Ontzekere vriendin

Ik zit ergens mee. En ik zou graag willen weten of jullie dit probleem herkennen.

Ik heb een hele lieve vriendin. We zijn samen opgegroeit. We zijn allebei 21 jaar. En we kennen elkaar nu al 10 jaar.
Ze is mijn de allerliefste vriendin die ik heb. We zijn allebei erg verschillend, ik ben meer het meisje meisje qua kleding style. En zei is meer het jongens meisje. Ook qua karakter zijn we erg verschillend, zei is meer gesloten, een binnenvetter en ik heb meer een open persoonlijkheid.
Zei doet Hbo kan goed leren, ik doe mbo. In die zin kijk ik erg tegen haar op. Omdat ik zal moeten opklimmen wil ik het zelfde bereiken als zei.
Dit heb ik haar dan ook verteld, haar antwoord is, je kan niet alles hebben.

En zo zijn er nog veel meer verschillen, maar ondanks dat hebben we elkaar echt gevonden. Ik kan met alles bij haar trecht, en zei ook bij mij.
Ook houden we allebei van uitgaan, dit doen we dan ook regelmatig.

Zei heeft niet veel vriendinnen, eigenlijk alleen mij. Ik daar in tegen heb naast haar ook veel andere vriendinnen. Laatst heeft ze me verteld, dat ze dit moeilijk vind. We hadden een meningsverschil, en zo kwam dit gesprek tot stand.

Zei is echt mijn aller beste vriendin. En dit heb ik haar ook vaak gezegd, en ik zeg het ook overdreven vaak… maar het scheind niet door te dringen. Ze denkt altijd dat ik anderen belangrijker en leuker vindt. Door dat ik meer aandacht aan hun zou besteden… Ik probeer nu vooral na dit gesprek exstra veel aandacht aan haar te besteden. Maar ze moet ook snappen, dat het soms moeilijk is om voor iedere vriendin genoeg aandacht te hebben. Ik vlieg van hort naar her, heb niet eens altijd genoeg tijd voor mezelf…

Nu het volgende punt, het uitgaan…
We hebben het altijd erg gezellig. Tijdens het uitgaan, krijg ik best veel aandacht van jongens. Ik probeer het te negeren, kijk de andere kant op. En ik probeer me te concentreren op haar.
Zei ziet dit ook, maar elke keer, als we uit zijn geweest, zegt ze weer, de jongens kijken alleen maar naar jou, of ze klaagd, al die vervelende jongens om jou heen, ik wordt er gek van.
Maar ik snap dat jij er niets aan kan doen.
Zei krijgt ook wel aandacht, en ik zeg dit dan ook vaak, maar dan geloofd ze het niet.
Het is ook niets iets van jaloersie. Want ze heeft me vaak genoeg gezegd, ik zou niet zoveel aandacht willen hebben, en ik geloof ook dat ze dit meend. Toch zie ik dat ze het vervelend vind, en geloof me ik begrijp haar volkomen… echt…

En laatst waren we uit, en er was een jongen die ze kende van een curcus waar ze aan mee heeft gedaan. Die jongen prate eerst een kwartier met haar, en later ging hij met mij praten, en probeerde hij me te versieren. Hij wou me zoenen, zei antwoorde al met , ja ze heeft al een vriend. Ik was sowieso niet van plan hier op in te gaan, maar toch.

Toen we buiten waren zei ze, ik wou daar echt weg. Hij praat de hele week zelden tegen mij, en nu ben ik met jou, en dan is die niet meer weg te slaan. Ik zei dat ligt heus niet aan mij, jawel het is altijd zo… Elke keer komen er jongens naar mij toe, en die zoeken contact via mij met jou, en dan ben ik in eens niet meer leuk genoeg…

Wat ik ook zeg tegen haar, ze blijft het zo voelen… Ja het klopt dat ik meer aandacht krijg dan zei, en dit heb ik wel vaker gehoord van andere vriendinnen. Maar zo vaak als zei het zegt… Zo vaak zeggen mijn andere vriendinnen dit niet, Misschien omdat zei zekerder over zich zelf zijn.

