Ontwerpen voor 3D printer

Heeft er iemand ervaring met 3D printen?
Ik wil voor een fotoshoot (voor school) een 3D printer gebruiken om oorbellen of een jurk te printen. Nou heb ik een printer geregeld en genoeg tijd, alleen loop ik een beetje tegen de ontwerpen aan. Is er een site waar je kant en klare ontwerpen kan downloaden/kopen? Of is het niet erg moeilijk om zelf iets te ontwerpen?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Ja daar zijn volgensmij wel meerdere sites voor, dit is er bijvoorbeeld één: http://www.thingiverse.com/
Zelf een object ontwerpen is opzicht totaal niet moeilijk, je moet alleen een 3d ontwerp programma een beetje begrijpen. Er zijn verschillende programma’s voor, en de ene is simpeler in gebruik dan de ander natuurlijk.

Je hebt sowieso Cura nodig voor het uiteindelijke printen, want dat programma gebruik je voor het omzetten van de code, maar misschien heb je ook wel iemand die je daarbij helpt.

www.tinkercad.com is wel makkelijk in gebruik.

Thanks meiden! Een eigen ding ontwerpen lukt me niet echt en ik heb online nog niks gevonden wat past bij mijn idee helaas, de meeste sites die ik tegen kom hebben vrijwel alleen maar nerdy dingen of prulletjes haha