Ontvoering naar buitenland?

Ik zit dus met iets
en ik kan het niet tegen mijn ouders zeggen
Maar een vroegere (beste) vriendin van mij waar ik al jaren geen contact meer mee had
en sinds een tijdje wel…is tegen haar wil door haar familie naar haar land van herkomst terug gestuurd(een van de gevaarlijkste landen ter wereld ook nog)
Zij wil daar dus weg…eigelijk durf ik me er niet mee te bemoeien want ik ben bang voor die familie, Maar ze is hier geboren zou ze op de een of andere manier weer terug hier na toe kunnen komen? ik heb geen geld voor een ticket en ik heb geen idee hoe het in die landen werkt…weet iemand misschien of ik hiermee ergens terecht kan of wat ik kan doen om haar te helpen?
dank jullie wel!

Volgens mij is hier een site voor… Kom even niet op de naam, die behandelen zulke zaken.

ga naar de duane!!!

Ik zou de politie verwittigen en de gesprekken laten zien. Dit kan anoniem gebeuren , dus je moet je geen zorgen maken dat de familie erachter komt dat jij de politie erbij gehaald hebt.

je kunt het bij dep politie melden. Als ze hier geboren is kan ze gewoon weer terug (al het goed is, ik weet alle regels van de wet niet, maar grote kans van wel).

succes.

Hoe oud is ze? Zeker als ze boven de 18 is kun je wel (anoniem) aangifte doen. Als ze minderjarig is dan weet ik niet hoe dat zit met rechten.

Vertel het je ouders, en ga samen naar de politie.

Bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:
zij is 17 ik ben al 18 denk je al misschien dat ik volwassen ben en het wel weet
maar als ik zoiets van haar hoor voel me gewoon niet volwassen genoeg
om daar een oplossing voor te bedenken want ik heb geen idee :S
maar ik zal wel is gaan googlen kijken of ik wat kan vinden
nogmaal bedankt!