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet… Ik ben bang dat ze op een dag niet meer met mij uit wil gaan… en dat zou ik heel erg vinden. Want met niemand is het leuker dan met haar, maar ook dat geloofd ze niet…

Girls, misschien herkennen jullie je in mijn situatie… alle tips zijn welkom, om mijn vriendin te helpen. Ik vind dit erg moeilijk, en weet echt niet meer hoe ik hier op moet reageren, want ze zegt dit elke keer weer…

hmm, lastig… misschien kun je alles in een brief schrijven en haar geven? dat zij jouw beste vriendin is, dat je je met uitgaan vooral op haar concentreert, dat je alles bij haar kwijt kunt, dat je van haar houdt, etc. etc. en dat je graag wil dat ze dit gelooft. zo kan ze dit vaker teruglezen en met een brief wordt het wel heel serieus dus misschien gelooft ze het dan wel (;

Echt lastig! Het is echt heel kut om je meerderwaardig te voelen, en jij hebt er zelf ook last van omdat zij hbo doet en jij mbo. Jij hebt er dus bij haar ook begrip voor, maar het is zeker lastig uit te leggen… Neem haar iig een keer apart, praat rustig met haar en bereid je desnoods voor op wat je gaat zeggen. Of je schrijft haar een brief, en die geef je dan aan haar als je bij haar bent. Probeer te verwoorden hoeveel ze voor jou betekent, dat jongens je leven niet beter maken, en dat gelukkig zijn van jezelf afhangt. Zeg tegen haar al haar goede eigenschappen, en ook wat je tegen ons hebt gezegd, namelijk dat je bang bent dat ze straks niet meer met je wilt uitgaan, terwijl je het juist hartstikke leuk met haar vindt! Ik wil je desnoods wel helpen met die brief… haha maar ik denk dat je die tekst toch echt zelf moet schrijven, omdat het vanuit jou gevoel is.

ontzekere :frowning_face:

Lastig hoor, ik heb geen idee.

Ik heb ook een vriendin die echt steevast alle aandacht krijgt van alle jongens. En het is inderdaad niet altijd even gezellig… Ik weet niet goed wat je eraan kan doen, maar als jullie zo goede vrienden zijn als je zegt, dan denk ik niet dat ze daarom alleen gaat stoppen om met je uit te gaan. Ik begrijp wel dat het niet leuk is voor je als ze erover blijft klagen (alhoewel het natuurlijk kutter is voor haar, maar kom). Ik zou haar dus eens zeggen dat je het ook vervelend bent, maar dat je er nu eenmaal niets aan kan veranderen en dat het rot voelt als ze er constant over bezig is.

Ja dat is idd een goed idee thanks:)

Dankjewel voor je reactie:) Je hebt helemaal gelijk, dat gelukkig zijn van jezelf afhangt. Als ze er nog een keer over begint, moet ik haar inderdaad maar een brief gaan schrijven. Dan kan ze zien dat ik het echt meen.:slightly_smiling_face:

ooit gehoord van een typfout of dyslexie?

Ja precies het is maar net hoeveel je op elkaar let, en hoeveel je er zelf mee bezig bent. :slightly_smiling_face:

Ik ken het. Ik ga weleens uit met mn beste vriendin, maar zij krijgt veel minder aandacht van jongens als dat ik krijg. Dat is niet iets om stoer mee te doen, soms is het gewoon zo. Ik zie haar dan balen dat zij geen/ weinig aandacht krijgt van jongens, soms zegt ze het zelfs hardop. Ik vind het vreselijk om haar zo onzeker te zien, ik zou het ook niet leuk vinden om het gevoel te hebben dat jongens je naast jouw vriendin niet zien staan. Het zou voor mij voelen alsof ik het lelijke eendje zou zijn, ook al zou ik niet eens lelijk zijn.

Ik ben blij voor jou dat je vriendin zelf niet veel behoefte heeft aan aandacht. Gewoon uitleggen op welke aspecten van haar leven jij jaloers bent (studie etc.) . Niemand heeft “the full package”. Ik ken een meisje dat model is, ze is werkelijk prachtig en nog heeft ze geen vriend doordat er een hoop sukkels op de wereld rondlopen, ze verdient wel goed door haar werkzaamheden als model. Zo zie je maar.

Ja idd, het is lastig als je vriendin ook die aandacht wilt hebben…
En het is ook lastig als je er goed uit ziet, om dan een vriend te vinden. Want ze gaan alleen maar op je uiterlijk af. En kijken niet verder dan dit. Dus kan me voorstellen, dat ze het moeilijk vind om een vriend te vinden.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen? En zo ja welke aanpak hebben jullie geprobeerd? En wat hebben jullie gedaan om je vriendin meer zelfvertrouwen te geven?

laat haar dit lezen.

Het is:
Zij (als in meisje/vrouw) vb: Zij loopt…
Zei (Als in zeggen) vb: Zij zei dit…

OT: Ja, het is een lastige situatie idd. Maar ik denk niet dat ze niet meer met jou uit zou willen gaan, want zoals je zei heeft ze verder ook geen vrienden, dus denk ik niet dat ze jou zomaar op geeft!

Zij zei dit…

Ja dankje, voor het verbeteren. Maar ik zeg steeds zei, omdat ik iets moest verzinnen om haar naam niet te noemen:P Heb het even snel geschreven.