ontstressingsmiddel

Hallo

Ik zoek een ontstressingsmiddel, ik heb gehoord dat je dat kunt kopen in de apotheek en dat dit meestal op basis van kruiden is ofzo. Ik zou graag iets biologisch willen, kennen jullie toevallig zo’n product?

Bedankt :wink:

Ontstressingsmiddel? Weet je zeker dat je echt stress hebt dan? En waardoor heb je stress/waar heb je last van?

tip: ga even langs zo’n winkel als ‘de tuinen’ of iets in die trant.
Zij weten meestal wel wat het beste voor je te gebruiken is.

Ps. echt erge stress is meestal wel zo dat je er echt onder leidt en amper andere dingen kan doen. Is dat bij jou ook zo? Zo niet, dan is het tijdelijk en gaat het wel weer weg.

Ik zou dat even bij de aphotheek navragen en alleen gebruiken als je echt last hebt van stress. Veel mensen zien een beetje zenuwen al als stress, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik weet dat er wel zo’n kruidenmiddeltje is. Iemand die rijexamen moest doen en een aantal keren was gezakt door de zenuwen, had dit gebruikt om rustig te kunnen afrijden. Ik denk ook niet dat het bij tijden van stress werkt, alleen maar op een moment.

Ga even langs bij De Tuinen of kijk op hun site.

Ik denk dat je A-Vogel bedoelt.
Best prijzig spul.

Ruval is een product op basis van kruiden en planten. Het is rustgevend, voor stress in meerdere en mindere maten, dus waarschijnlijk heb je er wat aan. Ik zou het voor de zekerheid nog wel even bij een winkel zoals de Tuinen navragen, zij kunnen je vast verder helpen.
Een linkje naar de site van Bloem, het merk dat Ruval verkoopt: http://www.bloem.net/ruvalextraforte

Valeriaan, st janskruid en bach bloesem zijn ook middelen die je helpen ontspannen

Kijk eerst waar je stress vandaan komt.
Maar om het te verminderen, goed slapen en neem dan wat slaapthee voor het slapen bijv. En warme melk met anijs. Goede nachtrust is dan belangrijk. Voor overdag heb je zelfs ontspanningsthee van Zonnatura (is allemaal stuk betaalbaarder dan sommige dure thee van de Tuinen bijv.) en verder even cafeïne juist vermijden (ook uit thee). Dit kan je een hyper gevoel geven.
Probeer rond dit tijdstip juist tv en laptop uit te zetten en evenals je mobiel (tenzij je wekker erop zit) en zo ga je rustiger slapen en kom je meer tot jezelf.
Ook overdag, las genoeg momenten rust in op een dag. Toen ik heel erge stress had zorgde ik voor zeker een half uur ontbijt/lunch en uur avondeten. Dat ik daarna ook echt even zat. En tussendoor ook steeds 5 minuutjes even geen laptop/tv of iets. Even alleen ik, wel met muziek wat ik weer fijn vind. maar misschien is dat voor jou weer een boek of tijdschrift of een hobby?
Maar ga vooral niet naar middeltjes grijpen van bijv de apotheek. Pas als je echt alles geprobeerd hebt en je de kruidige dingetjes niet meer helpen. Dan zal ik aan kalmerings ‘pillen’ gaan.
In de ontspanningsthee zit ook valeriaan trouwens.

Ik heb zo’n kruiden middel van Bach, is meer voor wat rust. Werkt op zich wel, maar misschien is het meer het idee.