileren, dan scrubben en dan insmeren met Vaseline Intensive Rescue Cream (in een langwerpige cillindervormflesje) of Bio-Oil.

Je moet er juist geen water overheen doen, dan is het trekkerige heel even weg, maar dan komt het 2 x zo hard terug. Je kan het beter gewoon scheren, en daarna je benen met een vettige zeep/douchegel/wat je gebruikt nog een keer wassen. Nadat je je hebt afgedroogt enzo je benen als eerst insmeren, daarna de reest van je lichaam, en als het is ingetrokken, nog een keertje erover heen.

Ik doe dit ook, ik ben ook gezegend met een hele droge huid, en bij mij werkt het prima :slightly_smiling_face:

Hopelijk heb je er wat aan.
Xxxx

ik meende het ook niet serieus joh :stopwar:
ik heb ook droge humour :cold_sweat: